رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز نوسازی 4000 تاکسی فرسوده شهر تهران خبر داد و گفت: رانندگانی که مدل تاکسی‌هایشان از سال 82 به قبل است، می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های خصوصی برای نوسازی تاکسی فرسوده خود اقدام کنند.
کد خبر: ۶۵۳۶۴۸
آغاز نوسازی تاکسی‌های فرسوده با تسهیلات بانکی

به گزارش ایسنا، میثم مظفر در نشست خبری امروز (شنبه) خود با اشاره به وجود 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران افزود: این تاکسی‌ها علاوه بر راندمان کاری پایین و کیفیت خدمات‌رسانی نامناسب که در خور شهر تهران به عنوان یک پایتخت نبوده، مشکلات زیست‌محیطی نیز در بحث آلودگی هوا ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که سمند به عنوان خودروی جایگزین معرفی شده است، افزود: در مرحله اول پیکان‌های مدل 82 و قبل می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط مناسبی که برای تاکسیرانان با کمک ستاد حمل و نقل و سوخت فراهم شده است، گفت: قیمت خودروهای جایگزین 27 میلیون و 800 هزار تومان است که از این مبلغ 20 میلیون به صورت وام از طرف بانک صادرات با سود 5 درصد به رانندگان تعلق می‌گیرد.

مظفر توضیح داد: پنج میلیون تومان بابت ارزش اسقاط خودروها محاسبه و به رانندگان پرداخت می‌شود و مبلغ 300 هزار تومان دیگر نیز پس از مراجعه رانندگان به مراکز اسقاط به آنها پرداخت می‌شود، یعنی 25 میلیون و 300 هزار تومان در قالب تسهیلات در اختیار رانندگان دارای خودروهای فرسوده قرار می‌گیرد و آنان با پرداخت دو میلیون و 550 هزار تومان می‌توانند تاکسی نو دریافت کنند.

وی درباره بازپرداخت وام خودروهای فرسوده گفت: بازپرداخت وام به صورت اقساط بلند مدت و در قسط‌های کمتر از 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: به صورت آزمایشی از ده روز پیش ثبت‌نام از رانندگانی را که خودروهای فرسوده دارند، آغاز کرده‌ایم که هم‌اکنون 1200 نفر برای دریافت خودروی جدید ثبت‌نام کرده‌اند که این رانندگان با پیامک برای دریافت خودروی جدید فراخوان شده‌اند و در مرحله تشکیل پرونده هستند.

وی درباره زمان ثبت‌نام رانندگان برای تحویل خودروهای نو گفت: این ثبت‌نام تا قبل از پایان سال 92 خواهد بود و رانندگان پس از ثبت‌نام در شرکت‌های خصوصی همکار سازمان تاکسیرانی می‌توانند با مراجعه به ده شعبه بانک صادرات که برای این کار در نظر گرفته شده‌ تشکیل پرونده دهند.

مظفر تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم برای تشکیل پرونده از مرحله ثبت‌نام تا دریافت خودروی جدید حدود دو ماه در صورت پیگیری خود رانندگان تحویل آن طول بکشد.

وی ابراز امیدواری کرد، اردیبهشت افرادی که برای دریافت خودروی نو ثبت‌نام کرده‌اند، تاکسی‌های جدید خود را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سلیمان غلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
خواهش میكنم برای شهر ارومیه هم تصمیم بگیزید چون هر موقع مراجعه میكنیم میگویند خبری نیست زندگی ما وابسته به این تاكسی هست
تهرانی مقدم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
آیابرای مشهد هم این طرح اجرایی است یا نه؟
اندیمشك شهید پرور
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
۰
۰
خوزستان بااین.گرما خیلی ازقلم افتاده بخدا گرمه ی سری بزنید
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
من یك فر د ایرانی هستم من یك تاكسی مدل 78 دارم كه به خدا قسم خیلی خراب است اگر یك سرویس رفتم كه 2هزارتمن هست 5هزارتمن خرج دارد چطور شده كه فقط تهرانیها ادم هستند تورا به خدا قسمتان می دهم كه یك فكری هم درباره شهرستانها بكنید از بم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
۰
۰
سلام
تاكسی مدل 82 پیكان جهت طرح تعویض به كجا مراجعه كنیم

نیازمندی ها