مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در خصوص وضعیت نامعلوم بنای تاریخی سرای فرد شیشه ای و شایعات مبنی بر محو آرام آثار تاریخی این خانه گفت: این موضوع صحت ندارد و حتی مغازه دارها هم مشغول کار روزمره هستند.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۵۸
محو آرام آثار تاریخی در یک خانه قدیمی/ شهرداری: چیز مشکوکی ندیده ایم! + عکس
بنای «سرای فرد شیشه ای» در میدان شوش از بناهای متعلق به دوره پهلوی اول است و با توجه به وجود عناصر تاریخی و ویژگی‌های معماری سنتی و تزئینات خاص این بنا که در مساحتی بالغ بر 8 هزار متر مربع دارای دو حیاط کوچک و بزرگ با رواق‌های ستون‌دار متعدد است به عنوان مرکز تولید و برگزاری نمایشگاه‌های توزیع و فروش صنایع دستی و مجموعه اقامتی قابلیت ویژه‌ای دارد.
اما به تازگی اخباری ضد و نقیض و تائید نشده ای در خصوص تخریب مخفیانه این بنا گزارش شده است که
علی محمد سعادتی مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص صحت این گزارشها گفت: با مشاهده میدانی و عکس هایی که همکاران شهرداری از این محل گرفتند. آنها معتقدند که در حال حاضر شواهدی از تخریب دیده نمی شود. این درحالیست که به گفته سرایدار این بنا عده ای در صدد تخریب این ملک تاریخی هستند.
سعادتی در ادامه گفت: الان هیچ اثری از تخریب دیده نمی شود و در واقع ضایعات ساختمانی و نخاله ای هم دیده نشده است.
مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در ادامه افزود: حتی مغازه دارها هم مشغول کار روزمره هستند حالا در نیت های آنها چه هست، نمی دانم. فعلا با وجود بازدید میدانی که ما داشته ایم هیچ چیز مشکوکی مشاهده نشده است.

نعمت الله سوری - جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها