پسر کفش‌فروش با جلب رضایت اولیای دم از کابوس مرگ نجات یافت و بزودی از زندان آزاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۳۱
نجات پسر کفش‌ فروش از قصاص

به گزارش جام‌جم، اواخر اسفند 88 نزاع دسته‌ جمعی منجر به قتل در یکی از محله‌های جنوب پایتخت به پلیس اطلاع داده شد.

چند پسر جوان با هم درگیر و یکی از آنها با اصابت چاقو کشته شده بود. چند روز بعد، متهم 18 ساله به نام وحید با مراجعه به کلانتری، خود را معرفی و به قتل اعتراف کرد. او مدتی بعد در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. با تائید این حکم در دیوان‌عالی کشور، متهم در آستانه طناب دار قرار داشت تا این‌که اولیای دم با دریافت دیه رضایت دادند.

وحید روز گذشته از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی منتقل و برای آخرین بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

او درباره حادثه گفت: «من جعبه‌های کفش را با موتورم جا‌به‌جا می‌کردم. مدتی قبل از حادثه، موتورم را به مقتول قرض داده بودم. شب عید، در کوچه منتظر مقتول بودم تا موتورم را پس بیاورد. می‌خواستم جعبه‌های کفش را بار بزنم و به مشتری‌ها برسانم اما وقتی مقتول آمد، اول شوخی کرد و بعد فحش داد. با هم دست به یقه شدیم اما بقیه جدایمان کردند. من رفتم و دوستانم را خبر کردم. دوباره درگیر شدیم و این بار با چاقو ضربه‌ای به کامران زدم که باعث فوتش شد.»

متهم ادامه داد: «اولیای دم اول قصاص می‌خواستند و بعدا مرا بخشیدند و 500 میلیون تومان دیه خواستند. خانواده‌ام با گرفتن وام و چهار پنج بار گلریزان، مبلغ درخواستی را جور کرده‌اند. در این مدت در زندان سنگ‌تراشی یاد گرفتم و اگر آزاد شوم می‌توانم در این حرفه فعالیت کنم. سن پدرم بالاست و توانایی کار کردن ندارد. می‌خواهم کمک خرجشان باشم. از جرمی که مرتکب شدم پشیمانم و باردیگر از اولیای دم تقاضای بخشش دارم.»

با رای دادگاه، متهم بزودی آزاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها