عضو شورای اسلامی شهر تهران اعتقاد دارد،انتخابات 96 بدلیل قرار گرفتن در فضای پسا برجام و عدم تحقق انتظارات از نتایج توافق هسته ای و همچنین افزون شدن تحریمها مغایر با روح برجام، رویدادی بسیار حساس ارزیابی می شود.
کد خبر: ۹۹۰۶۰۸
دروازه برای اصولگرایان خالی است؛ چرا گل نزنند؟! / آغاز رایزنی های انتخاباتی با گزینه ها

"مجتبی شاکری" فعال سیاسی اصولگرا، ضمن بیان این مطلب در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با نگاهی به شرایط داخلی کشور در مصاحبه با جام جم آنلاین گفت: فضای نامطلوب اشتغال و تحقق نیافتن وعده های صد روزه رییس جمهور محترم به مردم، نشان می دهد با وضعیت فعلی قوه مجریه مردم خواهان تغییر دولت باشند.

وی در ادامه پیرامون برنامه و اهداف انتخاباتی جمعیت جانبازان انقلابی اسلامی تصریح کرد: این تشکل در راستای همراهی با مجموعه تازه تأسیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شاخص هایی برای نامزد منتخب ریاست جمهوری تهیه و به این جبهه ارائه کرده است.

شاکری افزود: در چند جلسه ای که با شورای مرکزی نیروهای مردمی داشتیم مولفه های مذکور در چهار سطح ولایت مداری- بصیرت – سابقه ایثارگری و نیز کارآمدی و مقبولیت اجتماعی برای رییس جمهور آینده تبین شد.

عضو پیشین شورای مرکزی جمعیت ایثارگران خاطر نشان کرد: بر پایه این چهار شاخص، ما افرادی که برای کاندیداتوری مطرح بوده و یا در حال مطرح شدن قرار دارند را در این چارچوب مورد ارزیابی قرار دادیم.

شاکری با اشاره به اینکه تاکنون با تنی چند از این افراد ملاقات و گفتگوهایی ترتیب داده شده اظهار داشت: در رابطه با برنامه ها و کابینه احتمالی دولت آنها مباحثی مطرح شد بعلاوه اینکه در این جلسات بر وحدت مجموعه و اجماع روی یک شخص واحد تأکید کردیم.

وی با بیان اینکه رایزنی ها در این مورد همچنان ادامه دارد و هر دو تشکل سعی در رسیدن به یک نامزد واحد دارند از ذکر نام افراد اجتناب کرد، اما در پاسخ به این سوال که آیا قالیباف شهردار تهران در زمره ملاقات شوندگان قرار دارد گفت: نام ایشان هم در فهرست مطروحه قرار دارد.

دبیر کل جمعیت جانبازان در واکنش به دیگر پرسش جام جم آنلاین مبنی بر دلیل نبود اجماع طیف اصولگرایان روی یک نامزد در انتخابات 92 با ذکر مدل های مختلف انتخاباتی در ادوار گذشته خاطر نشان کرد: در دوره ای نقش نظر سنجیها برجسته شد بدین معنی که با شیوه اقبال سنجی عموم نامزد اصلح در نقطه برتر قرار گیرد که خوب برخی نامزدها از این مدل سر باز زدند.

شاکری اضافه کرد: در انتخابات 88 اصولگراها روی احمدی نژاد متمرکز شده در حالی جریان مقابل از طیفی متکثر برخوردار بود در نهایت نتیجه آن هم پیروزی نامزد اصولگرا بود.

وی با توجه به نبود وحدت در میان جناح اصولگرا در انتخابات 92 نتیجه آن را عکس جهت این جریان برشمرد و گفت: طرف مقابل با یک نفر در قامت آقای روحانی جلو آمد و پیروز میدان شد لذا این منطق وجود دارد که تکثر در نامزدها شکست در انتخابات را به بار خواهد آورد.

این جانباز دوران دفاع مقدس در خصوص وضعیت جبهه اصلاحات و شانس روحانی برای نشستن دوباره بر صندلی پاستور با استناد به تحقیق یک جامعه شناس در کشور ابراز داشت: نظر به منتفع نشدن برنامه های دولت در مباحث اقتصادی و سیاسی وضعیت آقای روحانی در بین نخبگان رو به افول بوده و مردم هم چنین رویکردی به وی پیدا کرده اند.

وی با اشاره به حقوق های نجومی که از موضوعات مهم روزهای اخیر جامعه است خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت در برخورد با این معضل اقتصادی تلاش دارد به گونه دیگری موضوع را مدیریت کند در حالی که در طرف مقابل وقتی صحبت از املاک شهرداری شد شخص آقای قالیباف مدارک مربوطه را در اختیار سازمان بازرسی و قوه قضاییه گذاشتند.

شاکری در ادامه تصریح کرد: چنین خصوصیاتی بیانگر وجود نوعی معضل در داخل جبهه اصلاحات بوده و از طرفی مردم بخاطر مسایل نامتعارف در اقتصاد ( حقوق ها ) در زندگی روزمره خود بخاطر تبعیض ها احساس خوبی ندارند.

وی شرایط انتخاباتی سال آینده برای اصولگرایان را به مثابه یک دروازه خالی دانست و گفت: اگر در این وضعیت جناج اصول گرا به گل نرسد، باید از آنها پرسید که چرا با چنین شرایط آماده‎ای پیروز رقابت نشدید.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش درون گفتمانی یادآور شد: با وجود تکثر نامزذها آرا تقسیم شده و در نهایت جبهه مقابل بازی باخته را با برد از زمین بیرون می آید.

وی در مجموع بخت روحانی در پشت سر گذاشتن انتخابات آتی را ضعیف ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: ما هنوز نظر شورای نگهبان را در مورد حضور ایشان در عرصه انتخاباتی سال بعد نمی دانیم از طرفی با توجه به آشفتگی موجود در دل اصلاحات گمان نمی رود چهره برجسته ای بعنوان جایگزین وی معرفی شود.

شاکری در خاتمه افزود: با این حال نمی توان جبهه اصول گرایان را هم خالی از اشکال دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زمین خاكی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
مگه فوتباله ؟؟؟ تازه بزارید لاقل علی كریمی وارد شورا بشه بعد بحثو فوتبالیش كنید !!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها