گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های هنری، برنامه‌های متنوعی را برای علاقه‌مندان به هنر تدارک دیده‌اند.
کد خبر: ۷۹۳۳۸۹
تدارک گالری‌های تهران برای هنردوستان

مجموعه‌ای از آثار ۳۸ هنرمند درباره ماهی‌ها و مرجان‎های خلیج فارس روز پنج‌شنبه، 10 اردیبهشت‌ماه در گالری فرهنگسرای نیاوران به‌نمایش گذاشته می‌‎شود.

این نمایشگاه مربوط به پروژه «ماهی و مرجان» است که با دعوت از ۲۶ هنرمند نقاش و ۱۲ هنرمند تصویرگر به‌دنبال خلق آثار هنری و جلب توجه مردم و مسوولان به مشکل زیست‌محیطی بوده است.

در نمایشگاه «ماهی و مرجان» آثاری از پرویز کلانتری، حسین محجوبی، گیزلاوارگا سینایی، قباد شیوا، بهرام دبیری، حسین ماهر، معصومه مظفری، مینا غازیانی، علی ندایی، علی ذاکری، مهنوش مشیری، فاطمه رادپور، فرشید شیوا، طاهره صمدی طاری، شیما خشخاشی، سعید رفیعی منفرد، وحید چمانی، بیتا وکیلی، امیر نصر کم گویان، بابک رشوند، سعید احمدزاده، مهشید دارابی، گلرخ محتاج الفضل، لیلی رشیدی، مرتضی‌پور حسینی، علی زعیم، بهناز جلالی، سبا عربشاهی، لیلا سیفی، آرزو و افروز قلی‌زاده، سمایه شریفی، بهنام کامرانی، الهه محیطیان، نسترن سیف‌الله‌زاده، ستاره معتضدی، استاد افشین بختیار به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه از ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت در گالری فرهنگسرای نیاوران به نشانی انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران برگزار خواهد شد.

گالری ساربان

پس از گذشت 10 سال، آثاری تازه از مرتضی گودرزی دیباج به‌نمایش درمی‌آید. نمایشگاه آثار نقاشی این هنرمند با عنوان «هجوم سکوت» از 18 اردیبهشت‌ماه در گالری «ساربان» برپا خواهد شد. در این نمایشگاه که به فاصله 10 سال از نمایشگاه قبلی دیباج برگزار می‌شود، 22 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم به نمایش درمی‌آید.

آیین گشایش نمایشگاه «هجوم سکوت» 18 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز) کوچه مهماندوست شماره 8 برگزار خواهد شد. این نمایشگاه هر روز تا 28 اردیبهشت‌ماه به‌جز روزهای سه‌شنبه از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است.

نگارخانه اثر

تازه‌ترین آثار بابک روشنی‌نژاد در نگارخانه «اثر» به‌نمایش درمی‌آیند. در این نمایشگاه، شش تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و یک مجسمه ارائه می‌شود.

در متنی که برای دعوت از مردم برای دیدن «به چپ چپ» منتشر شده، آمده است: «این مجموعه همچون سایر آثار بابک روشنی‌نژاد حاصل نگاه او به مقوله فرهنگ و فلسفه علوم اجتماعی است که با تأکید همیشگی‌اش بر عمل نقاشی و قدرت بیان دیداری آن در ایجاد ارتباط به روش نقاشانه خاصش خلق شده است.»

نمایشگاه «به چپ چپ» عصر جمعه، 11 اردیبهشت‌ماه در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، پلاک ١٦ آغاز می‌شود. این نمایشگاه تا ٢٩ خرداد برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند به‌جز شنبه‌ها، هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر (جمعه‌های غیرافتتاحیه ١٦ تا ٢٠) از این آثار دیدن کنند.

گالری جرجانی

نمایشگاهی از مدیاهای مختلف عکس، ویدئوآرت و چیدمان با عنوان «کاتالِپسی» در گالری «جرجانی» گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه از مدیاهای مختلف برای نمایش یک موضوع واحد استفاده شده است. «کاتالِپسی» نوعی بیماری عصبی است که فقدان ناگهانی حرکات ارادی انسان بدون وجود یک ضایعه عضلانی را درپی دارد.

سام کلانتری، آتوسا جان‌نثاری، هومن نوبخت، پدرام تنعمی، مریم عنایتی، لیلا میری و پونه جعفری‌نژاد هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «کاتالپسی» از 11 تا 15 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16:30 تا 20:30 در گالری «جرجانی» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از فرشته، خیابان خیام، شماره 4، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه گروهی عکس دانشجویی با موضوع پیامبر اعظم (ص) 8 اردیبهشت در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شده است. این نمایشگاه شامل 20 اثر از دانشجویان رشته عکاسی است که با موضوع حضرت محمد (ص) به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 9 تا 17 اردیبهشت هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 به‌جز روزهای تعطیل به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر شماره 74 مراجعه کنند.

نگارخانه گل‌های من

بهزاد هجیر مجسمه‌های سماع خود را در نگارخانه «گل‌های من» به نمایش می‌گذارد. تندیس‌های ساخته‌شده توسط این هنرمند براساس آیات مثنوی و آواز خاکی مرغ آمین، در نمایشگاهی با نام «مرغ باغ ملکوت» برای اولین‌بار از 11 تا 16 اردیبهشت‌ماه در نگارخانه «گل‌های من» برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه آهنگساز و سرپرست گروه «آقای سماع» امیرحسین حسنی‌نیا به تک‌نوازی بربط می‌پردازد. اجرای پرفورمنس سماع هم از بخش‌های دیگر نمایشگاه «مرغ باغ ملکوت» خواهد بود.

آیین گشایش نمایشگاه «مرغ باغ ملکوت» از ساعت 16 تا 21 جمعه 11 اردیبهشت امسال در نگارخانه «گل‌های من» برگزار می‌شود. این نمایشگاه به مدت یک هفته در تهران خیابان شهید لواسانی (فرمانیه غربی) پلاک 156 طبقه دوم واحد 202 برپا خواهد شد.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه آثار امیر فرید با عنوان «خیالی نگاری» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 20 اثر با موضوعات مختلف به‌نمایش درخواهد آمد. هنرمند این آثار را در سال‌های متمادی خلق کرده و تلاش داشته است تا نقاشی ایرانی (مینیاتور) را با رویکردی جدید و گاهی روایتگرایانه با سبکی نو ارائه کند.

نمایشگاه «خیالی نگاری» از 11 تا 16 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 20 در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره 28، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شیلا

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «روزگرد» از 11 تا 16 اردیبهشت‌ماه در نگارخانه شیلا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه تعداد 24 قطعه عکس در سایز 30 * 45 به‌صورت رنگی و سیاه و سفید از هشت هنرمند که توسط بابک حقی جمع‌آوری شده به‌نمایش درخواهد آمد.

الهام احمدی، آرش حسینی، فاطمه درباری، مریم شکرانی، علیرضا ششمانی، مصطفی کاظمی، سعید گادیاری و بابک حقی عکاسانی هستند که آثار آن‌ها در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

فضای آثار در قالب مستند اجتماعی است و تلاش شده دیدی متفاوت و تازه از هر عکاس در این ژانر در معرض دید عموم قرار گیرد. گالری «شیلا» در خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچه گیلان، شماره 2، واحد 1 واقع است.

گالری شنگرف

سعید حقیقت‌جو نقاشی‌های رنگ روغن خود را که ترکیبی از سبک‌های رئال و امپرسیون هستند در گالری «شنگرف» به نمایش گذاشته است. در نمایشگاه «بیداد رنگ‌ها» 17 تابلوی نقاشی با تکنیک رنگ روغن در ابعاد مختلف در این نمایشگاه روی دیوار رفته است. این نقاشی‌ها مناظری از طبیعت زنده را نشان می‌دهند.

این نمایشگاه از 3 تا 13 اردیبهشت‌ماه (به‌جز یکشنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 در گالری «شنگرف» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان جلفا بعد از فرهنگسرای ارسباران، کوچه ستاری پلاک 2، واحد 2 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

آرت سنتر 2

آرت‌سنتر 2 نمایشگاهی از نقاشی‌های ناصر اویسی، یکی از بزرگان مکتب سقاخانه را برپا می‌کند. این مجموعه دربرگیرنده 60 تابلو نقاشی او و نقاشی‌های کوچک است که در ابعاد 40 در 30 سانتی‌متر روی کاغذ و با تکنیک آب‌مرکب خلق شده‌اند.

نقاشی‌هایی هم با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده‌اند که بزرگ‌ترین اثر این مجموعه در ابعاد 200 در 100 سانتی‌متر کشیده شده است. در کنار این آثار مجموعه‌ای از لیتوگرافی‌های اویسی نیز به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه اویسی از 4 تا 15 اردیبهشت‌ماه از ساعت 11 تا 21 در نگارخانه آرت‌سنتر 2 به نشانی قیطریه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری فرامرزی

نمایشگاهی از عکس‌های سعید دهقانی با عنوان «شهر پیدا بود» در گالری «فرامرزی» افتتاح شده است. در این مجموعه نگاه متفاوتی به شهر تهران شده و عکاس با نگاه خاص خود، عکس‌هایی را از این شهر به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه عکس‌های این هنرمند از 4 تا 16 اردیبهشت‌ماه در گالری «فرامرزی» به نشانی میدان ونک، خیابان ونک، کوچه ارم، شماره 6 ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری شماره 6

نمایشگاه کانسپچوال مریم آقایی با عنوان «جنگ داخلی» در گالری شماره ٦ برپاست.

آقایی درباره‌ی این نمایشگاه گفت: در ابتدا لباسی از جنس باند کشی (باند درد) طراحی و اجرا شد و بعد پرفورمر ما آن لباس را پوشیده و جلوی دوربین عکاسی قرار گرفت.

در حین اجرای پرفورمنس صدها عکس گرفته شد و از بین آن‌ها به‌گونه‌ای که روایت را دچار خلل نکند ١٧ عکس انتخاب شد. این ١٧ قطعه روایت را به‌طور کامل بیان می‌کند.

نمایشگاه کانسپچوال (هنر مفهومی) «جنگ داخلی» از 4 تا 11 اردیبهشت‌ماه در گالری شماره ٦ به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، شماره ٢ برپاست.

گالری «اُ»

نخستین نمایشگاه گالری «اُ» در سال جدید روایتی متفاوت از زندگی را روی بوم‌های نقاشی به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه ٢٠ نقاشی رنگ‌ روغن از «امید بازماندگان» روی دیوار گالری رفته است. رنگ‌هایی زنده، استفاده از عناصر طبیعی و ترسیم روزمرگی که کاملا از زندگی شخصی الهام گرفته شده، از جمله عواملی است که امکان درک این آثار را به دور از تنگناها و پیچیدگی‌های معنایی برای مخاطب فراهم می‌کند.

نمایشگاه آثار امید بازماندگان تا 21 اردیبهشت‌ماه در گالری «اُ» واقع در خیابان ویلا، کوچه خسرو، پلاک ۴۶ ادامه دارد.

نگارخانه مریم

نمایشگاه مروری بر آثار پژمان رحیمی‌زاده - هنرمند تصویرگر - در نگارخانه تازه‌تأسیس «مریم» برگزار شده است.

رحیمی‌زاده دانش‌آموخته رشته ارتباط تصویری است و تصویرگری بیش از 65 کتاب را در سه دهه اخیر در کارنامه دارد. او تنها نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن در سال 2016 است که هر دو سال یک‌بار با حضور نویسندگان و تصویرسازان سراسر جهان برگزار می‌شود و هنرمند ایرانی در این دوره با 56 هنرمند دیگر از 33 کشور رقابت می‌کند.

علاقه‌مندان به هنر تصویرسازی برای دیدن نمایشگاه آثار رحیمی‌زاده می‌توانند از 5 تا 24 اردیبهشت‌ماه هر روز به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه مریم به نشانی خیابان کریمخان‌زند، بوستان حضرت مریم (س) مراجعه کنند.

گالری «اِی‌.جی»

گالری «اِی‌.جی» نمایشگاهی از عکس‌های جدید غزاله هدایت را ‌به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه مجموعه‌ی ۲۶ عکس با عنوان «رُفته‌ها» وجود دارد. این عکس‌ها تصاویری هستند از نامه‌ها‌ی رنگ‌پریده، ملافه‌های چروکیده و کاغذهای پاره که هر کدام محتوای خود و نیز زندگی خصوصی هنرمند را پنهان کرده‌اند.

نمایشگاه این هنرمند از 21 فروردین تا 16 اردیبهشت از ساعت 11 تا 19:30 در گالری «ای.جی» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک‌وی، خیابان پسیان، شماره ۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این گالری پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها تعطیل است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها