صنعت هتلداری بستر مناسبی است برای خلاقیت و نوآوری. اما خلاقیت و ابتکار نیز برای خود اصولی دارد و صرف بازی با کلمات و خلق پدیده‌هایی من در آوردی نمی‌توان در این حوزه حرفی برای گفتن داشت.
کد خبر: ۹۲۹۲۳۴
«هتل دیالیز» بدعت یا ابتکار؟

صنعت هتلداری بستر مناسبی است برای خلاقیت و نوآوری. اما خلاقیت و ابتکار نیز برای خود اصولی دارد و صرف بازی با کلمات و خلق پدیده‌هایی من در آوردی نمی‌توان در این حوزه حرفی برای گفتن داشت. خبری منتشر شده مبنی بر افتتاح «هتل دیالیز» در کشور! خبری که در تیترش واژه‌های ابتکار و نوآوری را یدک می‌کشد. پیش از تحلیل ترکیب عجیب و غریب و البته نامانوس «هتل دیالیز» باید خاطر نشان کرد که ارائه خدمات سلامتی از جمله خدمات دیالیز در مراکز اقامتی کشور، حرکت بسیار ارزنده و مفیدی است که صنعت هتلداری ایران را یک گام به جلو حرکت خواهد داد. در خصوص به کارگیری واژه ابتکار و نوآوری نخست باید یادآور شد که چنین خدمات پزشکی از جمله خدمات دیالیز نخستین بار نیست که در مراکز اقامتی و گردشگری ارائه می‌شوند. بسیاری از کشورهای پیشرو در امر گردشگری سلامت سال‌های بسیاری است که چنین خدماتی را ارائه می‌کنند از جمله موفق‌ترین آنها کشورهای سوئیس و انگلستان هستند. در لندن حتی برخی از مراکز تفریحی و گردشگری نیز به خدمات دیالیز مجهز هستند تا گردشگران نیازمند به چنین خدماتی نیاز به طی مسیرهای طولانی جهت حضور در بیمارستان نباشند.

اما در خصوص چنین ترکیب عجیب و البته خنده‌داری باید گفت که اگر قرار بود هر سرویس یا امکاناتی که در هتل ارائه می‌شود آن هتل را تبدیل به یک سبک و مدل جدید اقامتگاه می‌کرد که ما الان با انواع مختلفی از هتل مانند «هتل استخر»، «هتل آرایشگاه»، «هتل فروشگاه» و هزار و یک نوع دیگر هتل در دنیا روبرو بودیم. در برابر ترکیب غریب «هتل دیالیز» تنها می‌توان گفت که یک بدعت کامل است که نه تنها نمی‌توان آن را یک ابتکار یا نوآوری در صنعت هتلداری قلمداد کرد، بلکه اگر خبر آن به خارج مرزها کشیده شود یک تمسخر جهانی برایمان به ارمغان خواهد آورد.

در تحلیل این که چنین سبک غریبی از کجا سردرآورده باید سراغ متولی آن برویم یعنی سازمان هلال احمر. پرسش اینجاست که مگر متولی امور گردشگری و هتلداری کشور، سازمان میراث فرهنگی نیست؟ پس چار هلال احمر باید در یک امر کاملا تخصصی در حوزه صنعت هتلداری وارد عمل شده و پا را آنقدر فراتر گذارد که یک سبک جدید اقامتگاه تعریف کند؟ تا کی قرار است هر متخصصی از هر حوزه‌ای آنقدر صنعت هتلداری و گردشگری را پیش‌ پا افتاده و سطحی قلمداد کند که در آن دخالت کرده و نظرات کاملا اشتباه و بعضا خنده‌داری را به این حوزه‌ها وارد کند؟ این رفتار به مثابه این است که سازمان میراث فرهنگی فردا خبری منتشر کند مبنی بر ابتکار در جراحی مغز!

آیسا اسدی/کارشناس ارشد برنامه‌ریزی توریسم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
-
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
این مسئله دزدی در پزشكی به اندازه ای قباحت خود را از دست داده كه تبدیل به یك مرض مزمن در میان پزشكان متخصص بیماریهای كلیوی شده كه همگی به محض مراجعه بیمار به هر علت مربوط به كلیه بدون تفكر وبی درنگ به بیمار انجام دیالیز تجویز میشود.من خودم از یك سایت پزشكی 15مورد عوارض مربوط به كم كاری كلیه وحتی عدم كار كرد انها را در اوردم كه پیشنهاد كرده بود ضمن مراجعه به پزشك متخصص موارد زیر مد نظر قرار گیرد -كم خونی-كمبود ویتامین B12-كمبود اهن خون وجبران ان با خوردن سبزیهای پفكی نظیر اسفناج-تره-تره فرنگی-برگ تربچه ونیز تغییر دررژیم غذائیnutrition.من خانمم كه كمكاری كلیه داشت به كمك یك پزشك متخصص خدا شناس ودیندارومتدین و با تغییر رژیم غدائی از مهلكه با صرف مبلغی نجات دادم.زنده ها برحمت خدا بیشتر نیاز دارند.خداوند تبارك وتعالی ان پزشك وزندگیش را غرق رحمت كند انشاالله.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها