76 سال پیش در روز 13 دسامبر سال 1937 میلادی سربازان ارتش ژاپن پس از 3 روز بمباران بی وقفه شهر نانجینگ یا نانکینگ (نانکن آن روزگار) در مرکز چین وارد این شهر می شوند. (عکس های این گزارش تکان دهنده هستند،افراد حساس مشاهده نکنند).
کد خبر: ۶۲۵۵۶۵
جنایات ضد بشری سربازان ژاپنی در نانجینگ

به گزارش جام جم آنلاین، ورود سربازان ژاپنی به شهر نانجینگ برای اهالی فاجعه بار بود. ژاپنی ها بلافاصله پس از تصرف شهر دست به قتل عام های گسترده و بی رحمانه می زنند.


سربازان ژاپنی انبوه مردان ، زنان ، کودکان و سالمندان شهر نانجینگ را با سرنیزه یا شمشیر به قتل می رساندند.آنها با توسل به وحشیانه ترین شیوه ها مردم نانجینگ را قتل عام کردند.


سربازان ژاپنی دست به تجاوزهای جمعی زده و برای تفریح دست و پای مردم بی گناه را قطع کرده و با سر نیزه شکم زنان باردار را دریده و جنین آنها را بیرون کشیده و به هوا پرتاب می کردند.


قتل عام نانجینگ در میان جنایات علیه بشریت که در قرن بیستم رخ دادند دارای جایگاه ویژه ای است حتی اگر امروز حکومت ژاپن لجوجانه اهمیت آن را تکذیب کند.


همه چیز از سال 1931 میلادی آغاز شد. هنگامی که با موافقت هیروهیتو ، امپراتور ژاپن یک گروه از ژنرال های ملی گرای افراطی در توکیو به قدرت رسیدند.


آنها از جنگ داخلی چین سود جسته و ابتدا منطقه منچوری را تصرف کرده و آن را به عنوان یک کشور تحت قیمومت ژاپن به نام منچوکوئو درآورند.


اشغالگران ژاپنی ، امپراتور سابق چین ، پویی «بی اختیار» را حاکم این کشور پوشالی کردند. از آن پس نیروهای ارتش ژاپن شروع به پیشروی در شمال چین کردند.


در روز 7 ژوییه سال 1937میلادی ژاپنی ها از یک حادثه در پل مارکوپولو در نزدیکی شهر پکن بهانه ای ساختند تا دست به یک هجوم ناگهانی و گسترده برای اشغال سراسر خاک چین بزنند.


در چند ماه ، سربازان ژاپنی بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از خاک چین که بیش از 60 میلیون جمعیت داشت را تصرف کردند.


سربازان ژاپنی برای سرکوب هرگونه مقاومت داخلی به طور سیستماتیک مرتکب وحشیانه ترین اعمال علیه غیرنظامیان بیگناه چینی می شدند.


قتل عام ها به صورت یک قاعده درآمد. پس از تصرف شهر نانجینگ ، پایتخت سابق کشور چین و مقر موقت دولت چیانگ کای چک ، قتل عام ها ابعاد گسترده ای یافتند.


چیانگ کای چک ، رهبر کومینتانگ با رقیبان کمونیست علیه دشمن مشترک متحد شد و مبارزه علیه اشغالگران را از مناطق جنوبی چین رهبری می کرد.


این وضع تا شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم در سال 1945 میلادی و خروج ژاپنی ها از خاک چین ادامه داشت.


فجایعی که ژاپنی ها در شهر نانجینگ مرتکب شدند در میان جنایات علیه بشریت که در قرن بیستم رخ دادند دارای جایگاه ویژه ای است.


هنوز نسل سالخورده چین خاطره این دوران وحشت بار را فراموش نکرده اند و هر سال برای بیش از 300 هزار نفر از قربانیان بیگناه شهر نانجینگ مراسم دعا برگزار می کنند. بهرام افتخاری.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۶
فرزاد كریم زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۴
سلام و خسته نباشید لطفا ازاین مقالات ( با تصویر) بازهم به چاپ برسانید تا ما از آن استفاده كنیم نهایت سپاسگذاری را از شما وهمكاران محترم را میكنم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۱۰
مردم ژاپن این جنایات ددمنشانه راچگونه توجیه می كنند؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۳
۸
هر بدی كه میكنی تو مپندار كان بدی
گیتی گذارد گردون رها كند
عهدیست كاربدت نزد روزگار
یك روز اگر زعمر تو ماند ادا كند
زهرا عطایی
-
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
۲
۱۴
با كمال تاسف فقط می توانم بگویم ژاپنی ها دست مغول و تاتار را در وحشیگری بستند . فقط تاسف برای این همه وحشی گری .
88
-
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۱۰
۵
به این خاطر این كه خدا راقبول نداشتند
حسین
Spain
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
برایت متاسفم. طرز فكر جالبی دارید. فرق شما با داعش چیست.؟

نیازمندی ها