با اشاره به حوادث اخیر؛

سفیر انگلیس در ایران: متاثر شدم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین

پلیس و دولت انگلیس مقصر اصلی تعرض به سفارت ایران هستند / سفیر انگلیس احضار شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعرض به سفارت ایران در لندن را ناشی از اهمال‌کاری پلیس انگلیس در تأمین امنیت این مقر دیپلماتیک دانست و گفت: این حرکت زشت با هماهنگی شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب و منافقین صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۸۹
پلیس و دولت انگلیس مقصر اصلی تعرض به سفارت ایران هستند / سفیر انگلیس احضار شود

شهروز برزگر در گفت و گو با جام جم آنلاین ضمن محکومیت شدید تعرض شب گذشته تعدادی از عناصر ضد انقلاب به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، گفت: ما مقصر اصلی این رخداد زشت را دولت و پلیس انگلیس می دانیم. آنها باید به گونه ای امنیت سفارتخانه را تأمین می کردند تا امکان ورود معترضین به بالکن این مکان و پایین آوردن پرچم کشورمان فراهم نمی شد.

وی در این باره افزود: دستگاه دیپلماسی کشور باید در اولین فرصت سفیر لندن در تهران را احضار کرده و ضمن اعلام محکومیت شدید نسبت به این اقدام در خصوص کوتاهی پلیس انگلیس در تأمین امنیت سفارتخانه ما که بخشی از خاک کشورمان محسوب می شود از مقامات دولت مربوطه توضیح بخواهد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اینکه تعدادی از افراد ضد انقلاب به‌آسانی وارد حریم یک محل دیپلماتیک بشوند و به آن تعرض کنند خود جای سئوال دارد و جالب تر اینکه بلافاصله اخبار این حرکت زشت از طریق رسانه های ضد انقلاب منعکس شد. لذا مجموع این اتفاق ها نشان می دهد یک هماهنگی از قبل صورت گرفته است. بعلاوه اینکه پلیس انگلیس بلافاصله باید به موضوع ورود پیدا می کرد و برخورد شدیدتری با مهاجمان به سفارتخانه صورت می داد. از این جهت مسئول مستقیم اهانت به پرچم و سفارت ایران را دولت انگلیس می دانیم و با توجه به اینکه این بار دوم است این رخداد حادث می شود، نشان دهنده بی توجهی مقامات لندن به حفظ و تامین امنیت سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران است.

برزگر افزود: در اولین فرصت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دوستان خود در وزارت امور خارجه تشکیل جلسه داده و به بررسی ابعاد تعرض به سفارت ایران خواهد پرداخت و مردم شریف مطمئن باشند نه وزارت خارجه و نه مجلس به‌سادگی از این مسئله عبور نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها