مشاور وزیر کشور گفت: مردم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید توسط سمن ها سازماندهی شوند.
کد خبر: ۹۶۹۷۷۰
ساماندهی مردم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط سمن ها

معاون سازمان های مردم نهاد مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور گفت: موضوع اداره یک کشور و نحوه حکمرانی آن به موضوعات متنوعی بستگی دارد که یکی از این موضوعات نحوه سهیم کردن مردم در اداره امور آن کشور است و این امر با ورود سازمان های مردم نهاد محقق می گردد.

دکتر بهمن مشکینی در حاشیه برگزاری کارگاه توانمند سازی و هم افزایی سازمان های مردم نهاد در شهرکرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام، گفت: قطعا راه مقابله، کاهش و پیشگیری این هست که موضوع آسیب های اجتماعی را ، اجتماعی و مردمی نهادینه کنیم.

مشاور وزیر کشور یاد آور شد: باید موضوع اداره یک کشور و نحوه حکمرانی آن به موضوعات متنوعی بستگی دارد که یکی از این موضوعات نحوه سهیم کردن مردم در اداره امور آن کشور است و همه آحاد مردم درگیر شوند، گفت: این که همه مردم درگیر شوند بصورت شعاری نیست و بایستی با روش سازماندهی مردم صورت پذیرد و این سازماندهی باید ساختار و نهادی باشد و این یعنی همین تشکل های اجتماعی است.

مشکینی اظهار کرد: تشکل های اجتماعی نهادی غیر دولتی هستند ‌که بصورت سازماندهی ظرفیت های انسانی کشور را به صحنه می آوردند بخصوص در حوزه های اجتماعی.

معاون سازمان های مردم نهاد مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور با اشاره به افق روشن تشکل ها این نوید را به سمن ها داد و گفت: این ایده و تفکر در خصوص ورود سمن ها در ذهن مسئولین نقش می گیرد و این از مهترین نوید است زیرا وقتی نقش سمن ها جایی باز کند و به آنها توجه گردد پشتیبانی ها و مشوق ها و حمایت های لازم در جهت این امر محقق می گردد.

سعید قوامی - خبرنگار افتخاری جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها