عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه و تدوین طرح ۳ فوریتی نمایندگان مجلس برای توقف مذاکرات تا قطع تهدیدات آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۱۳۴
طرح ۳ فوریتی مجلس برای توقف مذاکرات تا قطع تهدیدات آمریکا

«جان کری وزیر خارجه آمریکا» و «جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا» طی اظهارنظرهایی در روزهای اخیر ضمن تهدید کشورمان باز هم از «گزینه نظامی» سخن به میان آوردند.

هرچند انتظار می‌رفت با توجه به در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای مقامات غربی سخنی از تحریم و فراتر از آن «گزینه نظامی» به میان نیاورند اما اظهارات 2 مقام آمریکایی نشان از عدم تغییر رویکرد ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران دارد.

همین تهدیدات ادامه‌دار آمریکایی‌ها باعث شد تا رهبر معظم انقلاب در دیدار وزیر و مسئولان آموزش و پرورش و جمع زیادی از معلمان سراسر کشور در هفته گذشته به «گزینه‌ روی میز» مقامات آمریکایی واکنش نشان دهند و تاکید کنند که « 2 مسئول رسمی آمریکا تهدید کردند حمله نظامی می‌کنیم، اولاً که غلط می‌کنید، ثانیاً دوران بزن و دررو تمام شده و ملت ایران کسی را که تعرضی بکند رها نمی‌کند.‎»

پس از اظهارات مقامات آمریکایی‌ در آخرین روزهای هفته گذشته خبر دیگری مبنی بر «طرح کنگره آمریکا برای نظارت بر توافق هسته‌ای» به گوش رسید. طرحی که انتقاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت و آنها عقیده داشتند که این اقدام کنگره در راستای اظهارات مقامات رسمی این کشور بوده و نوعی فشار بر جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان است.

در همین راستا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه و تدوین طرحی 3 فوریتی خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای تا قطع تهدیدات آمریکایی‌ها شدند.

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در توضیح جزئیات این طرح گفت که این طرح فردا به امضاء نمایندگان رسیده و تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح دارای یک ماده واحده است، خاطرنشان کرد که طبق این طرح دولت موظف است مذاکرات را متوقف کند تا زمانی که آمریکایی‌ها طی بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرده و به تهدیداتشان پایان دهند.

نماینده مردم مشهد همچنین با تاکید بر اینکه استقلال و آزادی ملت ایران برای وکلای ملت دارای اهمیت فراوان است، گفت: هیچگاه اجازه نمی‌دهیم حقوق ملت ایران توسط ابرقدرت‌ها تضییع شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها