طی روز جاری برخی کشورهای عضو اوپک در حاشیه نشست مجمع جهانی گاز، پیشنهاد جدیدی را برای ارائه به ایران آماده کرده‌اند. این کشورها از ایران می‌خواهند تا تولید خود را تا سقف ۳.۹۲ میلیون بشکه در روز تثبیت کند.
کد خبر: ۹۶۹۹۳۴
پیشنهاد جدید اوپکی ‌ها به ایران در باره تولید نفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس،‌ رویترز نوشت: هم‌اکنون اوپک در حال نزدیک شدن به نهایی کردن اولین توافق کاهش تولید به این سازمان از سال 2008 تاکنون است. اکثر کشورهای عضو اوپک آماده کاهش عرضه نفت خود به بازار جهانی هستند و بنا به اعلام منابع آگاه قرار است پیشنهاد جدیدی را به ایران ارائه دهند.

منابع آگاه اعلام کردند که اوپکی‌ها تصمیم گرفتند تا از ایران بخواهند سقف تولید نفت خود را در رقم 3.92 میلیون بشکه در روز تثبیت کند.

در روز 28 سپتامبر سال جاری کشورهای عضو اوپک در حاشیه نشست مجمع جهانی انرژی در الجزایر توافق کردند تا مجموع نفت این سازمان را از 33.2 میلیون بشکه در روز کنونی به 32.5 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

ایران یکی از اصلی‌ترین موانع نهایی شدن این توافق است، چراکه این کشور پس از لغو تحریم‌ها در تلاش است تا تولید نفت خود را به حداکثر توان افزایش داده و سهم خود در بازار جهانی را از دیگر کشورها بازپس گیرد.

بنا به اعلام منابع آگاه اوپکی‌ها معتقدند ایران هم‌اکنون به بیشینه تولید نفت خود رسیده و از این پس باید بر رقم 3.92 میلیون بشکه در روز متوقف شود و انعطاف بیشتری در این زمینه اتخاذ نشود.

طی روز جاری بسیاری از وزرای انرژی عضو اوپک در نشست مجمع جهانی گاز در دوحه قطر شرکت کردند اما علی‌رغم حضور هیأت ایرانی، وزیر نفت ایران در این نشست شرکت نکرد. ایران پیش‌تر اعلام کرده بود آماده است تا تولید نفت خود را در رقم 4 تا 4.2 میلیون بشکه در روز تثبیت کند.

منابع آگاه از کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کردند که پیش‌تر از ایران خواسته بودند تا سقف تولید خود را در رقم 3.6 تا 3.7 میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد.

نماینده ایران در اوپک که در نشست روز جاری مجمع گازی در دوحه نیز حضور داشت اعلام کرد: نسبت به احتمال نهایی شدن توافق اوپک در نشست پیش روی وین خوشبین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها