با وقوع زلزله 4.7 ریشتری در جمهوری آذربایجان

اردبیل دوباره لرزید

زلزله‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر در آخرین دقایق شامگاه چهارشنبه مرز ایران و جمهوری آذربایجان را لرزاند. این زلزله در اردبیل و سایر شهرهای مرزی این استان احساس شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۳۴
زلزله شدید در جمهوری آذربایجان، استان اردبیل به لرزه درآورد

به گزارش جام جم آنلاین ، زمین‌لرزه 5.4 ریشتری که مرکز آن شهر برده جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرز با ایران بود باعث هراس مردم در شهرهای شمالی استان اردبیل از جمله پارس آباد و بیله سوار مغان و ریختن آنها به خیابان ها شد.

به گزارش موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در ساعت 23 و 17 دقیقه و 59 ثانیه درعمق 10 کیلومتری زمین بوقوع پیوسته است.
فاصله کانون این زمین لرزه به شهر پارس آباد 98 کیلومتر و اردبیل 249 کیلومتر بوده است .
شدت این زمین لرزه در پارس آباد بیشتر بوده و مردم همچنان از ترس در معابر بسر می برند .
گزارش های اولیه از ترک خوردن دیوار برخی ساختمان های روستایی در پارس آباد حکایت دارد اما هنوز گزارشی از خسارت وارده به ساختمان و منازل ارایه نشده است.

اکبر صمدی ، فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: این زمین‌لرزه در شهرستان پارس‌آباد سبب ترک‌خوردگی برخی از ساختمان‌های شهری شده ولی گزارشی از میزان خسارت در روستاهای شهرستان در دسترس نیست.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد افزود: دستور اعزام کلیه نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و اورژانس برای بررسی میزان خسارت و مقابله با خطرات احتمالی به روستاهای شهرستان صادر شد و تیم‌های مربوطه به روستاها اعزام شدند.

نزدیک‌ترین شهرها:
98 کیلومتری اصلاندوز (اردبیل)
98 کیلومتری پارس آباد (اردبیل)
110 کیلومتری تازه کند (اردبیل)

نزدیکترین مراکز استان:
249 کیلومتری اردبیل
258 کیلومتری تبریز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها