رئیس اتحادیه مسکن درباره تاثیرپذیری بازار مسکن از افزایش نرخ دلار و جهش قیمت‌ها در این بازار بیان کرد: به نظر من جهشی در بازار مسکن نداریم زیراکه توان مردم باید با نرخ‌های بازار برابر باشد، برای رونق در بازار مسکن لازم است توان خرید مردم نیز افزایش یابد و با بالا رفتن قیمت مسکن خرید و فروش رونق نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۹۹
سودجویان با هر مصاحبه قیمت مسکن را بالا می برند! / قیمت دلار خانه را گران نکرده است

مصطفی قلی خسروی در گفت‌و گو با خبرنگار جام‌جم آنلاین درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار مسکن اظهار داشت: بالا رفتن نرخ ارز بر کم شدن توان خرید مرم تاثیر گذار است و از رونق بازار مسکن کاسته می‌شود.

وی چند مولفه را تاثیرگذار بر مسکن دانست و گفت: چهار مولفه اصلی ارز، طلا، بورس و حامل انرژی در بازار مسکن اثرگذار است و با گران شدن هر یک بازار مسکن نیز دچار تغییر می‌شود و بر همین اساس اعلام کردیم که نرخ مسکن از شاخص تورم عبور کرده است.

رئیس اتحادیه مسکن در پی افزایش قیمت دلار و رد گمانه زنی‌ها بر جهش نرخ مسکن تاکید کرد: قیمت جهشی نداریم و مردم به محض شنیدن خبر مبنی بر افزایش قیمت، عقب‌نشینی می‌کنند و به همین سبب دچار ضرر می‌شوند. اگر ملک را برای نمایش گذاشته باشند و با هر تغییر قیمت مال خود را ضرب و تقسیم کنند، کار اشتباهی است اما اگر هدف واقعی فروش باشد با هر تغییر کوچک قیمت را بالا نمی‌برند.

وی ادامه داد: به نظر من جهشی در بازار مسکن نداریم زیراکه توان مردم باید با نرخ‌های بازار برابر باشد، برای رونق در بازار مسکن لازم است توان خرید مردم نیز افزایش یابد و با بالا رفتن قیمت مسکن خرید و فروش رونق نخواهد داشت.

قلی‌خسروی درباره پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده با توجه به افزایش نرخ دلار اظهار داشت: رئیس جمهور اعلام کردند که مانع از گران‌ شدن ارز می‌شوند و به طبع آن پیش‌بینی کردیم که در بازار مسکن افزایشی نداریم و با افزایش بیشتر نرخ دلار حتما دولت تدابیری برای آن خواهد داشت.

رئیس اتحادیه مسکن اجاره بها را نیز وابسته به افزایش نرخ مسکن دانست و گفت: بالا رفتن نرخ مسکن در افزایش اجاره بها نیز تاثیرگذار است، ملک تخمین زدنی نیست و بر اساس متراژ محاسبه می‌شود. معیار و جدول مشخصی برای آن موجود نیست، زمانی یک پنجم ارزش ملک برای تعیین نرخ رهن ملاک قرار می‌دادند و بر اساس آن اجاره بها را نیز محاسبه می‌کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی می توان برای کنترل بازار مسکن انجام داد گفت: بهترین راهکار مصاحبه نکردن است! زیراکه با نشر مطالب آن بر اساس گفته‌های ما و نیز برخی مسئولین کشور، عده‌ای سودجو اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و به اعتقاد من مصاحبه کمتر اثر مثبت بیشتری برای مردم در پی دارد.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها