زنی که خود را کارمند با نفوذ یکی از ادارات دولتی جا زده و در ازای صدور مجوز احداث پمپ بنزین، 250 میلیون تومان اخاذی کرده بود برای جلوگیری از شکایت مالباخته، سه مرد را اجیر کرد تا او را ربوده و اخاذی کنند.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۳۸
زن کلاهبردار، شاکی پرونده‌اش را ربود

به گزارش جام‌جم، ماجرای این پرونده از اسفند 94 با شکایت مردی در یکی از کلانتری‌های پایتخت مبنی بر وقوع آدم‌ربایی و کلاهبرداری چند صد میلیون تومانی آغاز شد. او به ماموران گفت: «چند روز پیش تازه از سفر خارج برگشته بودم که سه مرد با اسلحه و دستبند مقابل خانه‌ام آمدند و خود را مامور معرفی کردند. آنها مرا به این بهانه که جرمی مرتکب شده‌ام، سوار ماشینشان کردند تا با خود ببرند. سپس خانه‌ام را بازرسی کردند و اموالی مانند دو سکه تمام بهار آزادی، چهار نیم سکه، 12 هزار دلار، 1700 یور و 700 پوند را جمع کردند. چند دقیقه که از حرکت ماشین گذشت با تهدید، دو فقره چک سفید امضا و یک فقره چک به مبلغ 250 میلیون تومان از من گرفتند و سپس در حاشیه بزرگراه رهایم کردند.»

شناسایی متهمان

با ثبت این شکایت، ماموران به بازرسی دوربین‌های مداربسته خانه شاکی پرداختند و موفق شدند چهره هر سه مرد را شناسایی کنند. آنها پس از مدتی دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. یکی از آنها گفت: «مدتی قبل با زنی به نام ساناز آشنا شدم که مدعی بود مردی به بهانه‌های مختلف، یک چک 250 میلیون تومانی از او گرفته اما حاضر به برگرداندن آن نیست. من حرف‌های او را باور کردم و برای این‌که حقش را از شاکی بگیرم، ماجرا را به دو نفر از دوستانم گفتم. روز حادثه، با اسلحه و دستبند به در خانه شاکی رفتیم و خودمان را مامور معرفی کردیم. او را سوار ماشین کردیم و چک‌ها را گرفتیم. سپس خودش را در حاشیه شهر رها کردیم.»

با تائید این اعترافات از سوی هر سه متهم، ساناز نیز شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها گفت: «من با معرفی خود به‌عنوان کارمند پرنفوذ اداره‌های دولتی، از افرادی که قصد گرفتن مجوزهای مختلف در کمترین زمان ممکن را داشتند کلاهبرداری می‌کردم. شاکی نیز قصد گرفتن مجوز احداث پمپ بنزین را داشت. من از او 250 میلیون تومان گرفتم تا مجوزش را جور کنم و در ازایش هم یک فقره چک به همین مبلغ دادم. وقتی نتوانستم مجوز را تهیه کنم، تصمیم گرفتم چکم را از شاکی پس بگیرم برای همین به دروغ به یکی از دوستانم گفتم که او این چک را با بهانه‌های مختلف از من گرفته و حقم را پس نمی‌دهد. او هم با دو نفر از دوستانش خود را مامور جا زد و نقشه آدم‌ربایی را عملی کرد.»

آدم‌ربایان پای میز محاکمه

با اعتراف هر چهار متهم، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. مالباخته در جلسه دادگاه گفت: «من تا روزی که متهمان دستگیر شدند، نمی‌دانستم مامور قلابی هستند. آنها علاوه بر چک سفید امضا و چک 250 میلیون تومانی، اموال دیگری هم از من دزدیدند اما حاضرم در ازای برگشت آنها، رضایت بدهم. ساناز هم به بهانه صدور مجوز پمپ بنزین، مبلغ 250 میلیون تومان از من گرفته بود.»

در ادامه هر چهار متهم جرایم خود را پذیرفتند و درخواست بخشش کردند. در پایان دادگاه نیز قضات وارد شور شدند و ساناز را به اتهام معاونت در آدم ربایی و غصب عنوان به دو سال و سه ماه حبس و سه متهم دیگر را به جرم آدم ربایی و غصب عنوان مامور به پنج سال و شش ماه زندان محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
۰
۰
مجازات آدم ربایی ۲ سال حبسه .ممنونم از این قانون ؟؟؟

نیازمندی ها