گروه صنعتی آریا که در ارواین ایالت کالیفرنیای امریکا در امور طراحی، مهندسی، ساخت نمونه‌‌های حمل و نقل و هوافضا فعالیت دارد، در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2017 از ابرخودروی نیرومند آریا FXE رونمایی کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۷۱
ابرخودروی آریا معرفی شد+عکس

به گزارش جام جم آنلاین، گروه صنعتی آریا که در ارواین ایالت کالیفرنیای امریکا در امور طراحی، مهندسی، ساخت نمونه‌‌های حمل و نقل و هوافضا فعالیت دارد، در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2017 از ابرخودروی نیرومند آریا FXE رونمایی کرده است.

طبق ادعای سازنده، این خودرو که هنوز تست جاده‌ای آن منتشر نشده از یک پیشرانه نیرومند هیبریدی بهره می‌برد که توانی معادل رقم شگفت‌انگیز 1150 اسب‌‌بخار و گشتاور 1316 پوندفوت را داراست و با هدف تولید یک ابرخودروی تماماً امریکایی برای رقابت با فراری، مک‌لارن، لامبورگینی و... روانه جاده‌ها خواهد شد.

استفاده دست و دلبازانه از فیبر کربن و قطعات سه‌بعدی تیتانیوم چاپ شده به وسیله پرینتر سه‌بعدی، سبب شده تا وزن این خودرو به شدت کاهش پیدا کرده و به بهروری آن افزوده شود و آریا تدبیری اندیشیده تا دو مدل از این خودرو را تولید نماید. مدل نخست مجهز به پیشرانه 8 سیلندر با آرایش V با ظرفیت 6.2 لیتر که نیروی تولیدی آن به محور عقب منتقل می‌شود. مدل نیرومندتر این ابرخودرو علاوه بر پیشرانه مذکور از دو پیشران الکتریکی برای به حرکت در آوردن چرخ های جلو به همراه باتری با ظرفیت 10 کیلووات ساعت استفاده می‌کند و طبق برآورد آریا این ابرخودرو تنها به 2.7 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) بر ساعت برسد و بیشینه سرعت آن نیز 210 مایل (336 کیلومتر) است.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اولین ابرخودروی آریا FXE از سال 2019 میلادی عرضه خواهد شد. همچنین قیمت اعلام نشده و محرمانه است، اما گفته شده که بسیار رقابتی خواهد بود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها