گزارش آژانس اطلاعات دریایی آمریکا پیش‌بینی کرده است که با رفع تحریم‌های نظامی در سال ۲۰۲۰، نیروی دریایی ایران توان خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۲۸
توان نیروی دریایی ایران پس از ۲۰۲۰ به شدت افزایش می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، آژانس اطلاعات دریایی آمریکا وابسته به پنتاگون در گزارشی که این هفته منتشر کرده، نوشته است که با رفع تحریم‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۰، نیروی دریایی ایران احتمالا توان خود را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این آژانس که قدیمی‌ترین مرجع اطلاعات دریایی در میان نهادهای اطلاعاتی آمریکا به شمار می‌آید، نوشته است که پس از آنکه بر اساس توافق هسته‌ای تحریم‌های وضع‌شده علیه توان نظامی ایران رفع شود، نیروی دریایی ایران این امکان را خواهد داشت تا جنگ افزارهای تازه‌ای خریداری کند.

در بخشی از این گزارش ۴۴ صفحه‌ای آمده است که انقضای تحریم‌ها «به ایران اجازه خواهد داد خریدهایی را انجام دهد که از زمان اعمال تحریم‌ها امکان‌پذیر نبودند.

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در سال ۲۰۱۵ به توافق دست یافتند که یکی از مفاد آن لغو ممنوعیت خرید جنگ‌افزارهای خارجی توسط ایران پس از ۵ سال بود.

پایگاه «بلومبرگ» نوشته است که گزارش این نهاد اطلاعاتی آمریکا احتمالا از سوی منتقدان این توافق در آمریکا مورد استناد قرار خواهد گرفت و آن‌ها تلاش خواهند کرد تا تحریم‌های تازه‌ای به بهانه حقوق بشر یا تروریسم علیه ایران وضع کنند.

این گزارش مهمترین مولفه‌های راهبرد نظامی ایران را «موشک‌های بالستیک، نیروی دریایی و نیروهای نیابتی» توصیف کرده و نوشته است که ایران احتمالا پس از ۲۰۲۰ به دنبال خرید موشک‌های ضد کشتی «یاخونت» از روسیه خواهد بود.

آژانس اطلاعات دریایی آمریکا با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران در سال‌های اخیر به سمت توسعه توان قایق‌های تندرو حرکت کرده، نوشته است که هرچند این قایق‌ها بر فناوری غربی برتری ندارند، اما در محیط‌هایی مانند تنگه هرمز و خلیج فارس دارای مزیت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها