آخر هفته با فرهنگ و هنر

دیدنی، شنیدنی

آخر هفته با فرهنگ و هنر

شنیدنی، دیدنی، رفتنی

باز هم آخر هفته از راه رسید، البته با اندکی تفاوت! این‌بار اول هفته آینده هم به تعطیلات آخر هفته گره می‌خورد و روز شنبه هم به مناسبت تولد حضرت علی(ع) و روز پدر و روز مرد تعطیل است.
کد خبر: ۷۹۳۳۸۱
شنیدنی، دیدنی، رفتنی

البته طبعا در این شنبه تعطیل، فرصت چندانی برای سرک کشیدن به برنامه‌های فرهنگی و هنری وجود ندارد و اغلب ما به دیدار پدرها و پدربزرگ‌ها می‌رویم تا روزشان را به آنها تبریک بگوییم، با هدیه‌ای کوچک به آنها یادآوری می‌کنیم که به یادشان هستیم و دوستشان داریم اما با این حال پنجشنبه و جمعه فرصت خوبی هستند تا به سینما، تئاتر، کنسرت موسیقی یا موزه‌های اطرافمان برویم.

تماشایی

«تقدیر بازان» نام اثری نمایشی است که با کارگردانی سیما تیرانداز، هنرمند آشنای سریال‌های تلویزیونی در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

در این نمایش چهره‌های آشنایی چون فرناز رهنما، هومن کیایی، بهاره مشیری و نورا هاشمی روی صحنه می‌روند و مریم سعادت هم در این اثر نمایشی حضور دارد.

«تقدیر بازان» کاندیدای جایزه کارگردانی، نویسندگی و طراحی صحنه از سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر‌فجر بود و دیپلم افتخار بهترین متن از سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را از آن خود کرد. تماشای این نمایش می‌تواند برای روزهای پایان هفته گزینه مناسبی باشد.

می‌دانیم که خیلی از شما به دلیل مشغله و پیچیدگی اوضاع زندگی، کارهای فرهنگی به تعویق افتاده زیادی دارید. کتاب‌ها و مجله‌های نخوانده و فیلم‌های قدیمی و جدیدِ ندیده و تلنبارشده بخشی از این معوقات فرهنگی هستند.

اگر فیلم‌بین و فیلمباز حرفه‌ای هستید و احیانا آرشیو فیلم غنی دارید یا دست‌کم دوستانی دارید که خوره فیلم هستند و فیلمخانه خوبی در اختیار دارند، بد نیست که به‌مناسبت روز پدر، در این آخر هفته به تماشای برخی از فیلم‌های پدری سینمای ایران و جهان بنشینید.

پسربچه به کارگردانی و بازی چاپلین، به نام پدر ساخته جیم شریدان، به نام پدر ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، بهترین بابای دنیا ساخته داریوش فرهنگ و پدر ساخته مجید مجیدی تعدادی از این فیلم‌ها هستند.

اما میان تماشای این فیلم‌های پدرانه، می‌توانید دست خانواده و دوستانتان را بگیرید و به دیدن فیلم پربازیگر «من‌دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی هم بروید؛ فیلمی با عنوان جالب و کنجکاوی‌برانگیز فوتبالی که اتفاقا فوتبال نقش چندان کاربردی در قصه ندارد و خیلی مختصر اشارات بامزه‌ای به آن می‌شود.

«من دیه‌گو مارادونا هستم» معجونی است کمدی که بازیگران شناخته‌شده‌ای چون گلاب آدینه، سعید آقاخانی، هومن سیدی، صابر ابر، ویشکا آسایش، پانته‌آ پناهی‌ها و بابک حمیدیان در آن بازی می‌کنند.

قصه فیلم هم به اختلاف قدیمی دو خواهر مربوط می‌شود؛ اختلافی که دامن خانواده‌های آن دو را هم می‌گیرد. اتفاقا فیلم یک پدر بامزه و ویژه هم با بازی متفاوت جمشید هاشم‌پور دارد که می‌تواند ادای دین غریبی به مقام شامخ و والای پدر باشد!

شنیدنی

بنیامین بهادری، خواننده محبوب پاپ این روزها در کرمانشاه کنسرتی را برگزار می‌کند. او بعد از 2 شب اجرای موفق در رشت از امشب 3 اجرای متوالی را در کرمانشاه روی صحنه می‌برد.

اجرای این خواننده محبوب موسیقی پاپ می‌تواند فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به آثار او در استان کرمانشاه باشد. امیدواریم مردم خوب و مهربان کرمانشاه در این کنسرت لحظات خوبی را تجربه کنند.

رفتنی

این هفته شما را به بازدید از جشنواره باغ لاله‌های روستای گرماب شهرستان گچسر دعوت می‌کنیم. با توجه به گرم شدن سریع شرایط جوی، تورهای گردشگری باغ‌لاله‌ها در گچسر از 12 اردیبهشت به مدت 10 روز، آغاز و تا 22 همین ماه ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها