سخنگوی دولت گفت: بنا شد ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به زلزله زدگان تعلق گیرد که از امروز اقدامات اجرایی آن انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۸۶
اختصاص ۲۸۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیات دولت ۶۵۹ میلیارد تومان برای تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه را تصویب کرده است، گفت: به خانواده هایی که نیاز به احداث و بازسازی خانه دارند، در روستاها ۲۵ میلیون و شهرها ۳۵ میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

وی افزود: ۵ میلیون تومان نیز به روستاییان و ۶ میلیون تومان هم به شهرنشینان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد و خانواده هایی که نیاز به مرمت خانه دارند، هم ۱۲ میلیون تومان وام و ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.

نوبخت تاکید کرد: کسانی که به خرید لوازم خانه احتیاج دارند، ۳ میلیون تومان وام و ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند و برای اسکان موقت خانواده ها، در روستاها ۳ میلیون تومان و در شهرها ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه این مبالغ فقط برای خانواده ها در نظر گرفته شده و غیر از مصوبه ای است که باید برای جبران زیربناها و بناهای دولتی در نظر بگیریم، گفت: این ارقام به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

وی افزود: بانک مرکزی هم بخشنامه ای را برای کسانی که برای خرید لوازم خانه و موارد ضروری نیاز به پول دارند تصویب کرده که از طریق قرض الحسنه انجام می شود.

نوبخت تاکید کرد: برای پرداخت این مبالغ، روند ابلاغ کردن صورت گرفته و قرار است بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه این مبالغ را پرداخت کنند که ۶۵۹ میلیارد تومان را بانک مرکزی و ۲۸۱ میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند و تلاش می کنیم که این مبالغ را تا قبل از پایان این ماه جاری پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت در پایان گفت: بانک مرکزی هم بخشنامه ای دارد که همه زلزله زدگان بازپرداخت وام های قبلی شان به مدت دو سال وقفه بیفتد و به بنیاد مسکن ماموریت دادیم که همه مشکلات را اینگونه حل کند و تصمیم دولت هم همین است که این مشکلات را حل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها