وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ایران موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای نمی سازد و نیازی به این کار نمی بیند بر توسعه موشک های بالستیک با هدف مقابله با تهدیدهای موجود و آزمایش اینگونه موشک ها در رزمایش ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۳۱۸۲۸
توسعه موشک های بالستیک برای مقابله با تهدیدات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه المیادین،وی صنایع موشکی ایران را صنایعی بومی نامید که تحریم ها و محدودیت ها تاثیری در آن ندارد و بر این اساس ایران برد موشک های خود را به تناسب تهدیدها تعیین می کند و با تغییر شرایط، این موضوع نیز تغییر می کند.

وزیر دفاع ایران خاطرنشان کرد: ایرانی مقتدر به عنوان عامل ثبات و صلح منطقه بوده و به هیچ وجه تهدیدی برای آن نیست.

سردار دهقان هدف از پروژه ایران هراسی را فروش تسلیحات و توجیه حضور نظامی کشورهای غربی در منطقه دانست و از کشورهای منطقه خواست با به کار بستن تدبیر، مانع از به هدر رفتن ثروت های خود و رونق گرفتن کارخانه های اسلحه سازی آنها شوند.

سردار دهقان با بیان اینکه اوباما و سایر سیاستمداران آمریکایی از منطق عقلایی کمی برخوردارند، افزود: آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم دایما سیاست تفرقه انگیزی و ایجاد جنگ را دنبال می کرده است.

وزیر دفاع ایران گفت: آمریکا در موضع ضعف قرار دارد و به بهانه مساله هسته ای، ائتلافی بین المللی را ضد ایران تشکیل داده است.

وی در ادامه گفت: کسی که امروز منزوی است آمریکاست و نه ایران.

سردار دهقان ، آمریکا و اسرائیل را دشمن اسلام و جریان های آزادیخواه جهان دانست و گفت: این دو از زمان شکل گیری رژیم صهیونیستی به تهدید منطقه و جهان پرداخته اند.

وزیر دفاع با انتقاد از بازیچه شدن برخی کشورهای منطقه تاکید کرد: سیاست های دشمنان در منطقه به ویژه پروژه ایران هراسی با شکست مواجه شده و کشورهایی مانند عربستان و ترکیه نیز که با این سیاست ها همسو شده اند، نتوانستند کاری از پیش ببرند.

سردار دهقان در خصوص دستاوردهای توافق هسته ای برای این کشور تاکید کرد: ایران به اهدافی که در مذاکرات به دنبال آن بود، دست یافته است.

به گفته وی ایران به تمام جهان اعلام کرده که به دنبال سلاح هسته ای نیست و اساسا به اینگونه سلاح ها نیازی ندارد.

سردار دهقان گفت: در حالی که ایران خود قربانی سلاح های کشتار جمعی است قدرت های غربی مانند آمریکا و مزدوران منطقه ای اش مانند رژیم صدام از چنین سلاح هایی برای کشتار انسان های بی گناه استفاده کرده اند.

وی به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی و برداشته شدن تحریم ها را از دیگر دستاوردهای مذاکرات هسته ای دانست.

وزیر دفاع ایران در ادامه در خصوص بازرسی از پارچین گفت: بازرسان از پارچین در سال 2005 دیدار کردند و نمونه برداری کردند اما به چیزی نرسیدند. امروز آنها پارچین را به نمادی تبدیل کرده اند تا ابهت نظام اسلامی را بشکنند.

سردار دهقان گفت: ما اعلام کرده ایم که در آنجا هیچ گونه فعالیت هسته ای نداریم و با آژانس بین الملل هم به تفاهم رسیده ایم که همه ابهامات گذشته در مورد فعالیت های هسته ای را از بین ببریم و ما در این خصوص به تهعداتمان پایبندیم اما هیچ برنامه ای برای آینده نداریم که اجازه بازرسی هر مکانی را که می خواهند به آنها بدهیم.

وی با اشاره به همکاری دیرین ایران و روسیه در زمینه دفاعی و برنامه خرید جنگنده های روسی توسط ایران در این چارچوب، گفت تهران تنها یک خریدار نبوده بلکه آماده همکاری و شراکت در زمینه دفاعی با مسکو است. سردار دهقان همچنین از تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران تا اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها