مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

کارمزد جایگاه‌های عرضه سوخت افزایش می‌یابد

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اگر هزینه فرصت‌های از دست رفته و ریسک سرمایه‌گذاری را ملاک عمل قرار دهیم بسیاری از این جایگاه‌ها درآمدهای لازم را کسب نمی‌کنند که برای رفع این مشکل تلاش کردیم کارمزدها را بهبود ببخشیم. در این ارتباط امسال طرح‌هایی توسط وزیر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده که امیدواریم رقم نهایی کارمزد بزودی ابلاغ شود.
کد خبر: ۸۳۲۶۷۴
کارمزد جایگاه‌های عرضه سوخت افزایش می‌یابد

محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با جام‌جم در رابطه با رتبه‌بندی جایگاه‌ها در کشور گفت: جایگاه‌های کشور بر اساس نوع خدماتی که عرضه می‌کنند رتبه‌بندی شده و بر همین اساس میزان پرداختی کارمزد آنها تعیین می‌شود. جایگاه‌های ممتاز تمامی استانداردهایی را که شرکت پخش تعیین کرده از تکریم ارباب رجوع گرفته تا تجهیز جایگاه و استانداردهای روز دنیا را رعایت می‌کند. علاوه بر این خرید بموقع فرآورده، واریز بموقع وجوه نقدی، رعایت استانداردهای فنی و ایمنی از دیگر موارد این رتبه‌بندی است.

وی افزود: در حال حاضر 55 درصد جایگاه‌های عرضه سوخت در زمره جایگاه‌های ممتاز قرار دارد. 20 درصد جایگاه‌ها درجه یک و 10 درصد آنها درجه2 هستند. همچنین چهار درصد جایگاه‌ها درجه 3 و بقیه بدون درجه هستند.

مظلومی با بیان این که میزان پرداختی آن چیزی است که در این رتبه‌بندی مشخص می‌شود، اظهار کرد: به عنوان مثال یک جایگاه ممتاز به ازای هر لیتر بنزین 30 تومان و جایگاه فاقد درجه به ازای هر لیتر بنزین 15 تومان کارمزد دریافت می‌کند.

مدیربازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تاکید براین که تمام تلاش ما این است که جایگاه‌ها به سمتی حرکت کنند که بتوانند خدمات مطلوب‌تری را به مشتریان ارائه کنند، گفت: بزرگ‌ترین جایگاه سوخت از نظر فروش، جایگاه‌های یادگار و رسالت است. از نظر مساحت نیز جایگاه‌هایی داریم که در قالب مجتمع‌های خدمات رفاهی در فضایی بالغ بر 15 هزار متر فعالیت می‌کنند.

وی در رابطه با میزان سرمایه مورد نیاز برای احداث یک جایگاه سوخت‌رسانی تصریح کرد: قیمت جایگاه بنزین یک بحث فنی است، اما به هر حال کسی که می‌خواهد مجوز احداث جایگاه را بگیرد باید حداقل توان مالی را داشته باشد؛ یعنی علاوه بر قیمت زمین حداقل یک میلیارد تومان هزینه ساخت جایگاه را در اختیار داشته باشد.

مظلومی خاطرنشان کرد: اگر هزینه فرصت‌های از دست رفته و ریسک سرمایه‌گذاری را ملاک عمل قرار دهیم، بسیاری از این جایگاه‌ها درآمدهای لازم را کسب نمی‌کنند. بنابراین تلاشمان را در دو جهت معطوف کردیم؛ یکی این که کارمزدها را بهبود بخشیم که در این زمینه امسال طرح‌هایی توسط وزیر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده که امیدواریم رقم نهایی کارمزد بزودی ابلاغ شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توان خود را معطوف کرده که بحث حق‌العمل کاری شکل بگیرد و هزینه جایگاه‌ها در قالب بخشی از نرخ فرآورده از مصرف‌کننده نهایی دریافت شود تا جایگاه‌دارها بتوانند به خواسته دیرینه خود برسند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت رسانی با توجه به فرارسیدن مهرماه، اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا تمام جایگاه‌های سوخت به استثنای چند جایگاه انگشت‌شمار که گاهی ناخواسته دچار اشکال فنی می‌شوند در چرخه فعالیت قرار دارند. تمام تلاش ما این است تدابیری اتخاذ کنیم که در ایام پیک مصرف که نیمه دوم شهریور خواهد بود، جایگاه‌ها با تمام توان به هموطنان خدمات‌رسانی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: توصیه ما هم به دارندگان خودرو این است که استانداردهای فنی و مقررات ایمنی را رعایت کنند و با مدیریت ورود خود به جایگاه‌ها، به گونه‌ای رفتار کنند که در زمان پیک مصرف، کمتر در جایگاه‌ها حضور یابند و با برنامه‌ریزی صحیح هم وقت خودشان در جایگاه‌ها کمتر تلف شود و هم این که جایگاه‌ها بتوانند با آرامش بیشتری سرویس‌دهی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها