بعد از وصل شدن ملت به اینترنت و آمدن گوشی‌های مکش مرگ ما به کشور، بازار نصب و راه‌اندازی انواع و اقسام نرم‌افزارهای جورواجور روی گوشی‌های تلفن همراه، گرم شده است. الان، مکالمه با گوشی، به حاشیه رانده شده؛ از بس که استفاده‌های پیشرفته دیگری پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۳۱۷۶۷
به«ولگرام»خوش آمدید!

بعضی‌ها حتی مجبور می‌شوند گوشی خود را در حالت اصطلاحا پرواز قرار دهند تا مثلا بتوانند کارهای بانکی خود را انجام دهند یا مطالب خود را روی صفحات یادداشت گوشی بخوانند.

خود حقیر چندی پیش، برادر مداحی را در محفلی زیارت کرد که اشعارش را داشت از روی گوشی‌اش با آواز می‌خواند. الان ما خیلی پیشرفت کردیم.

باور کنید. خب اینها همه، استفاده‌های خوب از پیشرفت‌های تکنولو‍ژی ارتباطی است و بحثی هم در آن نیست. نقش کاغذ هم دارد روز به روز کمتر و کمرنگ‌تر می‌شود. مگر این شکلی بشود فاتحه بروکراسی را خواند. با برنامه‌ریزی که نشد.

بالطبع و به تبع این قضیه، درختان کمتری هم نیاز است که قطع شوند. حالا برای تامین زغال لازم هم خدا بزرگ است. چوب درختان بی‌خاصیت هست. مگر جناب ناصرخسرو نگفت: «بسوزند چوب درختان بی بر/ سزا خود همین است مر بی بری را»؟... ما که نگفتیم که خیال کنید از خودمان درآوردیم.

یکی دیگر از چیزهایی که این روزها روی گوشی‌ها نصب می‌شود؛ انواع نرم‌افزارهای مجازی است که به فضاهای مجازی شهرت دارند.

عین وایبر و واتساپ و اینستاگرام و لاین و تلگرام و امثالهم که باعث شده ملت، صبح تا شب و شب تا صبح، سرشان تا خرخره توی گوشی‌هایشان باشد؛چنان که انگار دنبال لنگه‌جورابشان می‌گردند.

جدیدترین فضای مجازی: با این احساس و المشاهده، که مردم ایران، و در حاشیه مردم جهان؛ بیش از حد مجاز از این فضاهای مجازی استقبال کردند و این تازه در حالی است که به گفته خود جناب وزیر ارتباطات، سرعت اینترنت رضایتبخش نیست و اگر بود، وضعیت چطور می‌بود؛ خوشوقتیم اعلام کنیم موفق به طراحی و ساخت و انداخت یک نرم‌افزار فضای مجازی جدید و ابتکاری شدیم که کاملا تولید داخل است. این نرم‌افزار، ولگرام نام دارد. ذیلا به چند مورد از ویژگی‌های آن اشاره می‌شود:

1ـ امکان ولگردی: به عوض این‌که در کوچه و خیابان و در سطح بزرگراه برای خودتان ول بگردید و خدای ناکرده دوردور بزنید؛ سر جای خود در منزل یا محل کار بنشینید و داخل ولگرام بگردید. خطر تذکر لسانی هم در کار نیست. فقط خودتان هستید و خودتان. البته بقیه هم هستند، ولی آن طرفند. خودتان هم که بعید است به خودتان تذکر بدهید. خلاصه، آخر عشق و صفا!

2ـ هوشمند بودن: نرم‌افزار ولگرد جوری برنامه‌ریزی شده که زمان شام و ناهار را به شما گوشزد می‌کند تا از گرسنگی تلف نشوید. این‌طوری شما می‌توانید تمرکز بیشتری برای ول گشتن در ولگرام را تجربه کنید. در صورت نیاز شدید به بودن در ولگرام به مدت مدید، این نرم‌افزار باحال قادر است زمان دستشویی رفتن را هم به شما اطلاع دهد. مثلا با این آلارم هشداردهنده: «بدو که ریخت!»

3ـ مدیریت مجانی: شما می‌توانید همین‌طور ابتدا به ساکن و بدون نیاز به اخذ هیچ‌گونه مجوزی از وزارت کشور یا لزوم رد شدن از گزینش و نظارت استصوابی، اقدام به تشکیل گروه‌ها یا گروهک‌هایی کنید که خودتان مدیر آن باشید؛ بدون نیاز به برگزاری انتخابات. این‌طوری به راحتی توانسته‌اید یک دوره مدیریت موفق را امتحان کنید. هنگام خواستگاری هم خانواده تان می‌توانند با سربلندی ادعا کنند که فرزندشان مدیر است. از آدمین این و آن بودن که بهتر است.

4ــ عمق بخشی: نرم‌افزار حاضر، میزان فرو رفتن شما در ولگرام را روی نموداری خاص نشان می‌دهد. این فرورفتگی، حکایت از عمق نگاه و مطالعات شما دارد و به شما امید می‌بخشد که به سهم خود توانسته‌اید در گسترش روح تحقیق و پژوهش در جامعه، اثرگذار باشید. در صورت زیاد فرورفتن، هشدارهای لازم را به شما می‌دهد تا سریعا دنده‌عقب برگردید و از شدت مطالعه و مداقه، خفه نشوید.

رضا رفیع - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها