خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی همه گروه‌های فلسطینی، ریاست تشکیلات خودگردان و هموطنان خود را به انقلابی گسترده علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس فراخواند و تأکید کرد: "تنها انقلاب است که دشمن را از اقداماتش بازمی‌دارد".
کد خبر: ۷۳۵۳۵۲
فراخوان انقلاب برای دفاع از قدس

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «بوابة الشرق» گروه‌های مختلف را به انقلابی گسترده علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس فراخواند. مشعل ضمن ابراز این فراخوانی گفت که تنها با انقلاب می‌توان دشمن را از اقداماتش بازداشت.

آقای مشعل در این اظهارات از کشورهای عربستان، اردن، مصر و مراکش خواست با تأمل درباره حوادث اخیر قدس، برای حمایت از مسجد الاقصی تلاش کنند. وی با بیان اینکه حمایت از این مسجد تنها وظیفه ملت فلسطین نیست تأکید کرد که تمامی امت اسلام، در قبال این موضوع مسئول هستند.

این رهبر فلسطینی همچنین به رژیم صهیونیستی درباره عواقب هرگونه دست‌درازی به مسجد الاقصی هشدار داد: «به‌خلاف گذشته که در مسجد الاقصی خطراتی وجود داشت، در حال حاضر این مسجد در قلب مخاطرات قرار دارد».

رئیس دفتر سیاسی حماس سپس مقاومت و انقلاب علیه اشغالگران صهیونیست را دو عامل مهم برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در برابر مسجد الاقصی خواند و خاطرنشان کرد: «این کار، دشمن را از اقداماتش بازمی‌دارد».

آقای مشعل تصریح کرد که این تنها حماس نیست که این مسئولیت را به عهده دارد بلکه همه گروه‌های فلسطینی از جمله فتح و جهاد اسلامی در این مسئولیت شریک هستند.

وی افزود: «ریاست تشکیلات خودگردان و همه مقام‌های فلسطینی یک مسئولیت سیاسی، تاریخی و ملی را در قبال مسجد الاقصی و آرمان فلسطین دارند، آرمانی که قدس و الاقصی قلب آن به شمار می‌رود».

وی با اشاره به دومین عامل مؤثر علیه اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: «دولت‌ها و ملتهای مسلمان، از مقام‌های رسمی گرفته تا جنبش‌ها، رهبران، اندیشمندان، گروه‌ها و احزاب، علما، نویسندگان مسلمان و مسیحی و هر انسانی که ارزش‌های عدالت‌خواهانه برایش اهمیت دارد، باید به حمایت جدی از مسجد الاقصی بپردازند و صدای خشم خود را به گوش جهانیان برسانند، باید این خشم تمام‌عیار باشد، این پیام ما به امت اسلامی است».

این مبارز فلسطینی بر مسئولیت کشورهای عربی و اسلامی به‌ویژه مصر و اردن تأکید کرد و گفت: این کشورها به‌حکم موقعیت ویژه‌ای که در مسئله فلسطین، قدس و مسجد الاقصی دارند، باید وارد عمل شوند.

مشعل با مثبت ارزیابی کردن مواضع اخیر اردن در ارتباط با مسجد الاقصی، خواستار افزایش موضع گیری‌های مشابه شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس، بر مسئولیت مراکش به‌عنوان رئیس کمیته قدس در اتحادیه عرب تأکید کرد و از عربستان نیز درخواست ایفای نقش در حمایت از مسجد الاقصی کرد.

در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خالد مشعل آمده است: «قدس پایتخت تاریخی و دینی جهان و پایتخت سرزمینی است که شاهد ظهور ادیان مختلف بوده است؛ استفاده از هر گزینه‌ای در حمایت از مسجد الاقصی جایز است و در مقدمه این گزینه‌ها مقاومت و ابراز خشم ملی در مقابل دشمن قرار دارد».

وی افزود: «آنچه امروز در مسجد الاقصی جریان دارد، چیز تازه‌ای نیست؛ دشمن صهیونیستی از زمان اشغال قدس شرقی در سال 1967 در راستای گسترش روند شهرک سازی در این شهر و تغییر هویت آن می‌کوشد. اشغالگران حفاری‌های بسیاری در قدس انجام دادند تا برای خود تاریخی کذایی بسازند اما در این امر ناکام ماندند و پس از آن مسجد الاقصی را به آتش کشیدند و مورد تجاوز قرار دادند و همچنان نیز خطر، مسجد الاقصی را تهدید می‌کند. این صرفاً جنگ ملت فلسطین نیست، بلکه جنگ عربها، مسلمانان و تمامی بشریت است».

خالد مشعل تصریح کرد: «نباید بین این نبرد و دیگر پرونده‌ها خلط ایجاد کرد. نباید مسائلی را مطرح کنیم که سبب تضعیف عملکردمان در انجام وظایف (مربوط به حمایت از مسجد الاقصی) شود. سزاوار است که به‌خاطر قدس خون و شهید بدهیم؛ مانند کاری که شهید معتز حجازی کرد و برای گرفتن انتقام حرمت تضییع شده قدس و مسجد الاقصی، تندروترین صهیونیست‌ها و شهرک نشینان را در قدس هدف قرار داد؛ همان‌هایی که به‌اشکال مختلف حمایت مالی و تسلیحاتی را برای (یهودی سازی) قدس و مسجد الاقصی انجام می‌دهند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها