بعد از موفقیت فیلم «فروشنده» آخرین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره کن و مراسم آکادمی اسکار، اکنون پخش جهانی این فیلم آغاز شده و یک شرکت پخش‌کننده فیلم در رژیم ‌صهیونیستی نیز این فیلم را در لیست اکران‌هایش قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۷۳
اکران «فروشنده» در سینماهای رژیم صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق،‌ طبق اعلام سایت شرکت پخش فیلم «lev» که چند سالن سینما در اختیار دارد، اکران فیلم «فروشنده» تا چند روز دیگر در سینماهای سرزمین‌های اشغالی آغاز خواهد شد. با اعلام این پایگاه سینمایی، برخی سایت‌های خبری فارسی‌زبان به اشتباه اکران فیلم «فروشنده» را اولین اکران یک فیلم ایرانی در سینماهای رژیم‌ صهیونیستی عنوان کردند، در حالی که پیش از این نیز همین شرکت پخش‌کننده، فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در سال 2012 میلادی و فیلم «گذشته» را سال 2014 میلادی در سرزمین‌های اشغالی اکران کرده است.

سه فیلم آخر فرهادی از جمله معدود آثار سینمای ایران هستند که پخش بین‌المللی داشته و در سینماهای خارجی به نمایش درآمده‌اند. در این بین اکران فیلم‌های این فیلمساز در سرزمین‌های اشغالی، واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. اکران دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» در سینماهای رژیم ‌صهیونیستی واکنش‌های زیادی در داخل کشور نداشت، به خصوص اکران «گذشته» که تقریباً هیچ بازتابی در رسانه‌های داخلی نداشته است. درباره اکران فیلم «جدایی» ولی در خارج از کشور شاهد بازتاب‌هایی بودیم.

سایت ضد انقلاب «رادیوفردا» در گزارشی که به مناسبت آغاز اکران فیلم «جدایی» در سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد، به سابقه حضور فیلم‌هایی از سینمای ایران در سینماهای سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد. از جمله «محسن مخملباف»، کارگردانی که بعد از خروج از ایرانی جزو اپوزیسیون نظام قرار گرفت و فیلم «باغبان» را درباره یک بهایی در اسرائیل ساخت. طبق ادعای این سایت، فیلم‌هایی از عباس کیارستمی، مجید مجیدی و سمیرا مخملباف نیز در سینماهای رژیم ‌صهیونیستی اکران شده‌ است. البته با شناختی که از مجید مجیدی وجود دارد، احتمالاً اکران فیلم وی در سرزمین‌های اشغالی بدون رضایت فیلمساز و احتمالاً سرقت هنری بوده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
نوذر
Canada
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
سرقت هنری؟؟؟!!!! از رژیم صهیونیستی انتظار ندارید؟؟!!!
معلم
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
با این فیلم میخواهد فساد و بی بند وباری در ایران را ثابت كنند.
vahid
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
هست، نیازی به اثبات نداره.
یغمی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
در اسرائیل كلی ایرانی با مذهب یهود زندگی می كنن و هدف اونا نشون دادن فقر و... به اونهاست میخواد بگه ببینید چه كشوری دارید و ما چه رفاهی رو برای شما فراهم كردیم .
ارسطو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
من به نوبه خودم هیچ وقت از اصغر فرهادی نمی گذرم با این فیلم چرت و پرتی و سیاه نمایی كه از ایران نشون داد آبروی هرچی ایرانی رو تو جهان برد اونوقت تركیه با اون مردم بدبخت بیچارش فیلم كه درست میكنه همه تو رفاه و پول و تجملات و... حتی زن خونه تو فیلمای تركیه ای تا 5 دقیقه قبل از خواب كفش پاشته 10سانته پاشه یعنی مثلاً تركیه ایها خیلی بروز هستن . اونوقت فیلمای ما همش بدبخت بیچاره ای .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها