گزارش جام‌جم از دلایل گرانی تخم مرغ

چرا تخم مرغ طلایی شد؟

رئیس اتحادیه مرغ‌تخم‌گذار استان تهران در باره واردات تخم‌مرغ از ترکیه برای تنظیم بازار بیان کرد: دستور و مجوز برای واردات صادر شده اما با دلار 5هزارتومانی واردات، اقتصادی نیست؛ نمی‌توان واردات را انجام داد و امکان ندارد زیراکه با واردات، قیمت تخم‌مرغ داخلی ارزان‌تر از نرخ وارداتی آن خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸۷
با این قیمت دلار کسی تخم مرغ وارد نمی کند/ 24میلیون مرغ معدوم شده اند

ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با اشاره به آخرین وضعت شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میان مرغ‌های تخم‌گذار گفت: طبق اعلام رئیس دامپزشکی کشور 24 میلیون مرغ‌ تا دیروز معدوم شده‌اند که85درصد آن (حدود 20 میلیون ) مرغ‌های تخم‌گذار بودند و بیماری به شدت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خسارت زیادی براثر این بیماری بر صنعت مرغ تخم گذار کشور وارد شده است و راهی به غیر از معدوم کردن گله‌های گرفتار نداریم، افزود: صندوق بیمه 50 تا 55 درصد از خسارت مرغداران را پرداخت می‌کند و طبق برآورد و اعلام بیمه در هفته گذشته حدود 350 میلیارد تومان خسارت به مرغداران وارد شده است.

نبی‌پور درباره ادامه واردات تخم مرغ برای تنظیم بازار گفت: دستور و مجوز برای واردات صادر و به ما اعلام شده است اما با دلار 5هزارتومانی، واردات اقتصادی نیست و نمی‌توان واردات را انجام داد زیراکه با واردات، قیمت تخم‌مرغ داخلی ارزان‌تر از نرخ وارداتی آن خواهد بود.

وی ادامه داد: واردات از کشور ترکیه صورت می‌گرفت، در ابتدا نرخ هر کارتن دوقلو با نرخ 22 دلار شروع شد در حال حاضر 10 تا 12 دلار افزایش نرخ دادند و با ادامه روند واردات قیمت‌ها افزایش و به 50 دلار نیز می رسد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را نیز درب مرغداری بین 65۰۰ تا 66۰۰ تومان اعلام کرد.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها