هکر جوان پس از به دست آوردن عکسها و اطلاعات خصوصی طعمهاش دست به اخاذی میلیونی از او زد اما طمع وی باعث شد که پلیس وارد ماجرا شده و او را دستگیر کند.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۵
دختر نوجوان طعمه تلگرامی هکر طمع‌کار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین، چند روز پیش زنی همراه دخترنوجوانش راهی پلیس فتا شیراز شد و به شکایت از هکری پرداخت که با تهدید و نشر اکاذیب، خواب را از چشمان آنها ربوده بود.

این زن گفت: مدتی قبل دخترم پیامکی دریافت کرد که در آن نوشته شده بود برای جلوگیری از هک شدن تلگرامش باید روی لینکی، کلیک کند. او هم این کار را انجام داد و پس از وارد کردن کد 4رقمی که از سوی تلگرام برایش ارسال شده بود، در دام یک هکر شیاد گرفتار
شد.
جوان هکر از این طریق توانست به تلگرام دخترم و همه اطلاعات و عکسهای او دست پیدا کند. او حتی به جای دخترم با پسرهای اقوام چت میکرد و با نوشتن مطالب مستهجن کاری کرد که آبروی دخترم به خطر بیفتد.

شاکی ادامه داد: مدتی که گذشت، جوان هکر با دخترم تماس گرفت و مدعی شد که در اینستاگرام، صفحهای با نام او باز کرده و در آنجا عکسهای کاملا خصوصی دخترم به همراه شماره تلفنش را درج کرده است.

دخترم با دیدن این صفحه، شوکه و دچار افسردگی شده بود تا جایی که وقتی این مرد تماس گرفت و خواست برای حذف صفحه، میلیون ها تومان به او پرداخت کنیم، این کار را انجام دادیم.

پس از پرداخت پول اما، تهدیدهای او همچنان ادامه داشت و حالا وی دخترم را تهدید کرده که اگر تن به خواستههای شومش ندهد، هرگز صفحه اینستاگرام جعلی را حذف نخواهد کرد.

با شکایت این زن، تیمی از کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شدند و با بررسیهای تخصصی توانستد جوان هکر را شناسایی کنند.

این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما پس از انتقال به اداره پلیس ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: من به دختر نوجوان علاقه داشتم اما هر چه تلاش کردم نتوانستم با او ارتباط برقرار کنم.

برای همین تصمیم گرفتم تلگرامش را هک کنم و با دسترسی به اطلاعات خصوصیاش، با او تماس گرفته و بتوانم به وینزدیک شوم.

پس از اعترافات این مرد برای او قرار قانونی صادر شد و پروندهاش در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

چطور بفهمیم تلگرام‌مان هک شده است؟

چگونه بفهمیم تلگراممان هک شده و جلوی آن را بگیریم با رفتن در قسمت ستینگز اپیکیشن تلگرام میتوانید بفهمید آیا حساب کاربری شما هک شده است یا نه؟ تا جلوی آن را بگیرید.

اینکه از چه طریقی در حال استفاده از تلگرام هستید، در قسمت ستینگز/ settings مشخص است. بعد از ورود به این قسمت روی Privacy and Security کلیک کنید و سپس بخش Active Sessions را انتخاب کنید.

در اینجا لیست گوشیها، پی سیها و سایر ابزارهایی که با آن از تلگرام استفاده میکنید، مشخصشده است. مثلاً اگر همزمان از گوشی آیفون و نسخه دسکتاپ تلگرام استفاده میکنید، نام هر دو در لیست با تاریخ و ساعت آخرین استفاده نوشتهشده است.

برای اطمینان و درصورتیکه نام ابزار مشکوک را در این لیست مشاهده کردید میتوانید ابزار مشکوک را پاککنید و یا با ابزار اصلی آنلاین شده و همزمان روی Terminate all other sessions کلیک کنید تا سایر ابزارهای مشکوک دسترسیشان قطع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
تشكر از پلیس فتا محمود از پولادشهر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها