پیکر سردار رشید اسلام، شهید محمدعلی الله‌دادی امروز در تهران تشییع می‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۹۰۰
تشییع پیکر سردار الله‌دادی

روابط‌عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام این مطلب تاکید کرد: در پی شهادت سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی الله‌دادی در جنایت تهاجم بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه، پیکر این شهید جبهه حمایت از مقاومت اسلامی و دفاع از حرم به کشورمان منتقل شد.

این اطلاعیه افزوده است: پیکر مطهر شهید سردار الله‌دادی از ساعت 9 صبح چهارشنبه (امروز) از محل حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه واقع در انتهای خیابان پیروزی، میدان شهید کلاهدوز با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و اقشار مختلف ملت شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی تشییع خواهد شد.

براساس این اطلاعیه پیکر این سردار شهید پس از تشییع در تهران به استان کرمان منتقل، تشییع و خاکسپاری خواهد ‌شد.

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان مقابل سفارت فرانسه

دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پی اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) مقابل سفارت فرانسه در تهران، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این دانش‌آموزان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و «یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا» هتک حرمت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) را محکوم کردند.

این دانش‌آموزان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی با مضامیــن «من عاشق محمدم» و«لبیک یا محمد(ص)» اعتراض خود را به اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی ابراز کردند.

تجمع‌کنندگان در این مراسم با قرائت بیانیه‌ای مراتب اعتراض دانش آموزان را به اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) نشان دادند.

امیرعبداللهیان به قطر رفت

سومین نشست کمیته سیاسی ایران و قطر دیروز در دوحه به ریاست معاونان وزرای خارجه دو کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه که دیروز برای حضور در این نشست به قطر رفت با مقامات قطری درباره آخرین وضع مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی می‌کند.

کاخ ریاست‌جمهوری یمن در‌ کنترل انصارالله

شبکه خبری «اسکای نیوز» عصر دیروز گزارش داد که نیروهای جنبش انصارالله یمن پس از درگیری‌های سخت با نیروهای دولتی، کاخ ریاست‌جمهوری در صنعا را به کنترل خود درآوردند.

براساس این گزارش، درگیری‌های شدیدی نیز در اطراف منزل «عبد ربه منصور هادی» رییس‌جمهور یمن به‌وقوع پیوسته و برخی از افسران گارد ریاست‌جمهوری سلاح‌های خود را به نیروهای انصارالله تحویل دادند.

از سوی دیگر تانک‌های مستقر در اطراف منزل عبد ربه منصور هادی نیز گلوله‌هایی را به سوی نیروهای انصارالله شلیک کردند.

این در حالی است که نیروهای انصارالله پیشتر نیز موفق شده بودند مقر دستگاه امنیت سیاسی در صنعا را تحت کنترل خود درآورند.

العبادی: ایران و آمریکا به سمت توافق حرکت می‌کنند

نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه الحیات، چاپ لندن گفت، اطلاعاتی که وی از طرفین ایرانی و آمریکایی در اختیار دارد، حاکی از آن است که طرفین به سمت دستیابی به توافق حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حیدرالعبادی ادامه داد که از سوی باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا این احساس را داشته است که او خواهان حل و فصل کامل مسائل با ایران است و در مقابل تمایل طرف ایرانی را نیز در همین راستا احساس کرده است.

العبادی گفت که این مساله تا سه چهار ماه پیش وجود نداشته است. اکنون تمایلی از سوی ایرانی‌ها وجود دارد همچنین ایرانی‌ها مطلع هستند که آمریکایی‌ها نیز در دستیابی به توافق جدی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که بین ایران و آمریکا اولین کشوری که به عراق کمک کرده است، چه کشوری بود، بیان کرد: به لحاظ زمانی ایران پیشتاز بوده است. این کشور از همان هفته‌ اول پل هوایی را برای انتقال سلاح به عراق، کردستان و بغداد ایجاد کرد که این مساله امری سری و محرمانه نبود.

العبادی ادامه داد: بگذارید صراحتا صحبت کنم؛ منافع مشترکی بین ایران و عراق در جنگ علیه داعش وجود دارد و شکی ندارم که ایرانی‌ها صادقانه از عراق حمایت می‌کنند، زیرا تهدید داعش فراتر از عراق است و در واقع خطری واقعی برای ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: کمک سریع ایران به عراق یک مساله استراتژیک بود و حتی اوایل به دلیل سرعت حادثه و خطرات آن، تفاهمی درباره چگونگی پرداخت بهای سلاح‌های ایرانی صورت نگرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
سردار خون پاكت به هدر نخواهد رفت .. یقین تقاص قطره قطره خون پاكت را خواهیم گرفت.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها