وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران مطرح کرد

دستگیری ۷ تن از وابستگان داعش در ایران

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امروز در چابهار یک تیم تروریستی را شناسایی کردیم، گفت: پنج نفر از آنها دستگیر و دو نفر کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۸۸
علوی : 7 تروریست در درگیری مسلحانه در چابهار کشته و دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات چهارشنبه شب در مراسم افطاری اصحاب رسانه با اشاره به حمله تروریستی عناصر تکفیری به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل گفت: مابقی تروریست ها که می خواستند در یک پادگان نظامی منطقه چابهار عملیات کنند، دستگیر شدند.

وزیر اطلاعات گفت: متاسفانه در جریان این عملیات اولین شهید وزارت اطلاعات از سرزمین گیلان به شهادت رسید.

وی افزود: وزارت اطلاعات طی سالهای اخیر بیش از 120 مورد عملیات داشته که به دلیل کار حرفه ای و تجربه همکاران وزارت اطلاعات شهید نداشتیم.

وی با اشاره به انهدام این تیم تروریستی هفت نفره در روز چهارشنبه در چابهار گفت: پنج نفر از اعضای این تیم از کشورهای همسایه و دو نفر ایرانی بودند.

علوی افزود: در اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) این تیم تروریستی که قصد عملیات در یک پادگان نظامی را داشت منهدم شد و پنج نفر از اعضای آن بازداشت و دو نفرشان کشته شدند.

علوی گفت: امروز همچنین یک تیم تروریستی در کردستان شناسایی و منهدم شد.

وی با بیان اینکه دشمن دست از سرما برنمی دارد افزود: همانطور که امام فرمودند بالاخره دشمن بیکار نمی نشیند و ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطر نشان کرد: عربستان اسپانسر تیم های تروریستی است و اخبار داریم نفرات زیادی از کشورهای همسایه به مزدوری رفته تا در ایران دست به عملیات انتحاری بزنند.

وزیر اطلاعات سپس با بیان اینکه خطر بسیار جدی است، اظهار داشت: اینها بعد از ناکامی در رقه و موصل تلاش زیادی کردند در ایران دست به اقدام بزنند به طوری که جنون عملیاتی گرفته بودند و می خواستند در ایران کاری بکنند.

علوی ادامه داد: ناکامی اینها باعت شده بود شبهه برای برخی پیش بیاید به طوری که می گفتند وزارت اطلاعات کیس سازی می کند اما آیا کسی که از تونس آمده بود انفجار انجام دهد، کیس سازی است، آیا کسانی که در کردستان و قم می خواستند انفجار انجام دهند، کیس سازی به شمار می آید اینها در اوین هستند بیایید با اینها صحبت کنید.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات کارستان کرده است، گفت: وقتی صدتا گل بزنید می گویند برنده نیست ولی وقتی یک گل بخورید می گویند بازنده است.

وزیر اطلاعات سپس در این نشست با تسلیت شهادت امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: خدا حضرت ابراهیم را آزمایش کرد و بعد از آزمون ها به امامت برگزید. امامت کار هر کسی نیست و اینکه شیعه همانند بسیاری از مسلمانان هر کسی را به امامت برنمیگزیند.

وی افزود: شیعه علی و فرزندان علی را به امامت برمی گزیند؛ شیعه در برابر حضرت علی سر تسلیم و تبعیت و پیروی می ساید. ویژگی‌های امیرالمومنین موجب شده تا بسیاری از نویسندگان و متفکران بعد از آشنایی با امیرالمومنین دست به نگارش چندین کتاب در باره ایشان بزنند. عبدالله فتاح عبدالمقصود هشت کتاب در مورد امیرالمومنین می نویسد. جرجی زیدان رمان نویس مسیحی وقتی با امیرالمومنین آشنا می شود دست به نگارش کتاب درخصوص شخصیت ایشان میزند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از اینکه اخلاق در جامعه و در رسانه ها آسیب دیده است، افزود: دروغ و تهمت زدن، حرمت شکستن و هتاکی کردن بسیاز زیاد شده و قبحش ریخته است.

علوی گفت: نام اینگونه رفتارها را روشنگری و تاریخ نگاری می نامند گرچه ماهیت زشت خلاف اخلاقش از بین نمی رود.

وزیر اطلاعات افزود: طی سالهای اخیر اخلاق در جامعه کمرنگ شده است و برخی کارهای خلاف اخلاق تغییر نام داده اند.

محمود علوی با اشاره به دیدار مدیران وزارت اطلاعات با رهبر انقلاب گفت: اولین توصیه ایشان معنویت بود و در جامعه خبری نیز اینگونه باید باشد. ترویج اخلاق انسانی- اسلامی در عرصه رسانه موضوع مهم دیگری است.

علوی با بیان اینکه رعایت اخلاق موضوع مهم دیگری است که ما اگر آرزوی بهشت رفتن هم نداشته باشیم باز هم شایسته است که به این ارزشها پایبند باشیم زیرا در دنیا هم موفق خواهیم بود، اظهارداشت: اخلاق در بین مدعیان تدین کمرنگ شده و این درد بزرگی است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: نقد مودبانه بسیار مهم است و در آن نباید به شخصیت فرد توهین کرد و یا آن را هدف قرار داد. رسانه باید افکار عمومی را در مسیر سازنده راهنمایی کند و نه اینکه عقده های جناحی را دنبال کند.

وزیر اطلاعات افزود: نقد باید متوجه افکار باشد، اسلام دین نیت خوانی نیست و نیت خوانی در آن ممنوع است.

وی همچنین بر تلاش اهالی رسانه برای حاکمیت معنویت در جامعه رسانه ای و ترویج اخلاق اسلامی ـ انسانی در رسانه ها و جامعه تأکید کرد و افزود: اگر در این راه تلاش نکنیم روز به روز آسیب های بیشتری خواهیم دید.

وزیر اطلاعات گفت: از اهداف اصلی انقلاب جاری شدن اخلاق و ادب و شرع مقدس و رعایت حلال و حرام بود زیرا شرع مقدس به هیچ وجه اجازه دروغ گفتن و پرده دری را برای جا انداختن یک مطلب نمی دهد.

علوی افزود: نباید با هیچ توجیهی از حلال و حرام خدا عبور کرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: متأسفانه کسانی که ادعای دینداری شان گوش فلک را کر کرده است از دیگران در زیر پا گذاشتن اخلاق و شرع مقدس جلوترند.

علوی افزود: راحت با آبروی همه بازی می کنیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: رسانه اسلامی باید اخلاق و رعایت آن را آویزه گوشش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
۰
۰
خدا به عزیزان و دلسوزان وزارت محترم اطلاعات خیر عطا كند كه با دلیر مردی و شهامت و از جان گذشتگی فرصت شرارت را از وهابیون كافر و همه مزدوران تروریست آنان می گیرند و امنیت و آرامش را به كشور عزیزمان ایران همیشه سربلند هدیه می دهند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها