وزیر امور خارجه گفت: موضوع تحریم و حواشی آن هیچ گونه تاثیری در اراده ملت ایران برای برخورداری از حقوق خود در حفظ و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نداشته و برخی کشورها با تحلیل غلط، گرفتار اشتباه محاسباتی شده اند.
کد خبر: ۷۳۷۴۷۴
برخی کشورها در موضوع هسته‌ای گرفتار اشتباه محاسباتی شده‌اند

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای محمدجواد ظریف ، روز سه شنبه در دیدار «فهدبن محمود» معاون نخست وزیر عمان با اشاره به خطوط قرمز و محورهای کلان مورد نظر کشورمان افزود: ایران به طور جدی به دنبال حل بحران مصنوعی هسته ای بوده و با حسن نیت کامل وارد مذاکره شده است.

معاون نخست وزیر عمان نیز در این دیدار انجام مذاکرات هسته ای و تلاش برای رسیدن به راه حل را هوشمندانه و مدبرانه توصیف کرد و گفت: عمان امیدوار است این روند به نتایج خوب برسد و در چنین صورتی آثار مثبت آن به نفع همه خواهد بود.

طرفین در این دیدار با ابراز رضایت از روند مناسبات دو کشور، ظرفیت همکاری ها را وسیع و متنوع توصیف کرده و بر عزم دو کشور به منظور ارتقای روابط تاکید کردند.

ظریف و فهدبن محمود همچنین بر این موضوع تاکید کردند که همکاری های تهران و مسقط علاوه بر تأمین منافع دو کشور، منافع منطقه واستحکام مناسبات میان همسایگان را نیز در بر خواهد داشت.

تحولات منطقه ای و بین المللی ، بحران تروریسم و افراطی گری و آثار و تبعات منفی آن و همچنین تاکید بر مشورت های منظم دو کشور از دیگر مباحث مورد گفت و گو در این دیدار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها