کاهش ناگهانی دمای هوا طی دو شب گذشته در استان کرمان به خصوص در مناطق گرمسیر جنوبی موجب خسارت عمده به کشاورزان شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۳۵
جنوب کرمان یخ زد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، جنوب استان کرمان همزمان با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا و بارش برف در استان‌های غربی و شمالی کشور آب و هوایی معتدل پیدا می کند و بهترین فصل برای کشت انواع محصولات کشاورزی آغاز می شود.

همزمان برداشت مرکبات، کشت سیفی جات، سیب زمینی و پیاز و توسعه کشاورزی گلخانه ای رونق می گیرد و حدود یک میلیون نفر از کشاورزان جنوب کرمان در این مزارع شروع به کار می کنند به دلیل کشش بازار کار، بسیاری از نیروی کار شهرستان‌های شمالی هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این مزارع به کار گرفته می شوند اما سرمای چند روز گذشته استان کرمان که پیش بینی شده است تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه داشته باشد خسارت قابل توجهی به کشاورزان جنوب کرمان وارد کرده است و سرمایه فصل جاری کشاورزی را به کلی از بین برده است.

برخی از کشاورزان عدم اطلاع رسانی به موقع از سوی دستگاه های مرتبط را عامل عمده خسارت به مزارع و باغ ها و گلخانه ها می دانند.

شدت سرما به حدی بوده است که تا دمای منفی پنج درجه نیز در برخی از شهرستان های جنوبی ثبت شده است و عکس هایی از یخ زدن نخل ها نیز در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که در منطقه گرمسیر جنوب کرمان بی سابقه است.

به گفته کارشناسان هواشناسی در انتهای هفته جاری موج جدیدی از بارش برف و باران وارد کشور می‌شود که موجب کاهش دما خواهد شد این در حالیست که اکنون بسیاری از کشاورزان شهرستان های جنوب کرمان دچار ورشکستگی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها