وزارت خزانه داری آمریکا:

سپاه سازمان تروریستی معرفی نشده است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارات ترامپ علیه مردم ایران و سپاه را ناشی از شخصیت کاباره‌ای وی دانست و گفت: مسئولین سپاه به این جمع‌بندی رسیده‌اند، باید توان دفاعی خود را بطور همه جانبه افزایش دهند و لذا به احتمال فراوان بودجه نظامی نیروهای مسلح از جمله سپاه بیشتر می شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۳۱
ترامپ یک گانگستر است و شخصیت کاباره ای دارد / تخصیص بودجه مضاعف به نیروهای مسلح

سردار رسول سنایی راد در گفتگو با جام جم آنلاین در واکنش به اظهارات خلاف واقع دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت: ورود به متن سخنان ترامپ نشان می دهد وی هیچ حرف جدیدی برای ابراز نداشت و این سخن پراکنی ها در قالب فهرستی از تهمت ها و ادعاهای واهی و تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می شود.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا بدنبال توجیه تراشی برای اعمال فشار وضع تحریم های جدید علیه مردم ایران است. در واقع اینگونه اظهارات سخیف با هدف سیاست تشدید فشار و سرپوش گذاشتن بر شکست های منطقه ای ایراد می شود که البته از گذشته هم این سیاست ها ضد جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه تکرار ادعاهای مقامات کاخ سفید به ویژه ترامپ، سند متقنی بر غیر قابل اعتماد بودن دولت ایالات متحده است، تصریح کرد: آقای ترامپ به نوعی هشدارهای دلسوزان نظام نسبت به اعتماد نکردن به آمریکا و اینکه آنها به هیچ معاهده ای پایبیند نیستند را تایید کرد. لذا به نظر می‌رسد رییس دولت آمریکا با این قبیل سخنان به دنبال نوعی فرار رو به جلو است تا از تعهدات دولت خود در خصوص توافقات حاصله( برجام) شانه خالی کند.

سردار سنایی راد در ادامه با بی اعتبار خواندن مواضع مقامات واشنگتن علیه جامعه بین الملل، خاطر نشان کرد: ترامپ اکنون باید پاسخ دهد برخی از طرح های جنجالی وی به کجا رسیده است. قرار بوده دیوار مرزی با مکزیک احدث شود، قرار بود چین را در عرصه اقتصادی به عقب نشینی وادار کند و همچنین گقته بود به اروپا فشار می آورد تا در تامین امنیت خود(مشارکت در ناتو) به آمریکا هزینه پرداخت کند. البته او درباره کره شمالی هم ادعای حمله نظامی دارد که هیچ کدام تا امروز محقق نشده است.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به بحران امنیتی موجود در کشور آمریکا و کشته و زخمی شدن مردم آمریکا در طی ماه های گذشته، اظهار داشت: در حوادث اخیر لاس وگاس بالغ بر 600 تن کشته و زخمی می شوند که این نشان دهنده شکاف های عمیق میان جامعه آمریکایی با دولت این کشوراست. لذا امروز سران کاخ سفید با استفاده از روحیه و شخصیت کاباره ای ترامپ در پی سرپوش گذاشتن به وضعیت بحرانی آمریکا در داخل کشور و نیز توجیه شکست خود در عرصه سیاست خارجی هستند.

سنایی راد در تشریح دیگر دلایل مواضع ضد ایرانی ترامپ در شامگاه گذشته، ابراز داشت: این گونه اظهارات دقیقا زمانی مطرح می شود که استراتژی جنگ های نیابتی ایالات متحده با ناکامی محض روبه روبه شده و جهان نظاره گر افول و شکست کامل گروه تروریستی داعش در منطقه است.

وی در واکنش به سخنان سکاندار کاخ سفید در مورد سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ابراز داشت: در حالی این سخان بی ارزش از زبان ترامپ بیان شد که وی در کوران رقابت های انتخاباتی خانم هیلاری کیلینتون و حامیانش را عامل اصلی بوجود آمدن داعش معرفی نمود و عملا به حمایت سردمداران آمریکا از گروه های تروریستی اذعان کرد.

سنایی راد سپاه پاسداران را مهمترین عامل شکست گروه های تروریستی بویژه داعش در منطقه برشمرد و گفت: امروز محور مقاومت بکلی نقشه های شوم آمریکا و صهیونیسم را با ناکامی مواجه کرده و چون اساسا استکبار و در راس آنها آمریکا با مقاومت منطقه در تضاد است، اظهارت نادرست ضد سپاه مطرح می کند.

وی مواضع ضد ایرانی ترامپ را فرصتی برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: اشتباه محاسباتی رییس جمهور آمریکا و تیم کابویی مستقر در کاخ سفید موجب هر بیشتر بی اعتبار شدن دولت آمریکا نزد مردم ماست و ضرورت افزایش قدرت روزافزون ما را تایید می کند.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: در گذشته هم آمریکایی ها با اتخاذ چنین سیاست هایی علیه برخی کشورها همچون عراق و لیبی با ایجاد جنگ های فرسایشی منطقه را به آشوب کشیدند. البته این امر نشان می دهد مقامات کاخ سفید در شناخت ماهیت نظام ها ضعف دارند و بسیار مضحک است، نظام مردم سالاری مانند جمهوری اسلامی ایران را که در منطقه کم نظیر است با دولت های استبدادی صدام و قذافی که اتفاقا مورد حمایت خود آنها بودند، مقایسه می کنند.

سردار سنایی با توجه به سیاست های تجزیه طلبانه و جنگ افروزانه دولت آمریکا و نیز تکرار رویکرد ضد ایرانی ترامپ، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران با نگاه به تجارب گذشته حتما بدنبال افزایش توان دفاعی خود خواهد بود و مواضع سخیف کاخ سفید بدون شک اتحاد وانسجام بین مردم و مسئولین را ارتقاء می بخشد و حتما بار دیگر پرونده سیاه آمریکایی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران بازخوانی می شود.

وی افزود: در واقع پیام برآمده از اشتباه راهبردی ترامپ این است که ما باید قوی باشیم و بر ضرورت افزایش قدرت ملی و توان دفاعی ما می افزاید. چنانچه ضعیف باشیم باید منتظر سرنوشتی مانند لیبی و عراق بمانیم!

سنایی راد در ادامه گفت وگو و در واکنش به قرار گرفتن سپاه در لیست تحریم های آمریکا گفت: رژیمی ما را در فهرست تحریم قرار داد که خود همکار آشکار تروریست ها هستند و عملا رژیم تروریست اسراییل را مورد حمایت قرار می دهند. حکام آمریکایی بارها زمانی که داعش در منطقه به دام محور مقاومت گرفتار شد آن را یاری رساند و از مهلکه فراری داد.

وی گفت: دولت آمریکا در طول چهار دهه گذشته از گروهی حمایت می کند(منافقین) که بیش از 17 هزار شهروند ایرانی را در جوخه های ترور به شهادت رساندند. بنابراین باید تاکید کرد؛ با چنین کارنامه سیاهی که از آمریکا سراغ داریم، وقتی اقدامی علیه سپاه مرتکب می شوند در واقع این افتخار سپاه است. چرا که نشان می دهد سپاه پاسداران در شکست دادن تروریست و ناکام گذاشتن نیات آمریکایی ها در منطقه کاملا موفق عمل کرده است.

سنایی راد پروژه اختلاف افکنی میان مردم، حاکمیت و سپاه را از هم اکنون شکست خورده دانست و گفت: لفاظی های ترامپ با یک شخصیت گانگستری علیه سپاه تنها حقانیت این ارگان انقلابی را نزد مردم بیشتر می کند و نوعی ثبت افتخار بشمار می آید و این مسئله خود نوعی اصرار در مسئولین در جهت حمایت از سپاه بوجود می آورد که در چند روز گذشته به خوبی شاهد آن بودیم.

وی اضافه کرد: مواضع اخیر مسئولان در حمایت از سپاه موجب فروپاشی هر گونه خط کشی سیاسی در داخل شد. به این معنی که اگر در برخی مقاطع نوعی جناح بندهایی در نوع تعامل با سپاه شاهد بودیم، اما در چند روز گذشته تعاملات سیاسی اجتماعی همه قشرها نشان داد پیوند مردم و سپاه بسیار عمیق است و لذا تشییع پیکر مدافع حرم شهید پاسدار محسن حججی نماد همراهی همیشگی مردم و نیروی انقلاب سپاه محسوب می شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاتمه، پیرامون اقدام عملی جمهوری اسلامی ایران و مشخصا سپاه در تقابل با اقدامات خصمانه آمریکا خاطر نشان کرد: به نظر می رسد در شرایط جدید بوجود آمده مسئولان سپاه به این جمع بندی رسیده اند، بایستی نوعی جهش در افزایش توان دفاعی و آمادگی های نظامی داشته باشند.

سردار سنایی راد، افزود: مسئولین کشور هم به این نتیجه رسیده اند باید ابزار قدرت را در نظام حفظ و توسعه داد. لذا به احتمال فراوان در راستای مواضع ضد ایرانی ترامپ هم دولت و هم مجلس در اختصاص اعتبارات بنیه دفاعی به نیروهای مسلح از جمله سپاه بیش از گذشته توجه خواهند داشت. در مجموع باید تاکید کرد رویکرد ترامپ نسبت به ایران زمینه ارتقا همه جانبه قدرت دفاعی ایران را جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد قریان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
۰
۰
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها یك سیستم نظامی محدود نیست .دشمن بداند كه این سپاه شامل كلیه مردم ایران وهمه آزادگان جهان است .ودر نتیجه هیچ قدرتی توان مقابله با اورا ندارد.

نیازمندی ها