جام‌جم از خلأ مدیریت بحران کارآمد در کشور گزارش می‌دهد

وقتی مدیریت بحران، غافلگیر می‌شود

نماینده مردم قصر شیرین در استان کرمانشاه با دشوار خواندن شرایط زندگی شهروندان در نقاط زلزله به انتقاد دستگاه های اجرایی در امر امداد رسانی پرداخت و گفت: با گذشت 25 روز از وقوع زلزله هنوز نهادها در بحث اسکان موقت و توزیع کانکس به زلزله زدگان در سردرگمی به سر می برند.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۱۹
اموال مردم زلزله زده، خاک و باران می خورد/ کانکس‌ دپو شده را به آواره ها تحویل نمی دهند!

فرهاد تجری در گفت و گو با جام جم آنلاین پیرامون آخرین وضعیت مردم زلزله زده استان کرمانشاه افزود: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در امر کمک رسانی به مردم و حضور ایشان و رییس جمهور در منطقه، متاسفانه پس از مرحله اسکان اضطراری، روند اسکان موقت با کندی پیش می رود.

وی با بیان اینکه سرما، کولاک و برف وباران شرایط زندگی بازماندگان و آسیب دیدگان زلزله اخیر را سخت کرده است، تصریح کرد: در بازدیدی که روز گذشته از روستای ناوه فره در منطقه دشت ذهاب داشتیم علاوه بر چادر باد شدید حتی موجب واژگونی برخی کانکس ها شده بود. حال در چنین شرایط سختی ما همچنان شاهد بروکراسی پیچیده دستگاه ها در امر امداد ونجات و آغاز روند ساخت و ساز مسکن زلزله زدگان در بنیاد مسکن هستیم.

این نماینده مجلس با انتقاد و ابزار تاسف از نحوی مدیریت بحران در منطقه خاطر نشان کرد: با گذشت 25 روز وقوع زلزله هنوز اسباب و اثاثیه مردم زیر انبوهی از آوار در معرض باد و خاک و باران قرار دارد و اگر چند قطعه از وسایل در انباری سالم مانده بود به طرز دردآوری در حال نابودی است. از طرفی ما در بحث واگذاری کانکس برای اسکان موقت مدیریت متمرکزی نداریم و شهروندان در یک بلاتکلیفی به سر می برند به نحوی که کانکس های زیادی دپو شده و هنوز به مناطق نیازمند واگذار نشده است.

تجری در خصوص اینکه بحث درمانی مصدومان و نیازمندان به مداوا و بهداشت چگونه از دستگاه های متولی پیگیری می شود، گفت: از ارایه خدمات پزشکی و درمانی رضایت کامل داریم.

وی در ادامه درباره روند ساخت و ساز بنا های تخریب شده هم عنوان داشت: اگر خود آقای استاندار پای کار آمد که هیچ در غیر این صورت دستگاه های موظف به امداد رسانی، حرف شنوی ندارند و امورات را با حالت روان و صحیح پیش نمی برند و با توجه کندی که در روند احداث شاهد هستیم چشم ما آب نمی خورد به این زودی ها باری از مشکلات مردم برداشته شود.

تجری در مورد اختصاص وام احداث مجدد مسکن در منطقه گفت: رقم های مصوب در این خصوص ان شالله از طریق بانک های عامل پرداخت خواهد شد ولی هنوز عملیات ساخت و ساز بطور جدی آغاز نشده و بالاخره باید یک پیشرفتی داشته باشد تا پروسه دریافت وام تکمیل شود.

تجری پیرامون مسایل مرزی استان هم اضافه کرد: نظر به اینکه در مرز پرویزخان ما داد و ستد خوبی با عراق داشتیم متاسفانه به خاطر مسایل امنیتی( موضوع اقلیم) این مرز همچنان بسته است و شریان اقتصادی مردم از این طریق مسدود شده است که این باعث می شود ترکیه بازار خوب ما را در عراق تصاحب کند.الان مرز مریوان باز است که با توجه به فعالیت ترک ها این منطقه برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مرز خسروی هم از بیم حملات تکفیری بسته شده و عملا مردم در شرایط دشوار زلزله زدگی در دیوار محصور شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها