هرسال با نزدیک شدن به یازدهم اردیبهشت، بازار خرید هدیه روز مادر هم داغ می‌شود.
کد خبر: ۵۵۸۹۰۳
هدیه‌های زمینی برای مادران آسمانی

روز مادر و هدیه این روز، از معدود فرصت‌های نابی است که با کمک آن می‌توان گوشه‌ای از محبت‌های بی‌دریغ مادر را جبران کرد و اگر از آن دسته فرزندانی که حتی به صورت کلامی هم از تبریک گفتن روز مادر ابا دارند، بگذریم خرید هدیه روز مادر برای اغلب شهروندان ایرانی، وظیفه‌ای عاشقانه و کاری اخلاقی به حساب می‌آید.

معمولا مادر ایرانی در مواجهه با فرزندش، بسیار کم‌توقع است و کمتر مادری پیدا می‌شود که انتظار هدیه‌ای نفیس و آنچنانی از فرزندش داشته باشد، ولی این اصلا دلیل نمی‌شود که فرزندان نیز کم‌توقعی مادر را به بهانه‌ای برای فراموشی هدیه روز مادر تبدیل کنند.

اما هر چه که باشد، انتخاب هدیه‌ای درخور و شایسته برای مادری که زندگی را به فرزندش هدیه داده است، کار چندان ساده‌ای هم به نظر نمی‌رسد و به همین دلیل، در این نوشتار سعی کرده‌ایم به تعدادی از هدیه‌های مناسب روز مادر و برخی ریزه‌کاری‌های این روز فراموش نشدنی اشاره کنیم.

هدیه اختصاصی بگیرید

اگر می‌خواهید مادر یا همسر خود را در روز زن خوشحال کنید، بهتر است سراغ لوازم خانگی قابل استفاده برای همه اعضای خانواده نروید. دلیلش هم ساده است، خیلی از خانم‌ها دوست دارند در این روز، هدیه‌ای به مراتب عاشقانه‌تر دریافت کنند.

در حقیقت، هر زنی دوست دارد هدیه‌ای که به عنوان روز مادر می‌گیرد، هدیه‌ای شخصی و نشان‌دهنده علاقه و احترام ما به شخصیت فردی او باشد، نه این که هدیه روز زن به درد همه اعضای خانواده بخورد.

البته رعایت این قاعده مهم در روز زن، برای همسران به مراتب حساس‌تر از مادران است.

مثلا اگر با مادرتان زندگی می‌کنید، جالب نیست برای هدیه روز مادر، یک دست پارچ و لیوان بخرید؛ زیرا این هدیه، قابل استفاده برای شما و همه اعضای خانواده است و نمی‌تواند هدیه‌ای اختصاصی برای مادرتان باشد.

اما اگر ازدواج کرده باشید و همین هدیه را به مادرتان بدهید ‌ـ‌ البته درست است که در همین شرایط هم می‌توانستید هدیه‌ای با ذوق‌تر انتخاب کنید‌ ـ‌ اما چون با مادرتان زندگی نمی‌کنید، این هدیه فقط به مادرتان اختصاص دارد.‌ به بیان دیگر، اگر هدیه‌ای برای روز مادر می‌گیرید که مادرتان، خواه ناخواه مجبور است شما را نیز در مزایا و منافع آن هدیه شریک کند، انتخاب خیلی درستی انجام نداده‌اید.

خرید لوازم خانگی قابل مصرف برای همه اعضای خانواده و تقدیم آن به مادری که با او زندگی می‌کنید، می‌تواند ناخودآگاه این حس ناخوشایند را در مادرتان به وجود بیاورد که فقط به صورت اسمی و در کلام، این هدیه به او تعلق دارد.

البته در یک صورت، خرید لوازم خانگی که قابل‌مصرف برای همه اعضای خانواده است، می‌تواند به عنوان هدیه‌ای اختصاصی و عاشقانه برای مادر باشد و آن موقعی است که شما با خرید هدیه برای مادرتان، انجام بخشی از کارهای خانه را برای او راحت‌تر کرده باشید.

به طور مثال، اگر مادر شما برای شستن لباس‌ها از دست استفاده می‌کند، شما با خرید ماشین لباسشویی به عنوان هدیه روز مادر، عملا به او در انجام فعالیت‌های منزل کمک کرده‌اید.

روز مادر، روز محبت است

شاید فکر کنید شعار است، اما مهم‌ترین هدیه‌ای که مادر می‌تواند در این روز از فرزندش بگیرد، توجه و محبت است.

شما اگر گرانبهاترین هدیه را برای مادرتان بگیرید، اما این کار را بدون ابراز محبت به مادر و شبیه یک عادت یا یک کار تکراری انجام بدهید، نباید توقع داشته باشید که مادر شما از هدیه روز مادر ذوق‌زده شود.

ماهیت هدیه روز مادر به این معنی است که شما به مادرتان توجه و محبت دارید، حالا اگر همین هدیه دادن را با توجه و محبت ترکیب نکنید، فرصت طلایی روز مادر را از دست داده‌اید.

روز شادی بسازید

هدیه روز مادر، فقط در خرید یک شئی خلاصه نمی‌شود، شما بهتر است این هنر را داشته باشید که در کنار خرید هدیه روز مادر، محیط شاد و لذتبخشی را هم برای مادری خلق کنید که عمر و جوانی اش را پای شما ریخته است.

در این‌گونه موارد هم، هیچ‌کسی جز خود شما از روحیه مادرتان آگاه نیست. دعوت او به یک رستوران، باغ یا هر جایی که مادرتان دوست دارد آنجا باشد، می‌تواند هدیه روز مادر را تکمیل کند.

البته اغلب مادرها ترجیح می‌دهند در چنین روزی در‌کنار فرزندانشان باشند و از جمع آنها لذت ببرند، بنابراین نباید کار سختی باشد که یک روز را با مادرتان بگذرانید.

چه هدیه‌ای بخریم؟

سلیقه‌ها متفاوت است، اما آن چیزی که بی‌تعارف بر‌انتخاب هدیه روز مادر تاثیر زیادی می‌گذارد، مقدار پولی است که برای هدیه روز مادر کنار گذاشته‌اید.

اگر با شرایط اقتصادی امروز مشکل مالی ندارید، طلا و جواهرات همواره گزینه خوبی برای هدیه روز مادر است، زیرا تقریبا کمتر مادری پیدا می‌شود که از یک هدیه طلایی خوشحال نشود.

اما در سطح متوسط، خرید لباس، کیف، کفش و دیگر‌ لوازمی که مادرتان در طول روز از آنها استفاده می‌کند و آنها را دوست دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای هدیه روز مادر باشد.

حتی تامین هزینه یک سفر تفریحی برای مادرتان هم می‌تواند هدیه‌ای باشد که او هرگز آن را فراموش نکند، اما برای نوجوانان و فرزندانی که سن و سال کمتری دارند، شرایط خرید هدیه روز مادر، قدری متفاوت است.

درست است که مادر انتظار ندارد فرزند نوجوانش برای او یک هدیه نفیس بخرد، اما نداشتن پول برای خرید یک هدیه گرانبها، موجب نمی‌شود فرزندان کم‌سن و سال‌تر از خرید هدیه‌های ارزان‌قیمت‌تر روز مادر غافل شوند.‌

خرید کارت پستال، کتاب، یک شاخه گل و حتی یک لبخند و تبریک ساده می‌تواند همان تاثیر هدیه‌های بزرگسالان را داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین صادقی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
«هرسال با نزدیك شدن به یازدهم اردیبهشت، بازار خرید هدیه روز مادر هم داغ می‌شود» این جمله غلطی است مگه هر ساله 11 اردیبهشت روز مادر هستش .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها