کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:

شفاف سازی برداشت از بیت المال رکن اصلی حقوق شهروندی است

یک کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور گفت: شفاف سازی برداشت از بیت المال رکن اصلی حقوق شهروندی است.
کد خبر: ۹۸۰۳۳۴
شفاف سازی برداشت از بیت المال رکن اصلی حقوق شهروندی است

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با جام جم آنلاین اظهارداشت: بیت المال متعلق به همه مردم است و ملت حق دارند بدانند مسئولان چقدر برداشت می کنند و بر اساس منشور حقوق شهروندی، حق شهروندان است که به‌صورت برابر و با شفافیت کامل از اطلاعات اقتصادی مطلع شوند. ولی وقتی مسئله حقوق های نجومی مطرح شد شاهد برخورد جدی از سوی دولت با متخلفان نبوده ایم.

وی افزود: در کشوری مانند کره جنوبی وقتی معاونان رئیس جمهور تخلف می کنند، رئیس جمهور را عزل می کنند ولی در کشور ما وقتی تخلف مدیران و برداشت های نجومی آنان آشکار می شود مردم برخورد جدی با متخلفان را احساس نمی کنند.

سفیر اسبق ایران در کشورهای استرالیا و مکزیک تاکید کرد: شفافیت حقوق دولتمردان و مبارزه با فساد جزء حقوق مسلم شهروندب است که در منشور رئیس جمهور اشاره ای به این موضوع نشده است.

وی با بیان اینکه احترام به نظرات منتقدان از حقوق اساسی شهروندی است ، گفت:در منشور حقوق شهروندی که از سوی رئیس جمهور رونمایی شد، عذرخواهی دولتمردان از مردم در قبال خطاها و استقبال از نظرات مخالفین و منتقدین مور تاکید قرار گرفته است ولی بارها شاهد توهین دولتمردان به منتقدان بوده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رشید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
۰
۰
در راستای حقوق شهروندی اقدام جالبی صورت گرفت و آن هم حذف بند مربوط به شفاف سازی و اعلام میزان حقوق دریافتی مدیران در برنامه ششم می باشد . این یعنی اصل حقوق شهروندی .هرجا به ضرر نجومی بگیران هست باید حذف بشه هرجا كه ممكنه باعث رای آوردن بشه درش تبلیغ و بوق و كرنا كه آی مردم چرا دنبال حقوق شهروندی خود نیستید؟!؟!
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
۰
۰
دولت تدبیر و امید بدون ارزیابی صحیح یارانه قشر كم در آمد یعنی كارمندان را قطع می كند آنگاه برای ما حقوق شهروندی نوشته.....

نیازمندی ها