معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از نهایی شدن گزارش حادثه شیراز و ارسال آن با امضای وزیر کشور به رئیس‌جمهور، سران قوا و سایر مسئولان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۰۲۳
ارسال گزارش نهایی حادثه شیراز به سران قوا

حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که در مجموع 10 نفر به دادگاه احضار و حکم جلب صادر شد، افزود: فردی هم که خود را روی کاپوت خودرو انداخته بود سه روز پیش دستگیر شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور همچنین گفت: افراد دستگیر شده براساس برداشت شخصی این کار را انجام دادند و در این راستا اقدامات لازم توسط دستگاه قضا صورت خواهد گرفت.

اظهارات معاون وزیر کشور درباره ماجرای حمله عده‌ای به خودروی حامل علی مطهری در شیراز در اواخر سال گذشته است.

توهم نتانیاهو

روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله‌ای ضمن بررسی بیانیه سوئیس درباره تفاهم مقدماتی حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 در هفته گذشته، تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای دچار توهم شده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی نوشت: نخست‌وزیر اسرائیل تصور می‌کند می‌تواند شروط مورد نظر خود را بر توافق هسته‌ای ایران دیکته کند. نتانیاهو در مورد توافق هسته‌ای ایران و مخالفت با آن؛ بیش از حد مته به خشخاش می‌گذارد.

اعتراض مهدی هاشمی به حکم دادگاه

وکیل مهدی هاشمی، از اعتراض موکلش به حکم دادگاه خبر داد. سید محمود علیزاده‌طباطبایی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: روز چهارشنبه (دیروز) آخرین فرصت برای اعتراض به این حکم بود و موکلم به اصرار مادرش اعتراض خود را از طریق آقای ابوالمعالی دیگر وکیلش به دادگاه تجدید نظر استان تهران تقدیم کرد.

احتمال عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای

مرکز مطبوعاتی سازمان شانگهای در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در صورت توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 و لغو تحریم‌های بین‌المللی این کشور به عنوان عضو ثابت سازمان همکاری شانگهای پذیرفته خواهد شد.

به گزارش فارس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این گفته بود: این‌که ایران به عضویت ثابت سازمان شانگهای دعوت شود، موضع دولت روسیه است و ما تاکنون در رابطه با این موضوع با وزارتخانه‌های خارجی چین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان گفت‌وگویی انجام نداده‌ایم.

لاوروف در ادامه گفته بود: اگر هیچ ناکامی‌ای در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 اتفاق نیفتد، وزارت خارجه روسیه مشترکا با وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری شانگهای سند دعوت و الحاق ایران به این سازمان‌ را مورد بحث بررسی قرار خواهد داد.

کشف مدارکی مبنی بر وجود اموال زنجانی در تاجیکستان

مسئول کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر محاکمه این متهم گفت: مقداری از اموال وی در تاجیکستان شناسایی و مدارک آن به قوه قضاییه ارسال شد.

حسین دهدشتی در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضع پرونده بابک زنجانی افزود: تنها ابزار در اختیار نمایندگان در این زمینه، سوال، تحقیق و تفحص است که قرار شد این سوالات در دستور کار کمیسیون انرژی نیز قرار گیرد.

دهدشتی خاطرنشان کرد: افرادی که به طور غیررسمی پرونده بابک زنجانی را پیگیری کرده‌اند، پس از سفر به تاجیکستان فهمیده‌اند که یک سری منابع متعلق به وی در این کشور وجود دارد و ما این مدارک را به قوه قضاییه ارائه کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها