مرادی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

هفته وحدت مشت محکمی بر دهان دشمنان است

جهان اسلام در واکنش به تصمیم ترامپ متحد شود

وحدت ضامن آزادی قدس شریف

هفته گذشته، تهران میزبان بیش از 260 تن از مقامات، علما، اندیشمندان، محققان و فعالان رسانه‌ای مسلمان از 63 کشور در سی‌و‌یکمین کنفرانس وحدت اسلامی بود. همزمان با برگزاری این کنفرانس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را صادر کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۸۳
وحدت ضامن آزادی قدس شریف

همین سبب شد تا در بیانیه پایانی کنفرانس وحدت اسلامی بر ضرورت رویارویی با سیاست جدید آمریکا برای یهودی‌سازی قدس شریف و تسلط بر مقدسات مسلمانان تاکید شود. شرکت‌کنندگان این کنفرانس، اقدام رئیس‌جمهور آمریکا را بشدت محکوم کردند. به باور آنها از جمله موانعی که در برابر خیزش تمدنی مسلمانان قرار دارد، جعل رژیم صهیونیستی و القای آن به عنوان یک واقعیت و نیروی شکست‌ناپذیر است و تنها راه رویارویی با این غده سرطانی، ایستادن بر قله پیروزی‌های جبهه مقاومت و تداوم آن با تأکید برحتمی بودن نابودی اسرائیل است. نظر تعدادی از شرکت‌کنندگان کنفرانس را درباره تصمیم اخیر ترامپ و چگونگی مواجهه مسلمانان با این اقدام جویا شده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

پیروزی فلسطین در گرو مقاومت

شیخ نعیم قاسم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان

موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، به معنای پایان راهکار سیاسی برای حل پرونده فلسطین است. آمریکا همواره نیاتش را پنهان می‌کرد؛‌ اما امروز قصد و نیت واقعی خود را آشکار کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی را اساس می‌داند و وجود فلسطین و صلح برایش ارزشی ندارد. انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ، انگیزه‌ای است برای افرادی که در حاشیه بودند، اما اکنون باید بدون هیچ بهانه‌ای وارد صحنه شوند، چرا که مقاومت تنها راهکار پیروزی فلسطین است. امروز مسأله فلسطین باید به عنوان مسأله محوری همه مسلمانان مورد توجه قرار گیرد و این اتحاد می‌تواند اختلافات را از بین ببرد. التماس از آمریکایی‌ها برای عقب‌نشینی از مواضعشان مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه تصمیمی شرم‌آور است. ما با مقاومت و آزادی جنوب لبنان نشان دادیم امکان شکست رژیم صهیونیستی وجود دارد.

از این پس باید از گزینه مقاومت در همه سطوح حمایت کرد. غزه بدون جبهه مقاومت نمی‌توانست به پیروزی کنونی برسد. هر کشوری که به دنبال مقاومت باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد و پیروزی هر یک از این کشورها سبب شادی همه کشورهای اسلامی می‌شود. رفتار اسرائیل و حملات اخیر این رژیم به سوریه و هدف قرار دادن محوطه‌های خالی نشان داده این رژیم ناتوان است، ولی تلاش می‌کند با این حملات نشان دهد که در میدان حضور دارد.

خیانت ترامپ به کشورهای عربی

مولوی عبدالحمید

امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان

امروز عنوان می‌کنند بیت‌المقدس پایگاه اسرائیل شود و این چه توهین بزرگی است. چرا ترامپ و همتای اسرائیلی‌اش جرأت می‌کنند قدس را پایتخت اسرائیل بنامند، چون در میان مسلمانان اختلاف انداخته‌اند و زمینه را برای این کار مساعد می‌دانند. آیا این موضوع برای کشورهای اسلامی، مسلمانان و کشورهای عربی عبرت نیست؟ کشورهای عربی بدانند رئیس‌جمهور آمریکا به آنها خیانت کرده است و دروغ می‌گوید. ترامپ طرف اسرائیل است و نسبت به آنها تعهد دارد. امیدواریم تمام کشورهای اسلامی و عربی که با ترامپ ارتباط دارند، به این کار رئیس‌جمهور آمریکا اعتراض کنند.

سرآغاز انتفاضه جدید

آیت‌الله محسن اراکی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

انتقال سفارت شوم آمریکا از پایتخت مورد ادعای آنها به شهر قدس، نشان‌دهنده آن است که ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی به پایان راه رسیده‌اند. آنها از همه تلاش‌ها برای دور زدن مساله فلسطین مأیوس شده و به این نتیجه رسیده است که هیچ وقت نمی‌توانند آتش خشم فلسطینیان را خاموش کنند. این اقدام باید سرآغاز انتفاضه جدید ملت فلسطین با حمایت همه ملت‌های مسلمان و عدالتخواه باشد. امیدواریم این اقدام منجر به سقوط رژیم صهیونیستی شود.

تهاجم آمریکایی‌ها علیه امت اسلامی

عبدالمحمد مبارک

نماینده پارلمان غنا

اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت به شهر قدس و به رسمیت شناساندن این شهر به عنوان پایتخت رژیم محکوم است. این اقدام آمریکایی‌ها تهاجم علیه امت اسلامی است و کشورهای خودباخته‌ای همچون عربستان سعودی که خود را با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی همراه کرده‌اند، باید از این مسیر منحرف به جمع امت اسلامی برگردند و با این توطئه صهیونیستی مقابله کنند.

باید در برابر صهیونیست‌ها ایستاد

عدنان حسن منصور

وزیر خارجه اسبق لبنان

امروز امت اسلامی در برابر چالش‌های بزرگی قرار دارد و با انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، یک چالش بزرگ جدید برای امت اسلام و جهان اسلام رقم خورد، چرا که مساله قدس مربوط به فلسطین نیست بلکه مساله تمام امت اسلام است. تا وقتی کشورهای اسلامی وحدتی ندارند، شاهد این گونه اقدامات و چالش‌ها از سوی مستکبران خواهیم بود. تصمیم رئیس‌جمهور ایالات متحده نشان داد، جمهوری اسلامی ایران در راه درست حرکت می‌کند و قطب‌نمای دقیقی برای همه ماست. همه مسلمانان باید بر مسأله فلسطین پایداری و پافشاری و بدون هرگونه ملاحظه در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.

تلاش آمریکا برای بی‌ثباتی منطقه

دکتر علی‌اکبر ولایتی

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل

اقدام نابخردانه اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی فردی بی‌ثبات و ناآگاه به مسائل سیاسی و تاریخی، نادیده گرفتن حق مسلم، تاریخی و قطعی ملت مظلوم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است. دونالد ترامپ باید بداند، قدس شریف به‌عنوان قبله اول مسلمانان جهان، متعلق به فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند. اقدام ترامپ نشانه دیگری از تلاش دشمنان برای بی‌ثبات کردن منطقه، تضعیف جهان اسلام و به مخاطره انداختن صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی است. این اقدام واشنگتن لکه ننگ دیگری است بر سیاست‌های ایالات متحده آمریکا که با جانبداری از خشونت، سرکوب و از بین بردن حقوق مسلم ملتی مظلوم در راستای بی‌ثبات‌سازی برای تامین منافع رژیم صهیونیستی می‌کوشد.

دونالد ترامپ در حالی از پایبندی آمریکا به تعهداتش در مسیر صلح سخن می‌گوید که در بیش از نیم قرن گذشته از نماد جنایت و خشونت علیه مسلمانان و بویژه ملت مظلوم فلسطین به منظور ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی حمایت کرده و بار دیگر در اقدامی جانبدارانه با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی، دشمنی خود را ثابت کرد. بی‌تردید، ملت مظلوم فلسطین راه مقاومت و ایستادگی را همچون گذشته ادامه خواهد داد و این اقدام تجاوزکارانه به هویت قدس و ارزش‌های مسلمانان و جهان اسلام، منجر به خدشه‌دار کردن واقعیت‌های تاریخی و حقوق مردم مظلوم فلسطین نمی‌شود. بی‌تردید جهان اسلام و سازمان‌های بین‌المللی باید در برابر این اقدام خطرناک واکنش نشان دهند و دولت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی عواقب این اقدام باشند.

کمیل انتظاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها