در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

جمع آوری معتادان در کمتر از 10 روز

جانشین فرماندهی ناجا خبر داد:

کشف 190 تن مواد مخدر در کشور

جانشین فرماندهی ناجا از کشف 190 تن مواد مخدر در کشور طی امسال خبر داد و گفت: کشفیات مواد مخدر 25 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۱۹۳۷۱
کشف 190 تن مواد مخدر در کشور

سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید میدانی از کلانتری‌های استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط انتظامی و امنیتی استان همدان وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: با توجه به آمادگی و حضور همکاران و مشارکت و همراهی مردم در استان شاهد وضعیت امنیتی مطلوب‌تری در چهار ماه اول امسال نسبت به سال گذشته هستیم.

وی افزود: در چهار ماه نخست سال جاری ضمن اینکه در سرقت‌ها 26 درصد و قتل 63 درصد کاهش داشتیم، سایر شاخص‌ها نیز بهبود یافته است.

جانشین فرماندهی ناجا تصریح کرد: با توجه به امنیت مردم‌محور در جمهوری اسلامی ایران شرایط مطلوب امنیتی در همین مدت در کشور برقرار بوده است.

وی ایجاد امنیت مردم‌ محور و پلیس اجتماعی را رویکرد اصلی پلیس دانست و یادآور شد: مشارکت مردم و دستگاه‌های مرتبط بهبود وضعیت امنیتی در کشور را سبب می‌شود.

مومنی به آمار‌های کشوری اشاره کرد و گفت: در چهار ماه نخست امسال سرقت‌ها و جرائم مهم هفت درصد کاهش، جرائم خرد 11 درصد کاهش و قتل دو درصد کاهش یافته و تنها دو درصد افزایش را در سرقت از منازل شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در چهار ماه سال جاری 190 تن کشفیات مواد مخدر در کشور داشتیم، ابراز کرد: کشفیات مواد مخدر 25 درصد افزایش یافته و با این رویکرد و همراهی مردم از صفر مرزی تا عمق شهر‌ها امنیت برقرار است.

جانشین فرماندهی ناجا در خصوص میزان کشفیات قاچاق کالا در استان همدان اعلام کرد: کشفیات قاچاق کالا در کشور افزایش داشته و در استان همدان نیز افزایش 28 درصدی به ارزش ریالی 38 میلیارد تومان را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اعمال قانون خودرو‌های متخلف، افزود: اجرای این مهم در دستور کار است و در کشور بدون در نظر گرفتن نوع خودرو با خودروهایی که ایجاد تخلف، مزاحمت و ناامنی کنند برخورد خواهد شد.

سردار مومنی یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان را آموزش بیان کرد و گفت: آموزش در همه بخش‌ها از جمله دفاع شخصی و آمادگی دفاعی جزء جدایی‌ناپذیر سیستم اداری در نیروی انتظامی است.

وی خاطر‌نشان کرد: ارائه بسیاری از مزایا در نیروی انتظامی منوط بر گذراندن دوره‌های آموزشی از جمله آمادگی دفاعی و دفاع شخصی است.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به استقبال از پلیس افتخاری افزود: تا کنون استقبال بسیار خوبی از سازمان جوان پلیس افتخاری در نیروی انتظامی شده که حاصل رویکرد پلیس اجتماعی و امنیت مردم محور است و هر ماه نیز شاهد افزایش آمار در این بخش هستیم.

وی در خصوص اجرای سیستم‌های هوشمند در همه بخش‌های نیروی انتظامی نیز گفت: استفاده از فن‌آوری‌های نوین، خدمات الکترونیکی و سیستم‌های هوشمند با توجه به افزایش جمعیت و افزایش مراجعات یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

سردار مومنی تاکید کرد: استفاده از سیستم‌های هوشمند در بسیاری از مراکز نیروی انتظامی از جمله کلانتر‌ی‌ها، راهنمایی و رانندگی و اداره گذرنامه وجود دارد و به منظور کاهش مراجعات این خدمات گسترده‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات‌های متعددی در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی انجام می‌شود، ابراز کرد: عملکرد نیروی انتظامی در همه بخش‌ها موفق و مفید بوده و پرداختن به یک موضوع دلیل بر غفلت از سایر موارد و بخش‌ها نیست.

جانشین فرماندهی ناجا در توضیح آخرین موضع‌گیری‌ها در شماره‌گذاری خودرو‌های داخلی، تصریح کرد: در چند سال گذشته در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: در سیستم خودروسازی به دلیل ممنوعیت واردات و یا بالا بودن تعرفه‌ها، رقابت کم است و در خصوص ارتقای امنیت خودرو اهتمام جدی صورت نمی‌گیرد.

سردار مومنی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی لازم از سوی خودروسازان شماره‌گذاری انجام نخواهد شد و پلیس با ایستادگی کامل از حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز در خودروسازی به نقطه مطلوب و رضایت‌بخش نرسیدیم، گفت: باید رقابت و نظارت در میان خودروسازان باشد تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به وضعیت امنیتی در مرز‌ها، افزود: در بازدید دو روزه از مرزهای غربی کشور امنیت و آمادگی کامل نیرو‌های انتظامی در برقراری امنیت به طور کامل مشهود بود و آمادگی برخورد با هر تهدیدی در مرز‌ها را داریم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها