فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

انسداد فیزیکی و الکترونیکی مرزها در سال ۹۶

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین

همکاری ناتو با قاچاقچیان مواد مخدر/ هر روز برای مبارزه با قاچاقچی ها شهید می‌دهیم

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از بی توجهی سازمان ملل و نهادهای ذیربط بین المللی به ناامن شدن مرزهای ایران توسط قاچاقچی های مواد مخدر و نیروهای فرامنطقه ای، به ضرورت تجهیز مبادی ورودی کشور با ابزار پیشرفته کنترل و انسداد مرز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۸۹
همکاری ناتو با قاچاقچیان مواد مخدر/ هر روز برای مبارزه با قاچاقچی ها شهید می‌دهیم

محمد جواد جمالی در گفت و گو با جام جم آنلاین با تاکید بر تامین بودجه برای انسداد مرزها بمنظور جلوگیری از ورود اشرار و قاچاقچیان به کشور گفت: ایران جز معدود کشورهایی است که با 15 کشور دنیا مرز آبی و خاکی مشترک دارد و متاسفانه قاچاقچیان تلاش دارند برای ترانزیت و امور غیر قانونی خود از کانال ما عبور کنند.

وی با اشاره به تحولات دو دهه اخیر منطقه افزود: حضور نیروهای آمریکایی و ناتو موجب افزایش ده ها برابری کشت، تولید و نقل و انتقال مواد مخدر از منطقه به جهان شده است و گزارشات موثقی دال بر دخالت سربازان ناتو و نیروهای فرامنطقه ای در فرآیند سوادگری و منفعت آنها وجود دارد که این موضوع مرزهای ما را بیش از گذشته با تهدید رو به رو ساخته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان ملل باید به موضوع ناامن سازی مرزهای مشترک کشورمان که توسط نیروهای فرامنطقه ای ایجاد شده ورود کند، تصریح کرد: اصلا خود ناتو باید در از بین بردن مزارع کشت مواد مخدر نقش بیولوژیک ایفا کند اما امروز آنها سهم عمده ای در تولید و ترانزیت مواد افیونی به دنیا دارد و متاسفانه ایران و برخی کشورهای اروپایی بازار هدف قاچاقیان شده است. مسلما این مسئله هم به لحاظ امنیت سیاسی و هم از نظر امنیت اجتماعی کشور را با خطر جدی روبه رو می کند.

جمالی با انتقاد از بی توجهی جامعه بین الملل در مبارزه با توسعه روز افزون تولید و توزیع مواد مخدر در مناطق پیرامونی کشورمان، خاطر نشان کرد: بیشترین فشار در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان خطرناک روی دوش جمهوری اسلامی است. ما روزانه شهدایی را در این راه تقدیم امنیت کشور می کنیم و کشورهای اروپایی و سازمان ملل در این خصوص به وظایف خود عمل نمی کنند. در حالی که نهادهای بین المللی باید در از بین بردن مزارع خشخاش و امحاء تولیدات مخدر مطابق قوانین به ما یاری رسانند و الگوی کشت در اراضی همجوار ایران را به دیگر محصولات تغییر دهند.

وی در خصوص اقدامات کمیسیون متبوع خود برای بررسی وضعیت مرزهای کشورمان گفت: کمیسیون بارها از مرزهای مختلف جنوب شرق- شمال و جنوب غرب بازدید به عمل آورده و از شرایط موجود مرزها کسب اطلاع نموده است. شرایط جغرافیایی کشور به گونه ای است که اگر میلیاردها تومان صرف انسداد مثلا500 کیلومتر از مرزها شود و تنها 500 متر از آن به هر دلیل امکان مسدود کردن نداشته باشد، همین شکاف ناچیز در مرز موجب ضایع شدن همه نقاط تحت کنترل خواهد شد.

وی افزود: نباید صرفا به روش های فیزیکی مسدود کردن مرزها بسنده کرد. باید مرزبانان شریف کشورمان که ما اهتمام آنها و شخص فرماندهی ناجا در مورد ضرورت تامین بودجه انسداد مرز از سوی دولت را تایید می کنیم، به ادواتی همچون دوربین های پیشرفته دید در شب و سیستم های کنترل الکترونیک( انسداد اپتیکی) مجهز شوند. این مهم می تواند ما را در کاهش بکار گیری مرزبان و جلوگیری از مخاطرات آن کمک کند.

جمالی خاطر نشان کرد: کمیسیون با آغاز بررسی لایحه بودجه 97 حتما به موضوع ردیف اعتبار برای انسداد و تامین امنیت مرزها توجه خواهد کرد و باید با در نظر گرفتن مقدورات دولت بودجه امنیت را اولویت بندی کنیم.

وی افزود: کمیسیون پس از تشکیل جلسه ظرف امروز و فردا سه نفر از اعضا را برای بررسی بودجه به کمیسیون تلفیق معرفی خواهد کرد و ان شالله با جمع بندی نقطه نظرات منتخبان کمیسیون امنیت ملی بحث بودجه امنیت کشور و دیگاه های ما با مسئولان ناجا- ارتش- وزارت دفاع و دیگر نهادهای ذیربط طی جلساتی در میان گذاشته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها