دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان دو سال است که در انبار این بیمارستان خاک می خورد و بیماران نیازمند این تجهیزات پزشکی در شهرستان های مجاور سرگردان هستند.
کد خبر: ۷۳۵۳۵۱
سی تی اسکنی که خاک می خورد

با توجه به خطرهای جاده ای اعزام بیماران به استان و شهرستان های مجاور، چند برابر شدن هزینه درمانی بیماران شهرستان گچساران به نظر می رسد برای نصب تجهیزات جدید سی تی اسکن در بیمارستان بسیار ضروری است.

کشته شدن یک بیمار گچسارانی که در حال اعزام به استان خوزستان برای استفاده از سی تی اسکن بود، مصدومیت همراه یک بیمار در یک ماهه گذشته از دیگر آثار منفی عدم بهره گیری از این دستگاه است.

همراه یک بیمار در بخش سی تی اسکن بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت: دستگاهی که در حال حاضر به بیماران این بیمارستان خدمات رسانی می کند بیشتر اوقات به دلیل مشکلات فنی خراب است.

رویا احمدزاده افزود: این بخش که مربوط به بخش خصوصی است در صورت سالم بودن 800 هزار ریال برای گرفتن یک سی تی اسکن از بیمار دریافت می کند در صورتی که همین خدمات پزشکی با بهره گیری از بیمه درمانی با هزینه 100 هزار ریال در شهرستان بهبهان انجام می شود.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گچساران گفت: روزانه یک بیمار در این شهرستان برای استفاده از سی تی اسکن به شهرستان های مجاور اعزام می شود.

مرتضی گندم کار افزود: 60 در صد از این اعزام ها در زمان خرابی دستگاه و مابقی به دلیل قدیمی بودن این دستگاه است.

وی با اشاره به زمان بر بودن دوره رفت و برگشت به شهرستان های دیگر و محدودیت دستگاه های خودروی آمبولانس، افزود: راه اندازی دستگاه سی تی اسکن جدید در بیمارستان شهید رجایی ضروری است.

همراه یک بیمار تصادفی مجبتبی هدایت پور نیز گفت: بعد از 20روز از تصادف فرزندم موفق شدیم بیمار خود را به سی تی اسکن بهبهان ببریم و یکبار با وجود مشکلات فراوان برای حمل این بیمار آسیب دیده از ناحیه کمر،سر و گردن موفق به سی تی اسکن نشدیم ومجدد روز بعد از گچساران به بههبان اعزام شد.

رییس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت: بر اساس یک تفاهم نامه با بخش خصوصی از تاریخ نیمه اسفند سال 83 تا نیمه دوم اسفند سال 93 با این مرکز خدماتی داشته است که مسوولان منتظر پایان این قرار داد هستند.

وی افزود: این «سی تی اسکن جدید» که یکی از مجهزترین این دستگاه است و با بیمه قرارداد دارد که در صورت جلب رضایت شرکت درحال فعالیت در کمترین زمان ممکن راه اندازی خواهد شد.

هایده حافظ قرآن افزود: این دستگاه 22 میلیارد ریال خریداری شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها