یکی از اتفاق‌های خوب این روزها برگزاری دومین نمایشگاه خودروی تهران است که خودروسازان مهم داخلی و خارجی در آن شرکت کرده و آخرین محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۱۸
تازه‌ از راه‌ رسیده‌های دوست‌ داشتنی +عکس

این نمایشگاه که با حضور 48 شرکت داخلی و خارجی از 16 کشور جهان برپا شده است از دوشنبه 6 آذر پذیرای بازدید عموم بوده و تا 10 آذر ادامه خواهد داشت.

اگر تهران هستید و هنوز از این نمایشگاه بازدید نکرده‌اید توصیه می‌کنیم امروز و فردا حتما برای این رویداد مهم وقت بگذارید.

برای این شماره هم تعدادی خودرو را معرفی می‌کنیم که در این نمایشگاه رونمایی شده‌اند و امید می‌رود خیلی زود شاهد ورود آنها به خیابان‌ها باشیم.

رنو مگان 2018

یکی از مهمانان نمایشگاه خودروی تهران، شرکت رنو است که یکی از محصولات جدید خود را که سابقه حضور در ایران نیز داشته معرفی کرده است.

رنو مگان جدید که در ظاهر شباهت بسیار زیادی به رنو تالیسمان دارد، آن طور که گفته شده نسخه بازار ایران مگان از نوع فول و کامل خواهد بود و نسبت به نمونه پایه از امکانات کامل‌تری برخوردار است.

مگان نسل جدید به صورت صندوق‌دار و با موتور 1.2 لیتری توربو به بازار عرضه می‌شود. موتور این خودرو توان تولید 130 اسب بخار را دارد که این قدرت توسط یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

مگان جدید در بازار ایران به امکاناتی نظیر 6کیسه هوا، سقف نیمه پانوراماتیک، سنسور نور، سنسور باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم الکترونیکی میزان سختی سیستم تعلیق، رینگ 17 اینچی، تهویه دوگانه اتوماتیک، تودوزی چرم، استارت دکمه ای، فرمان برقی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت و دوربین دنده عقب مجهز است.

قیمت این خودرو در ایران جذاب و رقابتی خواهد بود و فول‌ترین نسخه این خودرو که نمونه E3 است وارد بازار ایران می‌شود، اما برای مگان جدید هنوز قیمت دقیقی مشخص نشده است.

یکی دیگر از مهمانان خارجی نمایشگاه، شرکت چانگان چین است که با برخی محصولات جدید خود در این نمایشگاه حضور یافته است.

این شرکت از سه خودروی جدید خود با نام‌های CS55 CS75 و CS95 رونمایی کرده که هر سه نمونه شاسی‌بلند هستند و به احتمال بسیار به زودی شاهد آنها در بازار کشور خواهیم بود. هرچند که از تاریخ عرضه و قیمت آنها خبری منتشر نشده است.

خانواده چانگان

چانگان CS55

این خودرو تابستان امسال روانه بازار چین شده و با قیمت 12 تا 19 هزار دلار به فروش می‌رسد. پیشرانه این خودرو 1.5 لیتری و 4 سیلندر است که توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 225 نیوتن متر گشتاور در 2000 تا 4000 دور در دقیقه را داراست.

این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های 18 اینچی آلومینیومی منتقل می‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7 لیتر در هر صد کیلومتر است. سیستم تعلیق جلوی این خودرو مک‌فرسون است و برخی امکانات آن نیز به این شرح است: 6 ایر بگ،موتور الکتریکی ضد‌سرقت، استارت دکمه‌ای، سانروف پانوراماتیک، صندلی‌های چرم، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 8 اینچی، سنسور پارک دنده عقب، کامپیوتر اطلاعات سفر، دوربین 360 درجه پانورامی و... .

چانگان CS95

این خودرو نیز اوایل امسال به بازار چین وارد شد و به دلیل اتاق بزرگی که دارد بزرگ‌ترین خودرویی است که این کشور تاکنون ساخته و پیشرانه این شاسی بلند غول پیکر، 2 لیتری 4 سیلندر است و قابلیت تولید 233 اسب بخار قدرت در 5000 تا 5500 دور در دقیقه و 360 نیوتن متر گشتاور در 1750 تا 3500 دور در دقیقه را دارد. این نیرو از راه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های بزرگ
19 اینچی آلومینیومی انتقال داده می‌شود.

چانگان CS95 از مصرف سوخت ترکیبی 10.3 لیتر در هر صد کیلومتر برخوردار است و ظرفیت باک بنزین آن نیز 64 لیتر می‌باشد. در این خودرو نیز از سیستم تعلیق مک فرسون برای جلو استفاده شده است.

امکانات مشترک CS55 و CS75 در CS95 نیز دیده می‌شود؛ اما برخی امکانات ویژه CS95 عبارتند از: 9 ایربگ، کروز کنترل به همراه قابلیت تنظیم، سیستم بازکننده پدالی در صندوق عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت، گرمکن صندلی جلو، سیستم تنظیم دمای اتوماتیک به همراه مشخصات منطقه‌ای، خنک‌کننده و تهویه صندلی جلو، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو و سیستم نورپردازی متناوب AFS.

چانگان CS75

این خودرو قبلا و در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی شده بود؛ اما حضور مجدد آن حدس و گمان‌ها را برای حضور در بازار داخل قوی‌تر کرده است.

پیشرانه این خودرو 1.8 لیتری بوده و توان تولید 177 اسب بخار قدرت در دور5000 تا 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتن متر گشتاور در 1700 تا 5000 دور در دقیقه را دارد. این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های 17 اینچی آلومینیومی منتقل می‌شود.

مصرف سوخت آن از CS55 بیشتر و در هر صد کیلومتر 8/8 لیتر است. سیستم تعلیق این خودرو نیز مانند CS55 و امکانات این خودرو نیز همانند CS55 است، اما برخی امکانات همچون کروز کنترل، آینه جانبی برقی، دوربین دید دنده عقب، مه‌شکن چراغ جلو، سیستم اندازه‌گیری فشار داخل خودرو و سانروف الکتریکی در آن دیده می‌شود.

DS7

از این مدل لوکس شرکت دی‌اس تنها یک نمونه وارد کشور شده تا پس از انجام آزمایشات مختلف فنی نسبت به واردات و عرضه انبوه آن تصمیم‌گیری شود. آنگونه که شرکت خودروسازی DS فرانسه اعلام کرده، این خودرو با شش پیشرانه متفاوت وارد بازار جهانی خواهد شد که دو پیشرانه دیزلی آن مختص بازار اروپاست و چهار مدل مختلف از پیشرانه بنزینی آن نیز با مشخصات مختلفی عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است یک پیشرانه هیبریدی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که هنوز مشخصات آن در دسترس نیست.

1) پیشرانه 1.2 لیتری توربو با توان تولید 130 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر همراه با گیربکس 6‌سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک. 2) پیشرانه 1.6 لیتری توربو با توان تولید 165 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر همراه با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک. 3) پیشرانه 1.6 لیتری توربو با توان تولید 180 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر همراه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک. 4) پیشرانه 1.6 لیتری توربو با توان تولید 225 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر همراه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک.

DS7 را می‌توان بزرگ‌ترین کراس‌اوور شرکت فرانسوی DS دانست که از تجهیزات مناسبی نظیر سقف پانوراماتیک، اتوپارک، پشت آمپر تمام ال ای دی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه جلویی، سردگن و گرمکن صندلی‌های جلویی، سیستم هوشمند پیشگیری از تصادف، رادار نقاط کور، راهنمای عبور در بین خطوط و همچنین تودوزی چرم دست‌دوز بهره می‌برد.

محمدرضا نجفی‌شاهکوهی - روزنامه‌نگار / ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها