بیستم فروردین ماه هر سال، یادآور پیروزی شگفت انگیز دانشمندان جوان و غیور ملت ایران در نبرد اراده ها و همچنین موفقیت آنان در فروپاشی انحصارآمریکا و معدود کشورها در صنعت هسته‌ای است. دانشمندانی که توانستند با بهره‌گیری از روحیه جهادی و تلاش‌های بی وقفه علمی خود ، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن را تبدیل به فرصتی طلایی کرده و به دستاوردی عظیم و افتخاری تاریخی نائل آیند.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۴
بازگشت هسته‌ای در صورت نقض برجام

دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل آن در نطنز در روز بیستم فروردین ماه 1385 در حقیقت محصول حرکت پرشتاب و مستمر، مقاومت و پایداری، خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران است که بی تردید بستر لازم را برای یک جهش علمی و صنعتی فراهم آورده است.

این موفقیت بزرگ ، با وجود مانع‌تراشی‌ها، کارشکنی‌ها، تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به دست آمده؛ اقدامات خصمانه ای که تا ترور دانشمندان بزرگ هسته‌ای نیز پیش رفت و اگرچه مشکلاتی را برای مردم کشورمان به‌وجود آورد لیکن هرگز نتوانست تاثیری در عزم استوار ملت بگذارد.

افزایش تعداد سانتریفیوژها به قریب 20 هزار، قدرت غنی سازی 20 درصدی و تکمیل چرخه سوخت و سایر پیشرفت‌های به‌دست آمده در فناوری هسته‌ای، نشانه‌هایی روشن از شکست سناریوهای مختلف دشمن بود.

همین امر سبب شد تا آمریکا و هم پیمانان او ناکارآمدی تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده را دریابند و از سیاست جداسازی ملت از نظام اسلامی مایوس شوند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب پی در پی پیغام دهند و به میز مذاکره برگردند.مذاکراتی که با تبیین سیاست نرمش قهرمانانه توسط رهبر معظم انقلاب و انتخاب کارشناسانی امین، دلسوز، متدین، غیور و شجاع توسط رئیس محترم جمهوری دنبال شد و با توافق برجام به‌طور مشروط به سرانجام رسید.

دشمن اما بداند نقض برجام و عدم پایبندی به تعهدات مندرج در آن، بازگشت قطعی و سریع‌تر فرزندان ملت به مسیر گذشته را در پی خواهد داشت.

سید محمدعلی حسینی - سخنگوی پیشین وزارت خارجه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها