حوادث هندوستان؛ سهل انگاری والدین

خفگی دردناک کودک با قورت دادن سوت!

آتنا ،یوسف و بنیتا کودکانی هستند که این روزها نامشان به دلیل کودک ربایی بسیار بر سر زبان ها تکرار می شود .این کودکان اگرچه از بد روزگار طمعه کودک ربایی شده اند اما بی تدبیری و سهل انگاری والدین آنها را نیز در بروز این اتفاق نباید از نظر دور داشت .
کد خبر: ۱۰۵۵۵۸۴
آتنا، یوسف و بنیتا ها قربانی بی احتیاطی ما می شوند / هشدارهای پلیسی را جدی بگیرید

یک منبع در پلیس آگاهی تهران در گفت وگو با جام جم آنلاین سهم بی توجهی والدین را در وقوع چنین اتفاقاتی ناچیز ندانست و گفت:والدین هیچگاه در مورد حفاظت از کودکان خود جانب احتیاط را فراموش نکنند. فراموش نکنیم در اغلب اتفاقات ناخوشایندی که برای کودکان رخ می دهد بی توجهی و سهل انگاری خانواده مشاهده می شود.

وی به ماجرای بنیتای 8 ماهه اشاره کرد و افزود:اگر پدر این کودک 8 ماهه کمی مراقبت و حساسیت از خود نشان می داد شاید الان دخترش درکنار او بود.درواقع بنیتا قربانی یک بی احتیاطی شد .سارق به قصد سرقت خودرو،کودک 8ماهه را نیز با خود برد.

وی ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم که چنانچه قصد خروج از ماشین خود حتی برای چند لحظه دارید حتما ماشین را خاموش و درها را قفل کنید هیچگاه ماشین را روشن رها نکنید خصوصا زمانیکه فرزند شما در ماشین باشد .

این منبع مطلع در آگاهی تهران همچنین از اینکه برخی والدین فرزند خردسالشان را برای دقایقی در ماشین تنها می گذارند انتقاد کرد و گفت: حتی در صورت قفل و خاموش بودن ماشین نیز باید از این کار خودداری کرد.

کارشناسان حوزه امنیت اجتماعی ،بارها به رفت وآمدهای کودکان به تنهایی در معابر و کوچه ها هشدار داده واعلام کرده بودند که هیچگاه کودکانتان را به تنهایی در کوچه رها نکنید چون اغلب کودک ربایی ها زمانی رخ می دهد که کودک تنها در کوچه بازی می کند.گم شدن یوسف پسر یچه خردسال نمونه ای از این بی توچهی هاست.

آویختن طلا و جواهرات به کودکان در کوچه وخیابان ،دادن اسباب بازی های گرانقیمت و یا موبایل به کودکان، عدم آگاهی کودکان در باره مراقبت از خود و دوری کردن از افراد ناشناس از جمله نکاتی است که پلیس آگاهی به عنوان دلایل کودک ربایی اعلام می کنند

از این رو پلیس آگاهی همواره تاکید دارد با آویختن زیورالات با ارزش به کودکان آنها را به خطر نیاندازید، اسباب بازی های گرانقیمت بچه ها را تنها در جاهای مطمئن به آنها بدهید، از دادن موبایل به کودکان در مواقع غیر ضروری بپرهیزید، اعتماد نکردن به غریبه ها حتی کودکان، از آموزش های مھمی است که باید به بچه ها آموخت، از فرستادن کودکان کم سن خود برای خرید بپرهیزید، آدرس دقیق خود را نوشته و همواره در جیب کودک خود بگذارید.

پس از سرقت نیز ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید سپس به سرعت با پلیس ١١٠ تماس گرفته و به جای رفتن به کلانتری در محل سرقت منتظر پلیس ١١٠ بمانید، هر چه درباره سرقت می دانید، تماما در اختیار مامورین قرار دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها