دکتر سلمان صفوی در گفت‌وگو با جام‌جم:

انصارالله یمن توان پاسخگویی بالایی دارد

عربستان در سه هفته اخیر با حمایت کشورهای غربی و زیر پا گذاشتن همه قوانین بین المللی مردم یمن را آماج حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار داده است که صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است. عربستان گرفتار در بازی غرب بدعتی بحران ساز را در منطقه پایه گذاری می‌کند و آن اقدام نظامی کشوری علیه کشور دیگر بدون مجوز بین المللی است که مسلما زمینه ساز آشوب‌های بیشتر در منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۷۸۴۳
عبرت نگرفتن از گذشته

ریاض در حالی به کشتار مردم یمن می‌پردازد که گزارش‌های منتشره از مخالفت این کشور و البته کشورهای غربی با طرح ایران برای حل بحران یمن حکایت دارد. جمهوری اسلامی ایران راهکار سیاسی با محوریت یمنی – یمنی را همزمان با پایان حملات نظامی عربستان به یمن تنها راهکار پایان بحران این کشور عنوان نموده است.

طرحی که به اذعان اندیشمندان و بسیاری از کشورها راهکاری عملی برای کمک به حل بحران یمن و برقراری امنیت در منطقه است. عربستان و کشورهای ع

ربی متحد آن در حالی بر مخالفت با طرح ایران اصرار دارند که جهانیان این رویکردها را تکرار اشتباهات گذشته این کشورها می‌دانند که هم شرایط یمن و هم منطقه را با بحران همراه خواهد ساخت.

جمهوری اسلامی ایران چهار سال پیش هنگام آغاز بحران سوریه، راهکار سیاسی و پایان حمایت از تروریست‌ها و واگذاری امور به سوری‌ها را تنها راه پایان بحران این کشور عنوان کرد. اصرار کشورهای عربی و غربی بر نپذیرفتن طرح‌ ایران و حمایت‌های آنها از تروریست‌ها برای تحمیل خواست خود به مردم سوریه با محوریت سرنگون کردن نظام این کشور، نه تنها حلال مشکلات سوریه نشد بلکه به گسترش تروریسم در منطقه منجر شد که جنایات تروریست‌ها در عراق و گسترش دامنه فعالیت‌ آنها به اروپا تنها بخش کوچکی از پیامدهای درک نادرست کشورهای غربی و عربی از منطقه و اصرار آنها بر حمایت از تروریسم و دخالت در سرنوشت مردم سوریه بوده است.

اکنون در یمن نیز همین رویه در حال تکرار است. اگر کشورهای مذکور بخواهند بر سیاست‌های نادرست خود اصرار داشته و با استمرار حملات به یمن زمینه ساز تقویت تروریسم شوند نه تنها مشکلی از این کشور حل نخواهد شد بلکه ابعاد جدیدی از تروریسم منطقه را فرا می‌گیرد که پیامدهای آن گریبانگیر سراسر جهان می‌شود.

اکنون تنها راهکار کمک به حل بحران یمن و جلوگیری از پیامدهای استمرار بحران این کشورها همان راهکاری پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پایان حملات عربستان و واگذاری تعیین سرنوشت مردم یمن به دست خودشان است که می‌تواند ثبات را به این کشور و امنیت را برای منطقه به همراه داشته باشد.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها