با هدف پیشگیری از طلاق انجام می شود؛

آموزش خواستگاری و دوران عقد

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از مردم به ویژه جوانان خواست برای دریافت آموزش های خواستگاری و دوران عقد با هدف پیشگیری از طلاق به مراکز مشاوره و پایگاه های سلامت اجتماعی بهزیستی مراجعه کرده یا کتاب و سی دی های آن را از این مراکز تهیه کنند.
کد خبر: ۹۸۴۷۵۴
آموزش خواستگاری و دوران عقد

به گزارش جام جم آنلاین، مجید رضازاده در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق افزود: چگونگی انتخاب همسر، چگونگی شناخت طرف مقابل، چگونگی زیستن با همسر، روابط جنسی در چهارچوب خانواده و مدیریت اقتصادی از جمله آموزش هایی است که در قالب آموزش های خواستگاری، دوران عقد و پیش از خانواده به افراد ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار مدرس آموزش خانواده ، آموزش های پیش از ازدواج ، خواستگاری و دوران عقد را به مردم ارائه می دهند چراکه پیشگیری از طلاق از دوران قبل از ازدواج آغاز می شود.

وی اضافه کرد: آموزش های مربوط به دوران عقد، کتابچه مخصوص خود را دارد که از سوی بهترین اساتید کشوری تالیف شده و متقاضیان آموزش های پیش از ازدواج می توانند آموزش های خود را به صورت کلاس های حضوری یا کتاب و سی دی ، انتخاب کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه این آموزش ها در مناطق محروم رایگان است و این آموزش ها در 400 پایگاه سلامت اجتماعی و مراکز مشاوره خصوصی دارای مجوز از بهزیستی دارای هزینه کمی خواهد بود.

رضازاده افزود: این آموزش ها را نمی توانیم مانند آزمایش های غربالگری ژنتیک ، اجباری کنیم چراکه نمی توان به زور به کسی گفت که با خانواده خود مهربان باش و تغییر رفتار به فرهنگسازی نیاز دارد.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی اخیرا اعلام کرد که در سال گذشته (94) به ازای هر 4.3 ازدواج ، یک مورد طلاق ثبت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها