زمین لرزه ای به بزرگی 7/3 ریشتر که کانون آن حلبچه بود بخش های گسترده ای از عراق، ایران و چند کشور دیگر را شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه لرزاند.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۵۳
زلزله از بغداد تا تهران را لرزاند / شمار تلفات زلزله کرمانشاه به 61 کشته و 300 مجروح رسید

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس برخی گزارش ها زمین لرزه در بغداد، کربلا و نجف به وقوع پیوسته است و در ایران هم استان های کرمانشاه و کردستان بخصوص شهرهای ایلام و یاسوج و قصر شیرین لرزیده است.

بر اساس گزارش های ارسالی از شهروندان، این زمین لرزه در تهران، آذربایجان غربی، همدان ، مرکزی ، زنجان، خوزستان و برخی مناطق دیگر نیز احساس شده است.

ساعت 22/10 : شبکه العالم از وقوع زمین لرزه ای با قدرت بیش از 7 ریشتر در سلیمانیه عراق خبر داد.

ساعت 22/12 : مرکز لرزه نگاری کشورمان دقایقی پیش اعلام کرد در منطقه ازگله در استان کرمانشاه نیز زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر به وقوع پیوسته است.

ساعت 22/15 :مردم در بسیاری از شهرهای ایران و عراق از جمله بغداد و کرکوک وحشت زده به خیابان ها ریخته اند.

ساعت 22/18 :پژوهشگاه زلزله ایران اعلام کرد مردم نگران نباشند، کانون زمین لرزه عراق بوده است.

ساعت 22/20: سازمان امداد و نجات هلال احمر: زمین لرزه در خاک عراق اتفاق افتاده است اما به علت عمق کم و مدت زمان زیاد لرزش در نیمی از ایران نیز احساس شد.

ساعت 22/25 : کانون دقیق زلزله حلبچه عراق اعلام شده است.

ساعت 22/30 : خبرنگار صدا و سیما در بغداد گزارش داد که زمین لرزه تاکنون تلفات جانی در عراق نداشته است.

ساعت 22/40 : زلزله علاوه بر عراق و ایران در لبنان و کویت هم احساس شده است.

سرپل ذهاب

ساعت 22/59 : فرماندار قصر شیرین: 2 نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است. / ایرنا

ساعت 23/09: فرماندار قصرشیرین: تاکنون 6 نفر بر اثر این زلزله در قصرشیرین جان باخته اند./تسنیم

ساعت 23/10 : تمام مقاطع تحصیلی در سطح استان ایلام فردا دوشنبه تعطیل است.

ساعت 23/16: کاربران شبکه های اجتماعی در اردن، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان نیز اعلام کردند زلزله را احساس کردند.

قصر شیرین

تصویری از حلبچه در عراق

ساعت 23/27 : آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

ساعت 23/34: مدیر کل بحران استانداری کردستان اعلام کرد مردم با خیال راحت به خانه های خود بازگردند، احتمال وقوع هیچ خطری وجود ندارد. تاکنون در سطح شهرها و روستاهای استان گزارشی مبنی بر تلفات جانی و مالی در سطح استان کردستان وجود ندارد.
مردم به اخبار کانال های محلی و غیررسمی توجه نکنند و تنها برای گرفتن اخبار در این زمینه از کانال‌های رسمی خبری و صدا و سیما استفاده کنند.
در تمام شهرستان‌های استان کردستان نیروهای امدادی و اجرایی به حالت آماده باش در آمده و جلسات بحران نیز برگزار شده است.

ساعت 23/41 : فرماندار قصر شیرین آمار منتشر شده از تعداد فوت شدگان در این شهر را اصلاح کرد و گفت تا این لحظه دو تن از همشهریان متاسفانه بر اثر زلزله جان خود را از دست دادند.

ساعت 23/48: شرکت توانیر اعلام کرد با توجه به اقدامات انجام شده برق سه استان کردستان، ایلام و آذربایجان غربی وصل شده اما همچنان در شمال کرمانشاه با مشکل تامین برق مواجه هستیم
ساعت 23/50 : بر اساس اطلاعیه شرکت فرودگاه‌های کشور، هیچ‌گونه اختلالی در عملیات فرودگاه‌های ایران به‌ویژه فرودگاه‌های ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه ایجاد نشده است.

ساعت 00/01 : رسانه های عراقی اعلام کردند: درپی زمین لرزه شامگاه یکشنبه در مناطق مرزی ایران و عراق، دستکم یک نفر در شهر حلبچه واقع در شرق سلیمانیه عراق کشته و 75 نفر زخمی شدند.
همچنین دستکم 100 نفر در اربیل و شهرستان دربندیخان اقلیم کردستان عراق زخمی شدند.

ساعت 00/09: رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

ساعت 00/10: استاندار حلبچه درباره زلزله 7.2 ریشتری در شمال عراق گفت: هیچ نوع تلفات جانی در این استان نداشته ایم. ستاد بحران اقلیم کردستان در حال آماده باش است. در استان حلبچه فقط خسارت مالی و تعدادی زخمی گزارش شده است.

ساعت 00/22: وزیر بهداشت عراق شمار تلفات زلزله 7.2 ریشتری شمال عراق گفت : بر اثر این زمین لرزه تاکنون 4 نفر جان خود را از دست داده اند.

ساعت 00/36 : رییس اورژانس گفت: درحال حاضر ۶۰ مصدوم در بیمارستان قصرشیرین درحال مداوای سرپایی هستند و فعلا آمار فوتی‌ها همان ۲ نفر هستند.
کولیوند افزود: ۲۰ بالگرد آماده امدادرسانی هستند. همچنین به علت ریزش کوه و بسته‌شدن مسیر امکان امدادرسانی آمبولانس‌ها سخت است.

ساعت 00/54: شرکت فرودگاه ها اعلام کرد:با وجود زلزله به وقوع پیوسته در غرب ایران، تمام فرودگاه های این منطقه فعال هستند.

به دنبال بررسی های صورت گرفته مشخص شد که با وجود وقوع زمین لرزه 7.2 ریشتری در مرز ایران و عراق که در استانهای ایران از جمله تهران حس شد، هیچ گونه اختلالی در عملیات فرودگاههای کشوربه وجود نیامده است.

بر این اساس، فرودگاههای ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه هیچ اشکالی در فعالیت ندارند و تمامی این فرودگاهها عملیاتی هستند.

این فرودگاه ها برای پشتیبانی از هرگونه عملیات امدادرسانی احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.

ساعت 00/54: رییس مدیریت بحران پس از جلسه مدیریت بحران در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: گزارش موسسه ژئوپُلیتیک دانشگاه تهران این است که کانون زمین‌لرزه در عراق نبود.
زلزله در منطقه وسیعی از مرز دو کشور روی داده است.
نجار افزود: آمار خسارت‌ها و مجروحان و جان‌باختگان ضد و نقیض است و هم‌اکنون نمی‌توان آمار قطعی داد.
وی افزود: خسارت‌ها در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و چند منطقه دیگر شدید بوده و قطعا تلفات در این مناطق زیاد خواهد بود.
رییس مدیریت بحران تاکید کرد: مردم اخبار را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

30 کشته و 200 مصدوم در کرمانشاه

ساعت 01/29: بر اساس اعلام نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه زلزله در شهرهای مختلف استان تا کنون ۲۰۰ مصدوم و ۳۰ کشته برجا گذاشته است.

نیک کردار افزود: شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بلافاصله پس از وقوع زلزله تشکیل و نیروهای امدادی به مناطق اعزام شدند.

ساعت 01/59: کولیوند رئیس اورژانس کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: تا این لحظه شمار تلفات زلزله در استان کرمانشاه به 61 نفر رسیده و 300 نفر مجروح شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها