برگزاری مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

"رئیسی، زاکانی، بذرپاش، قالیباف و فتاح" ۵ کاندیدای نهایی جبهه مردمی شدند

دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» از صبح امروز در مجموعه شهر آفتاب با حضور سه هزار نفر از اعضای این جبهه برگزار شد.در این نشست، پس از سخنرانی تعدادی از کاندیداها، از میان 10 نفری که در مجمع ملی اول به عنوان کاندیدا انتخاب شده بودند، 5 نفر به عنوان کاندیداهای نهایی جبهه مردمی، انتخاب شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۰۲
"رئیسی، زاکانی، بذرپاش، قالیباف و فتاح" ۵ کاندیدای نهایی جبهه مردمی شدند

به گزارش جام جم آنلاین ،در اولین مجمع جبهه مردمی 10 نفر حائز اکثریت آرا شدند و امروز از بین این 10 نفر 5 کاندیدای اصلی جبهه مشخص شد.

بر این اساس سید ابراهیم رئیسی، پرویز فتاح، محمد باقر قالیباف، علی رضا زاکانی و مهرداد بذرپاش 5نفر نهایی این جبهه در انتخابات اعلام شده اند که به این ترتیب سعید جلیلی و محسن رضایی در بین گزینه هایی که رای لازم را کسب کرده اند دیده نمی شوند.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، نامزدهای حاضر در این مجمع 20 دقیقه برای ارائه برنامه های خود زمان خواهند داشت و پس از آن رای گیری از اعضای مجمع انجام و نتیجه اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در این نشست با بیان این خبر که همه ۱۰ نامزد جبهه مردمی میثاق‌نامه را امضاء کرده‌اند، گفت: این نامزدها متعهد شده‌اند تا رسیدن به گزینه واحد، پشتیبان جبهه مردمی نیروهای انقلاب باشند.

وی افزود: هدف و مصلحتی جز اسلام و انقلاب اسلامی را در نظر نمی‌گیریم و گواهی می‌دهیم که آنهایی که نامزد این صحنه برای این مسئولیت خطیر شده‌اند هدفی جز خدمت به اسلام و مصلحتی جز مصلحت اسلام را قبول ندارند.

رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در همین راستا افزود: نشانه پایبندی این افراد به مصلحت اسلام نیز این است که همه این عزیزان لیست میثاق‌نامه را امضاء کرده‌اند و پذیرفته‌اند که به میثاق جبهه مردمی نیروهای انقلاب متعهد باشند و تا رسیدن به گزینه واحد، پشتیبان جبهه مردمی باشند تا به آنچه که مرضی خداوند متعال است دست یابیم.

وی تأکید کرد: در این مقطع حساس نمایندگان استان‌ها و شهرستان‌ها و اقشار تلاش خواهند کرد همه دغدغه‌مندان نظام و جامعه را مد نظر قرار دهند و کسانی را که دغدغه اسلام دارند در زیر این چتر پوشش دهند تا هیچ فرد دغدغه‌مندی از پوشش این چتر بی‌نصیب نماند.

رحیمیان پیرامون برنامه امروز جبهه مردمی برای رسیدن به کاندیدای واحد اظهارداشت: امیدواریم در فرایند امروز که از 10 نفر نامزد دعوت شده است که بعضی حضور خواهند داشت و بعضی نیز به دلایلی حضور ندارند با انتخاب دقیق اعضای مجمع عمومی و 5 نفر برسیم و نهایتاً در آینده به گزینه واحد جبهه مردمی دست یابیم.

رییسی : بدلیل وقوع زمین‌لرزه لازم دانستم در کنار مردم بمانم

سید ابراهیم رییسی تولیت حرم رضوی در بیانیه ای اعلام کرد: قصد اینجانب حضور در جمع با شکوه دومین‌ مجمع ملی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی بود، اما بدلیل وقوع زمین‌لرزه در خراسان ضرورت داشت در کنار مردم باشم.

حجت‌الاسلام رحیمیان رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: آیت‌الله رئیسی تا دیشب بطور قطعی قرار بود در جلسه حضور پیدا کنند لیکن بدلیل وقوع زلزله در خراسان منصرف شده اند.

صولت مرتضوی نماینده حجت‌الاسلام رئیسی نیز اظهار داشت: آقای رئیسی از اینکه از ایشان دعوت به عمل آمد تا داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را بپذیرد سپاسگزاری کرد.

وی ادامه داد: همه شما هم شناسنامه و هم کارنامه آقای رئیسی را از بنده بهتر می‌دانید و انشاءالله در آینده‌ای نزدیک برنامه ایشان به سمع و نظر همگان خواهد رسید اما نظر به مراجعات مکرر و درخواست‌های متعدد با اقدامی که ایشان دیروز انجام داده و از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات استعفا داد، رسما پذیرش داوطلبی خود را ابلاغ کرد.

قالیباف: درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم

محمدباقر قالیباف نیز درخصوص نامزدی خود در انتخابات گفت: بنده هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم.

وی که یکی از 10 گزینه جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است تاکید کرد: وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و تردیدی وجود ندارد که شرایط فعلی در نتیجه سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت فعلی است. لذا برای هر فرد دلسوزی تلاش برای جایگزین کردن رئیس جمهوری مناسب بجای رئیس جمهور فعلی در 29 اردیبهشت ضرورتی انکارناپذیر برای مردم است.

وی همچنین اضافه کرد: این هدف راهبردی و مهم بدست نخواهد آمد، مگر با بکار گرفتنِ همه ظرفیت های مردمی و دلسوزان انقلاب و کشور و اجماع بر سر کاندیدایی که صلاحیت، قابلیت و مقبولیت داشته باشد. امروز جامعه ما به همگرایی و نگرشی فراتر از ملاحظات حزبی و گروهی نیاز دارد.

قالیباف تصریح کرد: خوشبختانه ضرورت همگرایی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و من هم از همه تلاش هایی که توسط نیروهای مردمی انقلاب انجام شده است تشکر می کنم. در ضمن همانطور که طی نامه ای اعلام کردم هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم ولی تمام تلاشم را در جهت کمک به پیروزی گزینه مطلوب در انتخابات ریاست جمهوری بکار خواهم گرفت.

وی در پایان افزود: معتقدم همه کسانی که بدنبال نجات کشور از بحران های اقتصادی و اجتماعی هستند باید با اتحاد و یکپارچگی برای تحقق هدف رفع بحران مدیریت کلان کشور، کارآمدی و تغییر دولت فعلی تلاش کنند.

البته مرضیه دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد که بیانیه قالیباف به معنای انصراف نیست.

وی درباره بیانیه قالیباف و اینکه برخی آن را انصراف وی از کاندیداتوری تلقی کرده‌اند، تصریح کرد: خبری که بنده دیروز داشتم این بود که آقای قالیباف در مجمع دوم حضور پیدا خواهد کرد چرا که ایشان سازوکار جبهه را نیز پذیرفته‌اند؛ بیانیه آقای قالیباف بنابر انصراف نیست بلکه تأکید کرده بود که بنده هیچ‌گاه خود را نامزد نکرده‌ام که این هم نکته درستی است.

به گفته دستجردی پیشنهاد کاندیداتوری از سوی آقای قالیباف نبود بلکه از سوی کسانی بود که او را به مجموع عمومی معرفی کردند و در آنجا رأی آورد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره حضور حجت‌الاسلام رئیسی در مجمع دوم و کاندیداتوری وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی نیز خودشان را برای کاندیداتوری پیشنهاد نکرده است بلکه کاندیداتوری ایشان از سوی مردم و مجمع عمومی صورت گرفت که رأی بسیار خوبی نیز آورد و بنده اینجا اعلام می‌کنم که آقای رئیسی در مجمع 3 هزار نفری جبهه مردمی رأی اول را کسب کرد. این در حالی بود که وی نه حضور داشت و نه اعلام آمادگی کرده بود.

وی درباره کاندیداتوری سعید جلیلی نیز گفت: آقای جلیلی سازوکار جبهه را نپذیرفته است، از مجمع عمومی اول هم بنابر این بود کسانی در مجمع دوم معرفی شوند که سازوکار جبهه را پذیرفته باشند، آقای جلیلی پیش از این نیز گفته بود که بنده کاندیدا می‌شوم و کاری به جبهه مردمی ندارم اما با این حال ما برای اینکه به رأی اعضای جبهه احترام بگذاریم معرفی او توسط اعضای مجمع را پذیرفتیم و طبق رأی، ایشان جزو 10 نفر اول بود.

وی تاکید کرد: ما در هر صورت به نظرات آقای جلیلی احترام می‌گذاریم و از اینکه او در نهایت با جمنا همکاری کند ناامید نیستیم.

علت عدم حضور قالیباف در مجمع

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در جریان مجمع امروز نیز با اشاره به دلایل عدم حضور محمد باقر قالیباف دراین نشست گفت: آقای قالیباف از جبهه اعلام حمایت کرده و نسبت به سازوکار انتخاباتی جبهه نیز اعلام تعهد نمود اما بیان داشت چون همه اعضای محترم جبهه مردمی بنده را میشناسند نیازی به حضور در جلسه امروز ندیدم.

محسن رضایی: تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی پیامی اعلام کرد: تصمیمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1396 ندارد.

وی که بدلیل وقوع زمین‌لرزه به مشهد سفر کرده در این پیام افزود:از اینکه از بنده برای کاندیداتوری دعوت کردید تشکر می‌کنم اما همان‌طور که بارها گفتم تصمیمی در این ‌زمینه ندارم حتی اگر مرا در بین پنج نفر انتخاب کنید.

بذرپاش: دولت مسئله‌حل‌کن می‌خواهیم نه مسئله اعلام‌کن

پس از حضور کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این مراسم، مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس نهم طی سخنانی اظهار داشت: قرارمان این نبود که از مردم بگذریم و به خودمان برسیم و بعد نجومی‌بگیر شویم.

وی افزود: ما دولت مسئله‌حل‌کن می‌خواهیم نه دولت مسئله اعلام‌کن. فسادی که هر روز مردم را آزار می‌دهد راهش نهادهای نظارتی نیست، چرا که اگر حقوق‌های نجومی را مردم و رسانه‌ها اعلام نمی‌کردند چه کسی متوجه می‌شد؟

پرویز فتاح رییس کمیته امداد نیزدر پیامی به دومین مجمع جبهه مردمی انقلاب اسلامی اعلام کرد:

به علت معذوراتی که شورای مرکزی از آن مطلع‌اند از حضور در دومین مجمع عذرخواهی می‌کنم اما سازوکار انتخاب کاندیدا را قبول دارم.واز هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۵
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
فقط روحاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانی
Sina
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
دمت گرمممممممممممممممممممممممممممممممم.
فقیر بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
فقط انسانیت
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
چی بگم والله...
یاد كاندیداتوری آقای ری‌شهری افتادم!
ایرانمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
عجب مجمع گل و بلبلی - هر كدوم برا خودشون یك بهونه برای شركت نكردن تراشیدن .... از همین الان معلومه كه اینها دارن وقت خودشون رو تلف می كنند....
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
سیدپرویز فتاح خیلی خوبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
به آقای رییسی باید خوشبین بود ایشان تا جایی كه میدانم شخص بدون حاشیه و بدون نفاق میباشد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
ولی رای بیاره میشه حاشیه دار.
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
من یك اصول گرا هستم اگر بزرگان اصول گرا به جمع بندی برسند ویك نفر را بعنوان گزینه ی نهایی انتخاب كننند رای آوردن آن گزینه حتمی است اگر آقای ابراهیم رییسی باشد بهتر
قندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
محله گل محله گل محله گل و بلبل اینجاست ...
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
فقط روحانی. به دیگری رای دادن یعنی برگشت به عقب
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
برعكس اگه به كس دیگری رائ بدیم از پسرفت و كدخدامنشی جلوگیری میشه
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
از ویژگی های بارز اقای رئیسی این است كه اصلا اهل ریا نیستن ماشالله.بنده خدا اقای روحانی خودش رئیس جمهور هست و اینقدر می كوبنش. تو این مجمع حرفی هم از مصلحت و رفاه مردم زدند؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
خداوند كم به شما هم فرصت نداده،پس بی جهت فیلم نیایید.
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
خسته شدیم از بس كه هر كشوری برای ما شاخ شده و هر روز به نحوی تحقیر میشیم //رائ من نامزد مجمع ملی جبهه مردمی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها