یک شهاب سنگ عظیم که توسط سازمان ناسا « خطرناک آفرین » توصیف شده است 10 روز دیگر از فاصله ای نزدیک به کره زمین عبور خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۹۰
ملاقات خطرناک کره زمین با  یک شهاب سنگ عظیم +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت آژانس اسپاسیال، شهاب سنگ موسوم به « 2014 JO25» روز 19 آوریل ( 10 روز دیگر) از فاصله بین 1.8 تا 1.9 میلیون کیلومتری زمین عبور می کند. فاصله ای که در مقیاس فضایی نزدیک تلقی می شود. این فاصله حدود 5 برابر مسافت زمین تا ماه است.

شهاب سنگ « 2014 JO25» در سال 2014 توسط ران بالکی ، اخترشناس بریتانیایی کشف شد و مسیر آن کاملا شناخته شده است. قطر این شهاب سنگ بیش 650 متر است که به گفته کارشناسان ناسا شهابی نسبتا بزرگ محسوب می شود. سطح آن دو برابر سطح ماه منعکس کننده نور است.

این شهاب سنگ تهدیدی برای کره زمین محسوب نمی شود اما به ندرت اتفاق می افتد که شهاب سنگی به این بزرگی از چنین فاصله نزدیکی از سیاره ما عبور کند. 5 قرن دیگر کره زمین دوباره با شهاب سنگ « 2014 JO25» ملاقات خواهد کرد.

همچنین در سال 2027 میلادی کره خاک بار دیگر با شهاب سنگ که از نظر اندازه قابل مقایسه با « 2014 JO25» دیدار دارد.

ستاره شناسان آماتور با تلسکوپ های کوچک در 19 آوریل قادر به رویت شهاب سنگ « 2014 JO25» هنگام عبور آن از کنار زمین خواهند بود.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
اگه این كافرها حیات موازی با این دنیا رو لحظه ای ببینند میرن توی سیاه چاله های كهكشان و تا زمستان سال دیگه هم بیرون نمیان /// اینا خیلی خودشونو عقل كل حساب میكنند و فردا هم ترامپ اعلام میكنه باید بمب اتمی بیشتر بسازه تا از زمین دفاع كنه //// مرگ بر امریكای شغال و ارازل طرفدارش
سعید نعمتی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
سلام اقا روح الله . من هم از امریكا خوشم نمیاد ولی این چیزای كه تو مینویسی والا ربطی به شهاب سنگ .امریكا و این اون نداره . قربونت بشم داداش چون دوست دارم وهمیشه كامنت ها تو میخونم والبته خیلی هاشون هم جالبا . پس بیشتر دقت كن
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
آقا .. روح.. ا . . سلام امریكا جهان خوار و شغال . درست . ولی این بحث علمی و قابل استفاده برای قشری از جامعه میتواند باشد . سئوالی دارم . شما بگوئید چرا شدت باز تاب نور این شهاب دو برابر ماه است . باید خیلی ساده باشد . تشكر..
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها