گزارش جام جم آنلاین، به بهانه هفته گرامیداشت مقام معلم

«معلمان»، جانفشانان عرصه تعلیم و تربیت / معرفی تعدادی از معلمان فداکار

معلم فداکار که سال‌ها پیش یکی از کلیه‌های خود را به دانش‌آموز دیالیزی اهدا کرده بود، بعد از 15 سال از این راز سر به مهرپرده برداشت.
کد خبر: ۹۱۵۰۷۵
راز اهدای عضو آقا معلم

اسمش سعید است و حالا 40 سال دارد. تا این سن معلم بوده و با دانش‌آموزان مختلف سروکار داشته است. می‌گوید با عشق به دانش آموزان درس می‌دهد. ساعت‌های حضورش سر کلاس، حس می‌کند همه خوشی‌های دنیا در همان کلاس کوچک خلاصه شده است.

تا سال قبل در تاکستان قزوین زندگی می‌کرد اما زندگی فقط در یک شهر او را راضی نگه‌ نداشت. دوست داشت با اقوام مختلف آشنا شود به همین دلیل از شهر خود انتقالی گرفت و به شهرستان جم رفت.

در ظاهر همه چیز در زندگی این معلم عادی بود تا این‌که او یکی از راز‌های زندگی خود را برای همکاران جدیدش تعریف کرد. داستان قدیمی‌اش را گفت و بسرعت در فضای مجازی سر و صدا کرد. سعید حاجی‌زاده حالا با گذشت 15 سال از کار خیری که انجام داده بود، به عنوان معلم فدا کار شناخته شده‌ است. این معلم 15 سال قبل یکی از کلیه‌های خود را به دانش‌آموزی 18 ساله اهدا کرده بود و به گفته خودش، حتی مادرش هم از این موضوع خبر نداشت.

وی در این باره می‌گوید: «15 سال قبل من از یک تصادف شدید به طور معجزه‌آسایی نجات یافته و زنده ماندم. همان زمان بود که تصمیم گرفتم به شکرانه این لطف خدا، کار خیری انجام دهم و به فکر اهدای عضو افتادم و با مراجعه به کانون حمایت از بیماران کلیوی شهر قزوین، برای اهدای عضو آمادگی خود را اعلام کردم.»

سعید حاجی‌زاده در آن زمان موضوع را فقط با همسرش در میان گذاشت. همسر این معلم فداکار نیز مانند خودش به کار خیر« نه» نگفت و او را تشویق به اهدای عضو کرد. مدتی بعد، از کانون حمایت از بیماران کلیوی با او تماس گرفتند و خبر دادند که یک متقاضی برای کلیه او پیدا شده است. درخواست‌کننده کلیه یک پسر دانش‌آموز 18 ساله به نام روح‌الله بود که کلیه‌هایش از کار افتاده و دیالیز می‌شد.

آنها برای انجام عمل به بیمارستان شریعتی تهران آمدند. عمل با موفقیت انجام شد و تمام. معلم دیگر نه حرفی از اهدای کلیه زد و نه از فداکاری.

وی درباره چگونگی برملا شدن رازش می‌گوید: پس ازمدتی که به روستای جم منتقل شدم، یکی از معلم‌ها رفتار مرا زیر نظر گرفت و متوجه شد آب و چای زیاد می‌نوشم و رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کنم. او چندبار از من دلیل این رژیم غذایی را پرسید تا این‌که ماجرای اهدای عضو را برایش گفتم. از شانس من این معلم مسئول یک سایت خبری بود و این خبر را در سایت منتشر کرد و مردم باخبر شدند.

حاجی‌زاده درباره اخبار گوناگون در سایت‌های مختلف گفت: هر سایت یک خبر مختلف را منتشر کرده است. یکی نوشته، گیرنده کلیه از دانش‌آموزانم بوده، دیگری نوشته است چند روز قبل کلیه‌ام را اهدا کردم ولی در اصل حقیقت همان بود که گفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها