سخنگوی کرملین می‎گوید دیگر به حضور تعداد زیادی از نیروهای روسیه در خاک سوریه نیاز نیست حال ‎آنکه عملیات‏ های هوایی همچنان تداوم دارد.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷۲
ادامه حضور روسیه در پایگاههای حمیمیم و طرطوس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز سه‌شنبه اعلام کرد که دیگر به حضور گسترده نیروهای روسی در خاک سوریه نیازی نیست.

پسکوف گفت: وضعیت تروریسم در سوریه اکنون با آنچه که در ماه های گذشته بوده تفاوت دارد. بنابراین تصمیم به ترک بخش اصلی نیروهای روسی از این کشور، صرفا یک اعلان نیست.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که دیروز پوتین اعلام کرده که عملیات برای نجات سوریه و آزاد کردن آن از تروریست ها تمام شده است و دیگر نیازی به استفاده از توانایی های نیروهای روسی وجود ندارد. اما با این حال روسیه پایگاه های خود در طرطوس و حمیمیم را حفظ خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که پوتین تاکید کرد، ما نفی نمی کنیم که ممکن است تروریست ها سعی کنند دوباره در سوریه حضور پیدا کنند، اما در این صورت آنها باید با ضربه های شدید و ویرانگری که مانند آن ها هرگز دیده نشده، روبرو شوند.

گفتنی است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دیروز دوشنبه اعلام کرد که خروج بخش بزرگی از نیروهای روسیه از خاک سوریه به زودی آغاز می‌شود و عملیات آنها خاتمه یافته به حساب می‌آید.

با این‌حال، پسکوف گفت که روسیه همچنان در صورت لزوم، حملات هوایی علیه تروریست‌های سوریه را ادامه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها