حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران بین ۱۰ تا ۴۴ درصد افزایش یافته و به ۷۸۲ میلیون مترمکعب رسید. تنها در سد لار میزان آب ۷۷ میلیون مترمکعب بیشتر شد.
کد خبر: ۷۹۹۸۶۹
ذخیره آب سدهای تهران نرمال شد

بر اساس اعلام وزارت نیرو از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون، حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران به ۷۸۲ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در زمان مشابه سال آبی گذشته ۵۶۴ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

بر پایه این گزارش، حجم برداشت آب از ۵ سد تامین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۱۲ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

حجم ذخیره شده در سدهای تامین کننده آب شرب تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۷۸۲ میلیون مترمکعب است.

در مخزن سه سد طالقان، کرج و ماملو از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۴۰، ۱۷۰ و ۱۶۶ میلیون متر مکعب گزارش شده که به ترتیب ۱۹، ۳۷ و ۴۴ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته افزایش یافته است.

سد لتیان نیز در این مدت روند افزایشی داشته و با حجم مخزن ۷۱ میلیون مترمکعبی، ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته آب ذخیره کرده است؛ حجم آب سد لار نیز در زمان حاضر به حدود ۱۳۴ میلیون متر معکب رسیده است که این سد در زمان مشابه سال گذشته ۵۷ میلیون مترمکعب آب داشت.

حجم برداشت آب از ۵ سد تامین کننده آب تهران، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۱۲ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۵۵ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

میزان آب ورودی به مخزن ۵ سد زیرپوشش آب منطقه‌ ای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته ۶۹۰ میلیون مترمکعب بوده است.

بیشترین حجم ورودی آب در سدهای لتیان و ماملو با ۲۷۰ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافت و کمترین حجم ورودی نیز در سد طالقان با ۲۱۳ میلیون مترمکعب گزارش شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها