علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه پیشین ایران و معاون فعلی رئیس‌جمهور درباره برخی محرمانه‌ها در دوران مسئولیتش در برنامه مستند تلویزیونی دوربین دوم گفت: حضرت آقا در سخنانی اشاره کردند که دولتمردانی از دولت سابق و دولت فعلی نظرشان بر مذاکرات با آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای است.
کد خبر: ۶۵۹۶۱۹
ناگفته‌ها​ی صالحی از دوران وزارت خارجه

بنده این افتخار را داشتم که خدمت آقا برسم و با ایشان صحبت کنم. نظر ایشان این است که آمریکا قابل اعتماد نیست... با این حال در نهایت اجازه مذاکره صادر شد و در عید سال 1392 مطرح کردند که با مذاکره با آمریکا به‌طور موضوعی درباره مساله هسته‌ای مخالفتی ندارند و راه را هموار کردند و گفتند این مسیر را بروید تا اتمام حجتی باشد و مردم بدانند که نظام و دولتشان از هیچ روشی که مصلحت، حکمت و عزت در آن باشد، فروگذار نیست تا دفع شر کند و اگر طرف مقابل تمکین نکند ما اتمام حجت کرده‌ایم.

در دیدار اصلاح‌طلبان با هاشمی چه گذشت؟

جمعی از اصلاح‌طلبان درحالی دیروز با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند که آن‌گونه که جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی جبهه اصلاح‌طلبان تشریح کرده است، در این دیدار اصلاح‌طلبان نگرانی خود را از مرحله دوم یارانه‌ها ابراز کردند و خواستار تحقق وعده‌های آقای روحانی شدند. موضوع انتخابات مجلس و نیز ماجرای مرزبانان ربوده شده، از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

کوچ آسمانی‌ها به هفته‌نامه جدید

خبرگزاری تسنیم نوشت:‌ تیم هفته‌نامه و روزنامه آسمان از هفته آینده با نشریه جدیدی به فضای رسانه‌ای کشور بازمی‌گردند. به نوشته این خبرگزاری، گروهی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب که پیش از این در روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌هایی نظیر شهروند امروز، ایران‌دخت و آسمان فعالیت می‌کردند، در تدارک انتشار نشریه‌ای جدید با مشی اصلاح‌طلبانه هستند.

سردبیری این نشریه برعهده محمد قوچانی سردبیر هفته‌نامه و روزنامه توقیف‌شده آسمان است. این خبر درحالی منتشر شده که جمال خندان وکیل مدافع مدیرمسئول آسمان گفته است: پرونده روزنامه آسمان هنوز در دادسراست و برای آن کیفرخواست صادر نشده است.

احتمال تعطیلی روزنامه تهران امروز

پس از آن‌که روزنامه تهران امروز روز گذشته منتشر نشد، مدیرمسئول این روزنامه دلیل عدم انتشار تهران امروز در سال جدید را تامین نشدن کاغذ برای چاپ روزنامه عنوان کرد.

حسین قربانزاده درباره احتمال تعطیلی «تهران امروز» در صورت ادامه این وضع به مهر گفت: هیچ چیز مشخص نیست ولی تا این لحظه متاسفانه ما نتوانسته‌ایم کاغذ روزنامه را تهیه کنیم.

براساس این گزارش، روزنامه «تهران امروز» ارگان مطبوعاتی «جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی» به دبیرکلی مرتضی طلایی است.

محاکمه مامور متهم در پرونده ستار بهشتی

دادگاه مامور پلیس فتا، متهم در پرونده ستار بهشتی، روز سه‌شنبه به اتهام قتل شبه عمد در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا‏، ستار بهشتی وبلاگ‌نویسی ایرانی بود که از سوی پلیس فتا به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد و سه روز پس از بازداشت درگذشت.

به گفته گیتی پورفاضل وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی، موکلانش در دادگاه رسیدگی به اتهام قتل شبه عمد مامور پلیس فتا در این پرونده شرکت نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: اولیای دم ستار بهشتی معتقد به قتل عمد در این پرونده هستند و قتل شبه عمد را قبول ندارند.

بابک زنجانی «راه‌آهن» را می‌فروشد

پس از آن‌که سخنگوی دستگاه قضایی از استفاده از دارایی‌های بابک زنجانی برای تسویه بدهی‌های وی خبر داد، صادق رییسی‌کیا، مدیرعامل باشگاه راه‌آهن سورینت با اعلام موافقت بابک زنجانی با واگذاری این باشگاه گفت: پیرو موافقتی که دادستانی کل کشور برای واگذاری باشگاه اعلام کرده بود توانستیم موافقت بابک زنجانی، مالک باشگاه را هم بگیریم. از همین رو مذاکراتمان را با دو خریدار آغاز کردیم ولی ادامه آن به بعد از بازی با استقلال خوزستان موکول شد و از امروز (شنبه) ادامه مذاکرات را آغاز می‌کنیم.

روایتی ازدوران بازداشت 3 تبعه آمریکایی در ایران

سایت خبری آمریکایی «مین‌پست» در گفت‌وگویی با شین باوئر، فرد آمریکایی که همراه دو آمریکایی دیگر به نام‌های سارا شورد و جاشوا فتال، به‌دلیل ورود غیرقانونی به کشورمان مدتی در بازداشت بودند درباره آن دوره از زبان وی نوشته است که چگونه این سه نفر در زندان اوین با برخورد خوب نگهبانان و امتیازها و امکانات ویژه استقبال شده‌اند.

به گزارش سایت انتخاب، او در بخشی از این گفت‌وگو تاکید کرده است: از سیاست‌های آمریکا در قبال منطقه خاورمیانه خسته شده‌ایم.

ایران مسئول بازداشت ما بود، اما آمریکا در ایجاد محیط سیاسی که به این اتفاق منجر شد، نقش داشته است. مشکل اقدامات آمریکا این است که پیامدهای سنگینی دارد که بیشتر مردم عادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ارسال پرونده فاطمه هاشمی به دادگاه تجدید نظر

هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی از ارسال پرونده موکلش به دادگاه تجدید نظر خبر داد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه هاشمی رفسنجانی هجدهم دی 92 وی را به اتهام نشر اکاذیب به شش ماه حبس که به مدت دو سال تعلیق شده، محکوم کرد.

وکیل فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ایرنا گفته است: اواخر سال گذشته به حکم دادگاه اعتراض کردیم و پرونده برای رسیدگی به شعبه تجدید نظر ارسال شد و این دادگاه تاکنون درباره این پرونده تصمیم‌گیری نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها